paljonko te muut mansikanmyyjät olette saaneet palkkaa? työnantaja ei suostu tekemään työsopimusta ja epäilen vähän että se johtuu siitä ettei hän halua maksaa työehtosopimuksen(?) mukaista palkkaa! minkä alan tes:iin kesätorimyyjät kuuluvat?
olen töissä n.9h/päivä, kuusi päivää viikossa, sunnuntaitkin on pyydetty tekemään, mutta niistä ei makseta mitään ekstraa (niinkuin ei lauantaistakaa)! työhöni kuuluu myös pakkaus ja kuorma-auton kuljetus, joten mistään 16-kesäisen työstä ei ole kyse.
mansikanmyyjän palkka
10
7764
Vastaukset
Pimmeetä duuniahan näemmä oot tekemässä, eli jos palkka ei suupieliä kostuta niin ilmota työnantajalle kysyvästi ohimennen, etteikö kuuluisi tälläinenkin etuus olla hieman viitaten esimerkiksi voit sanoa että pyydät joitain työpaikka tarkastajaa pyrähtämään niillämain niin eiköhän se jotain ala tekemään asialle.
- Puutarha
Enpä menisi tuollaiselle työnantajalle, kun pimeänä teettää. Et tule saamaan työtodistusta, eläkkeesi ei kerry etkä ole vakuutettu jos tulee tapaturma!
TES:in mukaan tuo palkka olisi jotain 8 € / h jos sulla ei ole kokemusta. Koska työhön kuuluu autolla ajaminen yms, niin palkan pitäisi olla siinä 10 € / h. PLUS lisät eli jos työaika viikossa menee yli 40 h niin ylityölisät, lauantai- ja sunnuntailisät muutenkin aina! harkitse vielä!- halpamantsikka
kiva että sain vahvistusta epäilyksilleni. Työtodistuksen ainakin muut ovat saaneet, ja verotuskin on hoidossa! tekisi mieli kyllä ruveta uhkailemaan työnantajaa joillakin tarkastajilla, työntekijöitä firmassakun on kuitenkin tosi paljon, ja suuri osa niistä on ulkomaalaisia poimijoita, joilla ei taatusti ole työsopimuksia.
Tuo vakuutusjuttu erityisesti pysäytti. Auto-onnettomuus kun oli jo tosi lähellä!
Tämä kesä on kuitenkin pärjättävä tällä liksalla ja huonoissa työoloissa, muutakun ei ole tarjolla. Eipä viitsi ruveta niuhottamaan, kun ilman sitä työsopimusta voi työnantaja potkaista pellolle aika nopeasti (muutama on jo lähtenyt tänä kesänä).
Olisi pitänyt selvittää nämä asiat todellakin ennenkuin menin ko. firman palvelukseen, mutta myöhäistä se nyt on enää valittaa, jos haluan työni pitää. Olenko siis todellakin pimeästi töissä? - halpamantsikka
halpamantsikka kirjoitti:
kiva että sain vahvistusta epäilyksilleni. Työtodistuksen ainakin muut ovat saaneet, ja verotuskin on hoidossa! tekisi mieli kyllä ruveta uhkailemaan työnantajaa joillakin tarkastajilla, työntekijöitä firmassakun on kuitenkin tosi paljon, ja suuri osa niistä on ulkomaalaisia poimijoita, joilla ei taatusti ole työsopimuksia.
Tuo vakuutusjuttu erityisesti pysäytti. Auto-onnettomuus kun oli jo tosi lähellä!
Tämä kesä on kuitenkin pärjättävä tällä liksalla ja huonoissa työoloissa, muutakun ei ole tarjolla. Eipä viitsi ruveta niuhottamaan, kun ilman sitä työsopimusta voi työnantaja potkaista pellolle aika nopeasti (muutama on jo lähtenyt tänä kesänä).
Olisi pitänyt selvittää nämä asiat todellakin ennenkuin menin ko. firman palvelukseen, mutta myöhäistä se nyt on enää valittaa, jos haluan työni pitää. Olenko siis todellakin pimeästi töissä?mikähän tällainen viranomainen voisi olla, jolle voisi ilmoitella tämmöisistä laittomuuksista?! ja voiko minulle itselleni tulla tästä jotakin sanktioita kun olen ollu pimeästi töissä?!
- sama ku eilen
mikähän tällainen viranomainen voisi olla, jolle voisi ilmoitella tämmöisistä laittomuuksista?! ja voiko minulle itselleni tulla tästä jotakin sanktioita kun olen ollu pimeästi töissä?!
Puu- ja erityisalojen liittoon voisi tuosta ilmoittaa ihan nimettömänä.
Jos on pimeästi töissä ja työpaikalle (ihan vaikka sinne torille) tulee tarkastaja (esim. Kelan kautta) niin työnantaja saa suurimmat sanktiot, mutta sinulle tulee Kelan kanssa ongelmia, eli esimerkiksi katkaisevat päälläolevat tuet / perivät takaisin jotakin tukia yms.
Harvinaistahan tällainen tarkastus on, mutta riski kuitenkin. - sama ku eilen vielä
Olisi pitänyt selvittää nämä asiat todellakin ennenkuin menin ko. firman palvelukseen, mutta myöhäistä se nyt on enää valittaa, jos haluan työni pitää. Olenko siis todellakin pimeästi töissä?Jos verotus on hoidossa, niin silloin yleensä myös työntekihöiden vakuutus on hoidettu! Voit kysyä asiaa tuolta liitosta yrittäjä kohatisesti.
- tietoa
Tässä täytyy muistaa se, että kyse on kausityöstä. Siihen eivät päde samat sopimukset ja palkat kuin esim. jos olisit kesän kaupan kassalla. Kausityössä ei tarvitse maksaa kaikkia lisiä, mitä esim. kaupan kassalle tarvitsee.
Paljonko saat tunnilta? - eveliina
moikka! itse olen ollut mansikanmyyjänä kesäkuusta lähtien ja tuntipalkkani on 8e. Olen ma-pe 9h töissä ja lauantaisin 7h ja ei ole mitään ylityö-korvauksia sun muita. Huomasin vasta äsken että työsopimuksessani lukee viikkotuntimääränä 20-40h ja minulla ylittyy viikkotuntini 52:een tuntiin. Mulla on myös vain 30min tauko koko 9h aikana. Pitäskö tämmösestä valittaa työnantajalle vai mitä mieltä olette?
- kesaduunari.fi
Onkos teillä työvuorolistat, jossa näkyy, että työaikasi tasoittuu normaaliksi tietyn viikkomäärän aikana? Jos ei tasoitu, niin sinulle on kertynyt ylitöitä. Kysy tarkemmin kesäduunari-infosta ennen kuin menet puhumaan työnantajan kanssa.
- anonyymi5
Itse työskentelin viime kesänä mansikamyyjänä ja tienasin huimat 6€/h ja veroja kierrettiin kyllä ahkeraan. Palkka maksettiin käteisenä ja sen sai koska halusi. Ilta- tai viikonloppulisiä ei myöskään tunnettu. Itse tosin pidettiin kirjaa työajoista ja kaikki ylimenevä aika merkittiin. Sunnuntaista merkittiin tuplatunnit. Ihan mukavaa työtä sinänsä, mutta työajat ja palkka perseestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144