http://www.valvoline.fi/tuotteet/voiteluaineet/maxlife.html
Onko kokemuksia, vaikuttaako kyseisen öljyn käyttö öljynkulutukseen? Autossani ilmeisesti hydraulisten venttiilinostimien kumit ovat kovettuneet/kuluneet, joka saattaa vaikuttaa öljynkulutukseen. Tuo öljy kiinnostaa, koska nimenomaan mainostaa elvyttävänsä tiivisteitä, mitä en ole nähnyt muiden öljymerkkien edes mainostavan.
Öljyä kuluu arviolta muutamia desilitroja/1000 km. Sinänsä se ei ole ongelma kun moottori muuten toimii moitteettomasti, bensankulutuskaan ei ole normaalia suurempi. Kumien vaihdatus ei tällä hetkellä innosta, harkitsen kyseisen öljyn kokeilua. Kiitos asiallisista vastauksista!
Valvoline MaxLife & öljynkulutus
16
9943
Vastaukset
- tavallinen tallero
Hinnaltaan Maxlife ei ole muita öljyjä kalliimpaa ja sitä saatavilla sekä osasynteettisenä, että täyssynteettisenä, myös Fordien vaatimukset täyttävää mallia on olemassa ja dieseleillekin omansa.
Ainakin vanhassa 900:ssa Saabissa toimi se 10W40 ihan hyvin ja vaikutti siltä, kuin öljynkulutus/tiputus olisi vähentynyt. - tyyppivikoja nuo
Jos kyseessä on Fordin CVH kone, on kulutukseen syynä todennäköisesti venttiilivarren kumien kulahtaminen mikä on tyyppivika tuossa koneessa.
Eivät maksa mitään ja vaihto onnistuu tee-se-itse mieheltäkin vaikka marketin pihalla. Mikään ihmeaine ei pysty noita tiivisteitä elvyttämään koska takana on alipaine joka haukkaa öljyn kulahtaneen tiivisteen ohi.
Ei tuo motonetissa näytä kyllä maksavan yhtään sen enempää kuin muutkaan öljyt joten siitä vain kokeilemaan. Eroa voi tulla lähinnä siitä että kulahtaneet öljyrenkaat saavat kaavittua tuon paremmin pois sylinterin seinämiltä.
Vuotaviin tiivisteisiin paras lääke on surkein ja halvin mineraaliöljy jota ei vaihdeta koskaan. Muutamassa vuodessa koneen sisäpinta kuorruttuu paksulla öljylimalla jonka läpi ei vuoda mitään. Voitelun kanssa voi kyllä olla vähän niin ja näin. - .....................
Toki mekaanisesti kulunutta ja väljää moottoria reippaine ohipuhalluksineen ei mikään aine korjaa, mutta noissa Valvolinen tuotteissa on oikeasti toimivia lisäaineita tiivisteiden "elvytyksen" kannalta, eli suomeksi sanottuna kumimateriaaleja turvottavia aineita joista vanhat kovettuneet ja kutistuneet venttiilinvarrentiivisteet sekä kampiakselin päätytiivisteet tykkäävät.
- solex
korjaa ainakin pahimmat ohipuhallukset, jos puristuksia on jäljellä edes 6 - 7 kg/cm2. Purkillinen maksaa 15 euroa, joten kannattaa kyllä kokeilla, jos öljynkulutus vaivaa.
- kiinnostunut...
tuosta öljystä kun öljypumpun stefa vuotaa -87 camryssä. Loppuiskohan vuoto edes tihkumiseksi jos vaihtais nuo valvolinen maxlifet koneeseen vai onko vain taas mainosta? Sain jo korjauskehotuksen katsastuksesta tuosta kiusallisesta vuodosta.
- camry 87
öljypumpun stefa hydraulipainimien tiivisteet. Valvoline on markkinoinu tuotteensa just teitä varten.
- Toimii se
Meillä on n. 300 tuhatta ajettu 406 1,8 koneella ja se alkoi pölyyttelemään sinistä savua käynnistettäessä ja kulutti jonkin verran öljyä, elikkä siis venttiiliohjarien kumit valskasivat. Vaihdoin koneeseen Valvolinen MaxLife-öljyt ja kohta loppui savutus ja öljynkulutus.
- meister69
Pistitkö nuo 10w-40 puolisynteettiset vai 5w-40 täysisynteettiset?
- jo...
mainostus senkin valvolinen mainosmies.
- nbjglfg
jo... kirjoitti:
mainostus senkin valvolinen mainosmies.
Mistä se öljy tietää paljonko niitä stefoja voi turvottaa,ettei muljahda pois paikoltaan.
- ait nax
nbjglfg kirjoitti:
Mistä se öljy tietää paljonko niitä stefoja voi turvottaa,ettei muljahda pois paikoltaan.
Olen käyttänyt ko. öljyä koneessa (V6) muutaman öljynvaihdon ajan. Ajan yhdellä vaihdolla 15 000 - 20 000 ja pääosin maantieajoa. Auto tiputti alleen aiemmin mutta nyt tiputus on selvästi vähentynyt. Se plussaa. Miinusta se, että todennäköisesti vuoto alkaa entistä rajumpana, jos vaihdan johonkin muuhun öljyyn.
Vastaava Valvolinen automaattilaatikkoöljy: Ostaessani auton (mittarissa n. 100 000 km) ei laatikosta tullut lainkaan öljyä ulos eli oli täysin kuiva. Vaihdatin merkkihuollossa laatikkoöljyt valmistajan ohjeen mukaiseen laatuun. Seuraus: laatikko alkoi vuotamaan oikein tosissaan ja joka paikasta. Vaihdoin vaihdettavissa olevan tilavuuden eli n. 3 litraa Valvolinen maxilife-sarjan automaattiöljyyn ja kaikki vuoto loppui. Sen jälkeen olen vaihtanut saman 3-4 litraa kahteen kertaan eikä laatikon kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ajettu linee joku 80 000 km. - stefa hoitaa
ait nax kirjoitti:
Olen käyttänyt ko. öljyä koneessa (V6) muutaman öljynvaihdon ajan. Ajan yhdellä vaihdolla 15 000 - 20 000 ja pääosin maantieajoa. Auto tiputti alleen aiemmin mutta nyt tiputus on selvästi vähentynyt. Se plussaa. Miinusta se, että todennäköisesti vuoto alkaa entistä rajumpana, jos vaihdan johonkin muuhun öljyyn.
Vastaava Valvolinen automaattilaatikkoöljy: Ostaessani auton (mittarissa n. 100 000 km) ei laatikosta tullut lainkaan öljyä ulos eli oli täysin kuiva. Vaihdatin merkkihuollossa laatikkoöljyt valmistajan ohjeen mukaiseen laatuun. Seuraus: laatikko alkoi vuotamaan oikein tosissaan ja joka paikasta. Vaihdoin vaihdettavissa olevan tilavuuden eli n. 3 litraa Valvolinen maxilife-sarjan automaattiöljyyn ja kaikki vuoto loppui. Sen jälkeen olen vaihtanut saman 3-4 litraa kahteen kertaan eikä laatikon kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ajettu linee joku 80 000 km.Toimii tuo valvoline kulahtaneisiin tiivisteihin jos vaan eivät ole rikki. Vaikutusta voi tehostaa Valvoline stop leakilla. Ajoin kaksi öljynvaihtoväliä tolla maxlifella ja ennen ensimmäistä vaihtoa lisäsin ton stop leakin öljyyn ja ajoin sillä vähän yli tonnin, sitten 2xmaxlife a 10 000 km. Sen jälkeen ajoin shell helix ultralla 120 000km.
Ennen maxlife kuuria, öljyä vuoti kampialselin stefasta vajaa litra 10 000km vaihtovälillä, tiputtaminen loppui kokonaa, koneen pää pysyi öljyisenä,eli aivan tiivis ei tolla 2 kerralla ei tullut mutta riitti minulle,kun tiputus loppui. - Anonyymi
jo... kirjoitti:
mainostus senkin valvolinen mainosmies.
Ei tarvii mainostaa mutta kyllä öljynkulutus loppu 360 tkm ajetulla aulissa
- Anonyymi
Anteeksi vanha ketju jo vuosien takaa. Mutta pakko sanoa omat hyvät kokemukset Valvoline 10w-40 käytöstä omassa yli
260 000km ajetussa autossa.
-Ennen käytin Mobil1 3000 5w-40 ja auto söi melko paljon tuota Mobilin 5w-40. Aina melko useasti sai välillä joka viikko katsoa öljytilannetta ja lisätäkkin tarvittaessa.
Mutta sitten kun sain kuulla vinkin että vaihtaa johonkin merkkiin 10w-40 niin öljyn kulutus pitäis vähentyä. Päädyin sittemin käyttämään Valvoline 10w-40 osasynteettistä MaxLife öljyä ja laitoin sen lisäksi koneeseen vielä motonetissä myytävää Stp öljynlisäainetta viskositeettia parantamaan. Ensin en todellakaan meinannut uskoa, mutta kyllä. Öljyn kulutus pieneni ainakin puolella, eikä tarvi sen kummemin lisätä kuin kerran tai kaksi kuukaudessa pienen lorauksen.- Anonyymi
Se STP ei mitenkään paranna viskositeettia, tekee vain öljystä siirappia.
- Anonyymi
Iloisia uutisia kulutuksen kanssa painiville!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225124- 254278
- 272441
- 342234
- 371988
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164