Hei!
Olen tehnyt koivusta salaattiottimia, mutta pintaa en ole vielä käsitellyt. Ilmeisesti esim. rypsiöljyyn ne voisi upottaa? Onko muita vaihtoehtoja?
Salaatinottimien pintakäsittely
3
651
Vastaukset
- barbaari-kari
Pyyhkäise parafiiniöljyä rätillä pintaan, rypsiöljy saattaa alkaa haisemaan härskiltä.
- NickKari
Joo, parafiiniöljy on hyvä pinnan käsittelyaine leikkuulaudoille yms. Pikku pullo (n. 300ml) maksaa jotain 3 - 4 euroa.
- emppu71
joo Itse oon useasti käyttänyt tuollaista öljyä-vahaa jota saa postimyynnistä - hyväksytty kait lasten leluihinkin - eli syötäväksi ;-)
http://www.sorvisoppi.com/danishoil.htm
Mutta siihen että ruoka-öljy alkais haisee en usko. oon tehnyt jo vuosia sitten voiveitsiä koivusta ja katajasta (kun metalli veitset aina tippu lattialle - kun kahva on painava)
ei mitään pintakäsittelyä - muutakuin margariini purkkiin vaan- mitään likaantumista ei oo tapahtunu - väri on tietysti tummunut kun rasva on imeytynyt puuhun, konepesussa ollu mukana siis koko ajan. Koivuisten pintaan on tullut hieman ylös nousseita tikkuja - siinä kohtaa jossa puu on vasta-syistä - katajalla ei oo tätäkään tapahtunut - vaan pinta ihan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573735
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652601- 642498
- 522403
- 402349
- 162296