Voisiko joku viisaampi tähdentää Torchwoodin ja Dr. Whon hahmon Jack Harknessin kuolemattomuutta? Eilisessä (23.6) Torchwoodin jaksossa selviteltiin niitä taustoja miten jokainen hahmo aikoinaan tuli ryhmään mukaan ja siinä näytettiin takauma Jackista ilmeisesti 1800- luvulla, jolloin hän oli jo kuolematon (Ei ainakaan kuollut niiden naisten toimesta...). Olen kuitenkin saanut sellaisen käsityksen, että Jackista tuli kuolematon vasta Dr. Whon ekan kauden loppupuolella ja siihen liittyi jotenkin Tardis. Vai?
Jack ja kuolemattomuus
3
481
Vastaukset
- itse Tohtori
Jack kuoli Doctor Whon ekan kauden viimeisessä jaksossa, Dalekin ampumana, ja Tohtorin matkakumppani Rose joutui takaisin omaan aikaansa Tohtorin lähettämänä Tardiksen kera. Rose onnistui kuitenkin avaamaan Tardiksen sydämen, ja sai sen "voimat" aikapyörteen tai vastaavan. Rose palasi Tohtorin luo, tuhosi Dalekit, herätti Jackin henkiin kyvyillään (jolle myös jäi kyky herätä eloon, aina kuoltuaan) Tohtori otti Roselta voiman pois, uhraten itsensä, mutta regeneraation avulla muuttui nykyiseksi (kymmeneksi Tohtoriksi) Jackista paljastuu paljon muutakin nykyisten Who;n jaksojen avulla, mutta niitä ei kaikki suomalaiset katsojat saa tietää, kun Ylen porukka näemmä on niin pässejä, etteivät näytä "pääsarjaa" Doctor Who;ta vaan sivusarjaa Torchwoodia. Huh tulipa selitystä, mutta ehkä sait jonkinlaisen vastauksen.
- WhoFan
Eli Jackista tuli kuolematon Doctorin ykköskauden lopussa, kun Rose herätti hänet henkiin. Kun Tohtori ei ottanut Jackia mukaansa, Jack jäi sinne avaruusasemalle ja päätyi sen rannelaitteensa avulla 1800-luvulle ja eli siitä eteenpäin kuolemattomana.
Eli kuolevainen Jack kohtasi alunperin tohtorin 1940-luvulla, sitten kuoli, heräsi henkiin ja tuli kuolemattomaksi matkatessaan Tohtorin kanssa, ja joutui sitten 1800-luvulle, josta eli nykyaikaan asti ja kohtasi Tohtorin uudestaan. Eikä tietenkään sotkenut ajan kulkua ja mennyt etsimään Tohtoria silloin 1940-luvulla, jolloin tiesi tämän olevan Lontoossa ja kohtaavan Jackin (eli oman itsensä) siellä. Noin olen sen käsittänyt. Sekavaa, mutta niinhän aikamatkustus aina on. :)- Itse kysyjä
Okei tämä selvensi asiaa, kiitos :) Kuulostaa oikeastaan ihan järkevältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3218257Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016503Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1753745- 772948
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402590- 452553
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222286- 1212243
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962054- 481633