SIIKAA PITKÄLLÄSIIMALLA

100 SIIKAA

MIKÄ ON PARAS KOUKKUKOKO
JA
MIKÄ ON PARAS SYÖTTI
JA
LASKETAANKO PINTAAN, VÄLIVETEEN VAI POHJAAN???

3

3399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalamies

paras koukkukoko on 5,5 cm ja paras syötti on pullataikina ja kannattaa laskea mieluiten rantaan.

• no jopas

Mikäs tuon taikinan ohje on. Ei kai kalat hiivasta pidä. Jostakin luin että sellainen mäski jossa on maissia, matoja ja sokeria on ihan ehdoton. Itse en kyllä ole kokeillut.

Mitenkähän tuollaisen mäskin/taikina saa pysymään siellä koukuissa. Kun ei tuota pitkäsiiman syöttejä ihan heti vaihdeta, niin kuin tavallisessa onginnassa.

• Siimaaja
        no jopas kirjoitti:

Mikäs tuon taikinan ohje on. Ei kai kalat hiivasta pidä. Jostakin luin että sellainen mäski jossa on maissia, matoja ja sokeria on ihan ehdoton. Itse en kyllä ole kokeillut.

Mitenkähän tuollaisen mäskin/taikina saa pysymään siellä koukuissa. Kun ei tuota pitkäsiiman syöttejä ihan heti vaihdeta, niin kuin tavallisessa onginnassa.

Kun kalastat siikaa siimalla, kannattaa tosiaan tehdä pullataikina ihan ohjeiden mukaan. Se kohoaa kulhossaan aikansa, mutta vaikka kuulostaakin idiootilta niin oikealla pullataikinalla olen ainakin itse saanut paremmin kalaa kuin hiivattomalla tavaralla (liekö taikauskoa). Joka tapauksessa hiivasta ei ainakaan haittaa ole.
        Toinen juttu siian kalastuksessa, joka kannattaa huomioida on ainakin syksyllä kudun aikaan seuraava: Tietämättä missä kalastat, siika nousee kudulle yleensä alueiden kautta joissa on hiekka tai kivipohja. Kannattaa siis etsiä kalastuspaikakka em kriteerein, vaikka paikka olisikin esim 5 mailia oletetusta kutupaikasta.
        Kalastusonnea!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7306
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2269
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37