sain käsiini veitsen, hitler jugend, terässä blut und ehre. kysymys onkin että kyseistä veitseä on valmistettu replicana joten mistähän voisin tunnistaa onko aito vai ei.
aito vai ei??
4
1089
Vastaukset
- kuvaakaan
on kai viisainta kävellä paikalliseen antiikikauppaan ja kysyä paljonko maksaisivat.
Jos maksaisivat 50-100 euroa niin tiedät sen olevan aito.Älä tietenkään myy sitä tuollaiseen pilkkahintaan. - ja paljonko maksoit?
Siitähän se on helppo päätellä, mistä sen itse sait käsiisi ja paljonko maksoit.
- tietämätön..
sain (löysin) veitsen erään jo edesmenneen miehen tavaroita penkoessani, luvallisesti pengoin.. en maksanut mitään koska tyttärensä lahjoitti veitsen minulle.. jos vaikka tekisin sillä jotain.. ukko oli ollut ennen sotia ja sotien jälkeen saksassa joten semmoista..
- että olisi...
tietämätön.. kirjoitti:
sain (löysin) veitsen erään jo edesmenneen miehen tavaroita penkoessani, luvallisesti pengoin.. en maksanut mitään koska tyttärensä lahjoitti veitsen minulle.. jos vaikka tekisin sillä jotain.. ukko oli ollut ennen sotia ja sotien jälkeen saksassa joten semmoista..
Jos veitsen historia on tuollainen, niin voi ainakin hyvällä syyllä olettaa sen aidoksi. En ymmärrä miksi ja miten jo ennen sotia Saksassa keikkuneella tyypillä olisi vanhuusiällään edes ollut laatikossa jemmassa replica-veitsi kun taatusti on päässyt käsiksi aitoonkin.
Asehistoriallinen seura tms. varmasti auttavat sinua alkuperäisyyden määrittelyssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467565
- 334173
- 573685
- 503170
- 172856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons572471- 542388
- 402329
- 452322
- 162266