Nikkeliallergiaan apua

blingbling

Heips kaikki!

Löysin itselleni aivan mahtavan upean korukellon ja nyt huomaan että se päästää väriä (kupari vissiin liukenee) ja lukon kohdalla kutisee ikävästi. Kärsin nikkeliallergiasta, joten sehän se siis sitten on. Pah. Tietääkö kukaan onko olemassa mitään suojalakkaa tähän ongelmaan? Joskus olen kynsilakkaa käyttänyt hätäkeinona, mutta jostain kuulin, että on olemassa jotain parempaa lakkaa. Osaako joku auttaa?

6

4695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kai..

Itse olen kärsinyt nikkeliallergiasta monia vuosia. Olen oppinut välttelemään tuotteita jotka sisältävät nikkeliä, mutta monissa tuotteissa lukee: "nikkel freee" , mutta sisältävät silti nikkeliä.

Värittömällä kynsilakalla olen esim. vyönsolkia kokeillut "peittää". Itse en tiedä onko mitään erityistä lakkaa tähän tarkoitukseen, mutta hyvin mahdollista, että on kun kerran nikkeliallergia on senverran yleistä.

Kannattaa ehkä kysellä apteekeista,niistä olen itse löytänyt vastauksen moniin ongelmiin :D

• jutkajakutka

lapsesta ollut nikkeliallergikko, ja pahentunut voin vuosien myötä. Harrasti nuorempana "lakkailua" ja olenkin miettinyt, siksikö paheni aina vain. Siksi en suosittele lakkailua, vaikken ole varma onko vaikutusta.

• Uneton Pohjois-Savosta

Itse olen kayttänyt nikkelikoruille tarkoitettua väritöntä lakkaa. En enää muista mistä ostin mutta sitä on olemassa. Aikaisemmin käytin väritöntä kynsilakka mutta ei aja asiaa. Nyt kuitenkin nikkeliallergia on pahennut ja lääkäri käski siirtyä kokonaan kultaisiin koruihin koska hopeisetkin sisältävät jossain määrin nikkeliä eikä minun kohdalla enää käy.

; ) aviomieheni kiitteli kun pääseen uudistamaan koko koru valikoimani. itse pidän enemmän hopeisista joten valkokulta varmaan vastaava ulkonäöllisesti!

• koruton_iäksi

Muodikkaan valkokullan sisältämästä nikkelistä keskustellaan kiivaasti. Joissakin valkokultakoruissa nikkeliä on, toisissa ei. Kultasepänliikeissäkään ei aina ole varmuutta asiasta. Valkokultaisissa koruissa voi toisaalta olla mukana myös palladium-nimistä ainetta, jolle monet nikkeliallergiset ovat tietämättään herkistyneet nikkelin ohella. Jos et ole ehdottoman varma, älä valitse valkokultaa. Keltakultaakin on erivärisiä muotoja sekoitussuhteiden mukaan, ehkä löydät sinua miellyttävän sävyn eri kauppoja kiertämällä.
        -lainattu mtv3.fi sivuilta otsikolla: nikkeliallergia

• Haluaisin tietää onko kellään aiheuttanu teräskorut joiden pitäis olla nikkeli vapaita allergiaa..?

• veneenkokka

venelakka toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7585
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4183
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2856
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      58
      2494
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      50