Unelmatyö hakusessa...

ihan p.i.h.a.l.l.a

Kuinka moni oikeasti on unelma-ammatissaan..?!
Oon tässä kovasti miettiny omaa kiinnostusta, mut havittelenko turhaan sitä työtä jossa oikeasti haluaisin olla..? Olen haahuillu siellä sun täällä sitä oikeaa työtä etsimässä, odottanu että jossain kohtaa kolahtais mutta ei.. Yhdessä työpaikassa olen nyt vihdoinki ollu pidemmän aikaa, mutta tunne siitä että pää hajoaa siellä ajaa minut kohta taas vaihtamaan työpaikkaa. Ykstoikkonen teollisuus työ tappaa mun viimeisetki aivosolut jos en jotain kohta keksi. Opiskelu halut on aivan valtavat jos vaan löytäisin sen alan joka kiinnostais... En mä kuitenkaan hirvaasti unelmatyöltä vaatis.. Kohtuu hyvä palkka(yli 2000/kk), MONIPUOLISUUS sekä päivätyö(8-16 olis ihanne aika) Ihmisistä olen myös aika paljon kiinnostunu.
Onko sitä unelmatyötä olemassakaan...??!

3

1484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tired_of_this

varmasti on jokaiselle se unelmatyö! minäkin siitä haaveilen, nyt teen hikisiä duunarin hommia (olen 22v.) pienessä yrityksessä, ja haen jatkuvasti muuta työtä.
      en vaan tiedä oikeastaan mitä haluaisin, tykkään kamalasti esim. somistamisesta ja vaatekaupan töistä, mutta kun on kaupan alan tes niin ei helvetti makseta kuin koiran palkkaa!!

No joo, jos oikeesti tykkää siitä mitä tekee, niin ei välittäis vaikka vähän vähemmän tienaiskin, mutta kyllä se vaan on se suurin syy, miksi nytkin tuskailen metallialalla. Koska palkka on vaan parempi.
      Opiskeleminen ei ainakaan nyt kiinnosta, koska
      a) just otettu autolaina b) mahdollisesti kohta asuntolainakin niskassa

eli mites opiskelet.... ei ihan töiden jälkeen sellaista edes jaksaisi.

aikamoista vuodatusta taas tuli, muttamutta
      mene ihmeessä opiskelemaan jos haluat
      ja luulempa että jos ihmisisten kanssa työskentelemisestä niin pidät, hae vaikka sosionomiksi(amk)?

• haen

No joo. Minäkin haen sitä unelmatyötä. Olen myyjän työssä firmassa jossa saa mennä kun pieni eläin ja työn kiireyteen suhteutettuna pienellä palkalla. Ihmisiä on joka puolella koko ajan ja hirvee kiire ahdistaa. Yritän päästä elektroniikka-alan töihin, tiedän että ei ole korkea palkka mutta se ei haittaa kun saisi tehdä sähkö töitä ja näkisin että tuolla alalla olisi enemmän mahdollisuuksia. Tohon opiskelu jaksamiseen sen verran, että minäkin opiskelin ilta opiskeluna 3 vuotta työn ohella(n. 40h/vko) elektroniikka-asentajan tutkinnon ja pieni vauva kotona. Kyllä sitä jaksaa kun vaan riittävä motivaatio löytyy. Kohtuulliset paperit sain sieltä mutta työtä ei ole vielä 2 vuoden hakemisen jälkeen löytynyt johtuen tietenkin työ kokemuksen puutteesta. Nooh, aika näyttää ja uskoisin sen oikean vielä löytyvän. Pitäis vaan saada se valo päähän mitä haluaa itse tehdä! tzemii :)

• kohti!

Jos sinulla on olemassa tai tiedossa unelmatyö niin sitä kohti vain ihmeessä! Näin ei tosin taida olla, koska kirjoitit: "Olen haahuillu siellä sun täällä sitä oikeaa työtä etsimässä, odottanu että jossain kohtaa kolahtais mutta ei.." ja: "Opiskelu halut on aivan valtavat jos vaan löytäisin sen alan joka kiinnostais..."

Selvitä eri ammatteja, kysele eri ammattien edustajilta (ihmiset kertovat mielellään työstään), kaivele tietoa. Itsestään se ahaa-elämys ei varmastikaan tule vaan vaatii aktiivista työtä, mutta se on pakollinen vaiva jos mielii ratkaisuja ja vastauksia löytää. Mitä monipuolisuuteen tulee, niin joka ikisessä työssä on rutiineja, niitä ei voi välttää. Riippuu omasta rutiininsietokyvystä ja odotuksista, miten asiaa kestää ja käsittelee.

Itse sain ihan hiljattain työn, josta olen haaveillut viimeiset n. 6-7 vuotta. Se ei ole se lapsuuden ja nuoruuden suuri haave, mutta sitä en koskaan tule saavuttamaan. Haaveet kai muuttuvat elämän varrella ja tämä, minkä nyt sain, on se viime vuosien haave. Saa nyt nähdä onko se todella sitä miksi olen sen kuvitellut - aika näyttää. Toivon sitä todella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7316
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2279
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37