Ikäeroa 36 vuotta!

järkyttävää..

Olen seurustellut yli vuoden vaihtelevassa suhteessa keski-ikäisen miehen kanssa jonka kuvittelin hieman nuoremmaksi. Iästä emme puhuneet alussa paljoakaan, tietenkin alkuvaiheessa mietin, että mitä tuo mies minusta oikein hakee ja myöhemminkin ajattelin, että olisin liian nuori. Mies on siis minua huimat 36 vuotta vanhempi!! tiedän, ihan uskomatonta ja hullua, jotenkin varmaan sairastakin...
Mutta mainittakoon tässä vielä, ei en sentään ole alaikäinenkään onneksi. Taidan olla jotenkin hullu.

Me emme puhuneet iästä paljoa alussa, koska minua itseäni häiritsi/rasitti jo muutaman vuoden ikäero tai muutaman kymmenen vuoden ikäero etenkin. Tiesin heti ettei hän halunnut tai ollut valmis kertomaan todellista ikäänsä alussa koska pelkäsi minun reaktiotani ja kuvittelin hänet 5-15 vuotta nuoremmaksi kuin mitä on, koska en ole hyvä arvioimaan kenenkään ikää. Nyt sitten mies yhtäkkiä kertoa pamautti tämän järkyttävän uutisensa ikäerostamme! hänhän voisi olla vaikka isäni tai jopa isoisänikin ikänsä puolesta siinä mielessä tämä on ihan hullua.

Tästä ikäero-ongelmasta kuultuani sain samalla selvyyden ja vastaukset kaikkiin meidän välillä tapahtuneisiin väärinkäsityksiin, jättämisiin ja mieltä askarruttaviin ongelmiin! mies ei esim. ole ollut kovinkaan iloisena esittelemässä minua ystävilleen joita en koskaan tavannut, eikä ole mikään ihme, kuka nyt "pikkutyttöä" veisi vanhemman miesporukan luo näytille saati sitten eläkeläisvanhempien luo jos elossa ovat. Luulisivat vielä minun olevan rahan perässä mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa mies on niin "köyhä" että asuu kaverinsa kanssa..
Ymmärrän hänen tunteensa nyt täysin ja se tekee tästä kaikesta vielä surullisempaa, tunnen hänet hyvin ja näen heti, jos jokin asia ei ole kohdallaan. Kuvittelin aluksi, että jokin muu piili ongelmana mutta selvisihän tämäkin.

Itsekin niin monet kerrat kuullut näistä (esim. venäläisistä ja amerikkalaisista) julkkisnaisista jotka hakeutuvat vanhojen miljonäärien seuraan ja mediassa sitten kauhistellaan ikäeroa ja miksi nuori kaunis nainen haluaa pilata elämänsä vanhuksen rinnalla. Tietenkin minulla tuli nämä ajatukset tästä nyt heti mieleen ja se vasta surettikin. Itseään ja ikää tai toisen ikää kun ei vaan pysty muuttamaan! nämä on niitä ikuisuuskysymyksiä joihin ei löydä vastausta, voi kun pystyisikin iän muuttamaan, mikäs sen parempaa olisi.. Vielä koskaan en ole toivonut olevani monta kymmentä vuotta vanhempi mitä olen, mutta nyt kyllä toivoin niin!
kummaa tässä on se, että mies ei minun silmissäni näytä liian vanhalta vaikka muut sen takuulla huomaavat ja pidän hänen persoonastaan oli ikä mitä tahansa.

Aloin miettiä, mitä tapahtuu tulevaisuudessa, mies ei ole kovin innoissaan puhumassa yhteisestä tulevaisuudesta, pelkää varmasti. Hän kait haluaisi jonkun rakastavan ja huolehtivaisen kokeneen naisen mutta nuorekkaan, joka jaksaisi olla hänen vierellään vielä vanhanakin, ei haluaisi riistää minulta nuoruuttani varmasti ajattelee näin. Kummallista tästä tekee sekin, että tunnen usein olevani saman ikäinen kuin hän on, koska ajatusmaailmat on samalla tasolla.
Vaimoa tai lapsia hän ei ole koskaan hankkinut, elänyt, tavannut ihmisiä ja tehnyt töitä vaan. Mutta vaikuttaisi siltä, että kumminkin on kiinnostunut perhe-elämästä vaikkei enää parikymppinen olekkaan. Tietenkin olen tavannut nuorempia miehiä ja saman ikäisiäkin, hän jopa käskenyt etsiä saman ikäisen, mutta ei kenenkään nuoren tai saman ikäisen kanssa ole löytynyt onnea... En tiedä miksi näin mutta näin elämä joskus vaan menee.

Mitä mieltä olette? onko täällä kellään muulla vastaavia kokemuksia? oletteko seurustelleet itseänne huimasti vanhemman tai nuoremman kanssa? en nyt tarkoita parin vuoden ikäeroa.

54

2540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yxitypy evk

muuta sanoa, kuin on ollut todella nuorekkaan näköinen mies, kun oot luullut häntä vaan 5 vuotta sinua vanhemmaksi :=)))

Jotenkin epäilen että tää juttu on.. sorry vaan provo :=))

• tämä sorry

tuplaleuka oikein eppäilee provoksi? Oletpa sinä hoksaavainen ja fiksu :D

• yxitypy evk
        tämä sorry kirjoitti:

tuplaleuka oikein eppäilee provoksi? Oletpa sinä hoksaavainen ja fiksu :D

Melkein loukkaannuin tuosta tuplaleuasta.
        Se nimittäin on MONItuplaleukahymy :=))

Noh.. aika hoksaavainen ja fiksu kyllä olen :=))

• miespuoliset

pysyvät pikkupojan näköisenä koko ikänsä.

• Pirre*

..........................................................................................................................................................

• aloittaja

En ole provo, tämä on kaikki totta ja kaipaan mielipiteitä tai kokemuksia. En todellakaan tiedä mitä nyt tai jatkossa tapahtuu! Ei kai rakkaus ikää katso? mutta sukulaiset, tuttavat ja kaikki muut kyllä katsoo ikää..

Ehkä olen vielä liian naiivi ja nuori tälle miehelle sitä pelkään, toisaalta väliäkös iällä jos asenne on kohdallaan.

• yxitypy evk
        aloittaja kirjoitti:

En ole provo, tämä on kaikki totta ja kaipaan mielipiteitä tai kokemuksia. En todellakaan tiedä mitä nyt tai jatkossa tapahtuu! Ei kai rakkaus ikää katso? mutta sukulaiset, tuttavat ja kaikki muut kyllä katsoo ikää..

Ehkä olen vielä liian naiivi ja nuori tälle miehelle sitä pelkään, toisaalta väliäkös iällä jos asenne on kohdallaan.

vähän epäileen, olisko mies sittenkään niin paljon sua vanhempi(kun sinusta niin paljon nuoremmalta näytti)? Ootko pyytänyt henkkareita nähtäväksi?
        Ettei vaan olis kyllästynyt sinuun, ja päättänyt laittaa ikäänsä 10-15 vuotta lisää, toiveessa päästä sinusta eroon :=))

• älä vain sitoudu
        aloittaja kirjoitti:

Ei siitä ajan kans mitään tule.
        Hyvät hetket kannattaa aina elää.

• Pirre*
        aloittaja kirjoitti:

vaiheessa olet vanhuksen hoitaja, - siis leikisti olettaen ettei aloitus ole provo.

Tuossa iässä tuntuu että tätä elämää riittää vaikka kuinka pitkälti, - mutta hups..pian olet 50:ntä ja entäpä puolisosi silloin..

• itseäni 30v.
        Pirre* kirjoitti:

vaiheessa olet vanhuksen hoitaja, - siis leikisti olettaen ettei aloitus ole provo.

Tuossa iässä tuntuu että tätä elämää riittää vaikka kuinka pitkälti, - mutta hups..pian olet 50:ntä ja entäpä puolisosi silloin..

nuomma kanssa 5v. Ne olivat elämäni onnellisimmat vuodet. Mielestäni 5v.onnea, on enemmän kuin 20v.samantekevää elämää. Ihmiset, jotka eivät koskaan ole kokeneet onnea, ovat täysin eri mieltä. Yleensä heidän onnea on kuppi kahvia!

• HTZA

olikos siitä kuukauttakaan kun viimeksi.
      Itse kun olen kirjoittaja, niin ymmärrän kyllä kuinka hauskalta se tuntuu kun teksti luistaa.
      Ylivoimaisen enemmistön kyllä poistan aika pian, useimmiten ne ovat tautofoniaa.
      Vähän kun olisi Jalluun tai Kalleen kirjoittanut.
      Kauhea homma saada jotain uutta "Näkökulmaa" asiaan.
      Oletan että sellainen muuttuu pikkuhiljaa tuskaksi.

• aloittaja

en ymmärrä, mitä tarkoitat. En ole koskaan aikaisemmin tällä palstalla kirjoittanut saati edes lukenut tätä! Eksyin tänne, koska ajattelin aiheen liittyvän tähän palstaan.

Että ihan turha haukkua provoksi tai että olisin tänne jotain pilaa tehnyt, tämä ei ole pilaa. Ja minulla ei ole tiedossa, onko joku muukin kirjoittanut tänne ikäeroista kuukausi sitten vai ei kun vasta tänne tulin!

• HTZA
        aloittaja kirjoitti:

en ymmärrä, mitä tarkoitat. En ole koskaan aikaisemmin tällä palstalla kirjoittanut saati edes lukenut tätä! Eksyin tänne, koska ajattelin aiheen liittyvän tähän palstaan.

Että ihan turha haukkua provoksi tai että olisin tänne jotain pilaa tehnyt, tämä ei ole pilaa. Ja minulla ei ole tiedossa, onko joku muukin kirjoittanut tänne ikäeroista kuukausi sitten vai ei kun vasta tänne tulin!

sinua "provoksi" sanonut.
        Totesin vain että näitä juttuja tulee säännöllisin väliajoin.
        Se, ettet lukenut, ennenkuin kirjoitit, ei kai ole minun syyni?

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

sinua "provoksi" sanonut.
        Totesin vain että näitä juttuja tulee säännöllisin väliajoin.
        Se, ettet lukenut, ennenkuin kirjoitit, ei kai ole minun syyni?

että koska niitä tulee niin usein, ja kaikki samanlaisia, ei niihin jaksa vastata, varsinkin kun tuonlaiset asiat kuuluvat kotiin, ei tänne.
        Ja valitettavasti useimmat tuntuvat hassuilta.

• HTZA kirjoitti:

että koska niitä tulee niin usein, ja kaikki samanlaisia, ei niihin jaksa vastata, varsinkin kun tuonlaiset asiat kuuluvat kotiin, ei tänne.
        Ja valitettavasti useimmat tuntuvat hassuilta.

...siis "kotiin kuuluvat asiat" tänne tuskin paljon kirjoiteltaisiin!

Itsekin kirjoittelet kaikenlaista omista tuntemuksistasi ruokaohjeisiin...

Pientä rajaa, hyvä herra :)

• HTZA
        Minea44 kirjoitti:

...siis "kotiin kuuluvat asiat" tänne tuskin paljon kirjoiteltaisiin!

Itsekin kirjoittelet kaikenlaista omista tuntemuksistasi ruokaohjeisiin...

Pientä rajaa, hyvä herra :)

minulle kiukutellaankin..
        Eikö vain?

• yhtään ymmärrä,

mitä tältä palstalta haet?

Kun osaat noin hyvin eritellä asian, osaat varmasti itse tehdä johtopäätelmätkin.
      Turhaan täältä haet ymmärrystä, tai muutakaan puollustusta.
      Kukin täällä tuo vain ovat kauhukuvansa ja pelkonsa eteesi. Ei niistä ole sinulle mitään hyötyä.

Täällä eletään ns. keskivertoelämää. Lapset on 'tehtävä' suurinpiirtein samanikäisen kanssa, suurinpiirtein tietyssä iässä.
      Kaikki on suoritettava silloin ja tällöin, ja oikeassa järjestyksessä.

Puhu ja pähkäile miehesi kanssa!

• optikolla käyntiä!

Miten voi luull...siis jos ollaan 50 palstalla, oletetaan vaikka että mies on 56v...eli sä olet 21...miten VOIT LUULLA 56vuotiasta ukkoa 26vuotiaaksi, ei millään kirveelläkään!
        Omituista!
        Kyllä yli 50v näkyy elämä.
        Ja asuu "kaverinsa" kanssa eikä ole ollut naimisissa, eikä esittele kavereilleen...vähintäänkin omituista!
        Onko teillä yhteistä sänkyäkään, jospa hän pitää sua lapsenaan, nukkenaan, onhan noita...outojakin...tai jos laki sallii ei kai tuo outo ole...muuten vaan kummallinen...tapaus

• haittaa mukamas?

minä olen 58v ja minulla on aasialainen vaimo joka on 32v meillä on joka päivä kivaa ja ei ole ikä ollut esteenä.

• kawe
        haittaa mukamas? kirjoitti:

minä olen 58v ja minulla on aasialainen vaimo joka on 32v meillä on joka päivä kivaa ja ei ole ikä ollut esteenä.

Luettuani "pitkän" kertomuksesi yhteiselostanne, "siis onko" teillä mitään yhteistä?
        Parisuhteeseen kuuluvat "myös" suvut, perheenjäsenet, ystävät kaikki se muukin elämä.
        Haluaisin tutustua miehen "elämän" muihin tärkeisiin asioihin, jos olette vakavasti yhdessä. Se kertoo kuitenkin hänestä jotakin.
        Tiedän toki että "te" olette elämänne päähenkilöt, mutta vaikuttavia tekijöitä on.
        Jospa sieltä löytyy ikäisiäsi (nuorempia) lapsia.
        Mieti "miksi" olet vain sinä, hänelle?

• HTZA
        haittaa mukamas? kirjoitti:

aasialaisten miniatyyrien miehillä on ihan lempinimikin: "Riisipussimies".
        Pubien ikkunasta hihitellään kun siellä mennään, hellästi, käsi kädessä, Riisipussi olalla. Pussinpuoleinen olka on ylempänä että toinen käsi ylettyy käteen.
        Ja tämä ei sitten ole rasismia, pelkkää ivaa vaan "miesten" kesken.
        Se pitää kestää, kuten pieni pippelikin miestensaunassa.
        Onneksi mahtuu peräkammariin.
        Meidän, "persjalkaiset" maatiaisetkin hihittelivät, vähän aikaa, kunnes läpsivät naamalle ja sanoivat että: "Lopeta tuo tuijotus! ,mullakin on tollaset korkkarit, eivät vaan mahu kesällä jalkaan, kun on kuuma ja se on sinun makkaras vika, liikaa suolaa!". Ja molemmin käsin tuli, kun kehoitimme laittamaan paidannapit kiinni, tai liivit päälle.

• mies 65v
        optikolla käyntiä! kirjoitti:

Miten voi luull...siis jos ollaan 50 palstalla, oletetaan vaikka että mies on 56v...eli sä olet 21...miten VOIT LUULLA 56vuotiasta ukkoa 26vuotiaaksi, ei millään kirveelläkään!
        Omituista!
        Kyllä yli 50v näkyy elämä.
        Ja asuu "kaverinsa" kanssa eikä ole ollut naimisissa, eikä esittele kavereilleen...vähintäänkin omituista!
        Onko teillä yhteistä sänkyäkään, jospa hän pitää sua lapsenaan, nukkenaan, onhan noita...outojakin...tai jos laki sallii ei kai tuo outo ole...muuten vaan kummallinen...tapaus

no, oli miten oli 35 vuoden ikäeroa EI VOI OLLA HUOMAAMATTA
        kuusvitosta ei sokea reettakaan luule/usko nelikymppiseksi

• 15 -25 v
        mies 65v kirjoitti:

no, oli miten oli 35 vuoden ikäeroa EI VOI OLLA HUOMAAMATTA
        kuusvitosta ei sokea reettakaan luule/usko nelikymppiseksi

puhelimessa, siis äänen perusteella.

Kysytään et saisiko puhua isäsi tai äitisi kanssa?

Tää on muuten taivaan tosi.

t. Mies pian 60v

• Mutta minä olen sitä mieltä että sinun täytyy olla vähän tyhmä!!

• Huomenna saatan

olla jo hieman viisaampi, mutta sinä olet edelleenkin ilman miestä!

• HTZA
        Huomenna saatan kirjoitti:

olla jo hieman viisaampi, mutta sinä olet edelleenkin ilman miestä!

aloitti tämän klassikkoherjan.
        Muistatko miten meni hänen alkuperäisensä?

• täti puskasta

minulla ja lapsenlapsellamme on ikäero 35v.
      Siis en voi ajatella noin suurta ikäeroa seurustelevalle parille on mielestäni todella järkyttävää... nimimerkkisi mukaan,järkyttävää :(

• en ole

enkä luultavasti haluaisi.
      Mulla´ja nuorimmalla lapsella on 30 vuotta ikäeroa.
      En tiedä minkä ikäisiä olette mutta mietihän kun hän on esim. 85 ja sinä 49, oletko valmis hoitamaan hoitamaan siihen ja loppuun saakka, mieti sitä?
      Mielestäni liian suuri ikäero vaikka ajattelee milta tahansa kantilta ja ensimmäisenä ajattelin henkiseltä kantilta.

• aloittaja

En ole "uskaltanut" kysellä miehen ikää, kunnes nyt sitten yhtäkkiä paljasti todellisen ikänsä epäilin olevan 30-45 vuotias. Juu en todellakaan valitettavasti osaa arvioida ihmisten ikää! jos olen sen vuoksi sokea niin "olenkin", paitsi todella nuorten tai todella vanhojen näköisten iät kyllä jotenkin osaan arvioida.. Tietenkin kuvittelin hänen jopa huijaavan jälleen ikänsä kanssa ja kysyin oliko se vitsi, ei ollut ja jälkeenpäin kysyin, varmistelin vielä uudelleen, väittipä olevansa äitiänikin vanhempi muttei ihan sentään..
        Oikein shokeeraavasti siis kertoi ikäerosta, mutta tulipahan kerrottua.

Tämä mies on tosi nuorekkaan oloinen ja pukeutuu nuorekkaasti ja opiskeleekin vielä, että sen vuoksi sain väärän käsityksen, vaikka voihan sitä opiskella vaikka satavuotiaanakin vielä!
        mies myös elää enemmänkin sellaista rentoa opiskelijaelämää kuin yli viisikymppisten rauhallisempaa elämää...

Kaiken lisäksi tämä mies on ulkomaalainen niin onhan se aika vaikeaa arvioida ylipäätään mitään(ja ei sitten ole mistään venäjältä tai arabi vaan ihan euroopasta että älkää käsittäkö ihan väärin). Joku tuonne kirjoitti, että olisinko valmis pitämään hänestä huolta vanhanakin, se sama ajatus tuli heti päähäni kun hän todellisen ikänsä paljasti. Tietenkin siinä alkuun iski jonkinlainen iso shokki, järkytys siitä miten tällaista voi tapahtua juuri minulle, miksi oudot asiat sattuvat aina minulle..

Mutta kyllä olisin valmis pitämään hänestä huolta ja eihän tulevaisuudesta voi tietää. Jos tuntee kauemman aikaa ja välittää ei kai ne tunteet siitä miksikään muutu ihan yhtäkkiä? itse haluaisin vain yhden ihmisen elämään enkä monia vaihtuvia. Mitä vaan voi sattua, oli nuori tai vanha. Näkeehän niitä nuoriakin pareja että toinen istuu esim. rullatuolissa..

Elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee!

• Hanna ja lapset
        aloittaja kirjoitti:

En ole "uskaltanut" kysellä miehen ikää, kunnes nyt sitten yhtäkkiä paljasti todellisen ikänsä epäilin olevan 30-45 vuotias. Juu en todellakaan valitettavasti osaa arvioida ihmisten ikää! jos olen sen vuoksi sokea niin "olenkin", paitsi todella nuorten tai todella vanhojen näköisten iät kyllä jotenkin osaan arvioida.. Tietenkin kuvittelin hänen jopa huijaavan jälleen ikänsä kanssa ja kysyin oliko se vitsi, ei ollut ja jälkeenpäin kysyin, varmistelin vielä uudelleen, väittipä olevansa äitiänikin vanhempi muttei ihan sentään..
        Oikein shokeeraavasti siis kertoi ikäerosta, mutta tulipahan kerrottua.

Tämä mies on tosi nuorekkaan oloinen ja pukeutuu nuorekkaasti ja opiskeleekin vielä, että sen vuoksi sain väärän käsityksen, vaikka voihan sitä opiskella vaikka satavuotiaanakin vielä!
        mies myös elää enemmänkin sellaista rentoa opiskelijaelämää kuin yli viisikymppisten rauhallisempaa elämää...

Kaiken lisäksi tämä mies on ulkomaalainen niin onhan se aika vaikeaa arvioida ylipäätään mitään(ja ei sitten ole mistään venäjältä tai arabi vaan ihan euroopasta että älkää käsittäkö ihan väärin). Joku tuonne kirjoitti, että olisinko valmis pitämään hänestä huolta vanhanakin, se sama ajatus tuli heti päähäni kun hän todellisen ikänsä paljasti. Tietenkin siinä alkuun iski jonkinlainen iso shokki, järkytys siitä miten tällaista voi tapahtua juuri minulle, miksi oudot asiat sattuvat aina minulle..

Mutta kyllä olisin valmis pitämään hänestä huolta ja eihän tulevaisuudesta voi tietää. Jos tuntee kauemman aikaa ja välittää ei kai ne tunteet siitä miksikään muutu ihan yhtäkkiä? itse haluaisin vain yhden ihmisen elämään enkä monia vaihtuvia. Mitä vaan voi sattua, oli nuori tai vanha. Näkeehän niitä nuoriakin pareja että toinen istuu esim. rullatuolissa..

Elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee!

Voi vitsi Gunnar per...le, laita tulee kotiin. Lapset on jo kyselleet. Asuu Moritzin kanssa kimppakämpässä. Ikänsä valehdellut. Hankkiutuu aina kokemusta etsivien kelkkaan siis(vaille jäävien)tiedäthän. Hyvä on niissa hommissa. Sillä on nyt paha meno-menopaussi menossa. Kun laitat mäkeen sano, että ostaa Hanna-kullalle ja lapsille kengät, että päästään ulos.

Terveisin Hanna ja lapset

• aloittaja
        Hanna ja lapset kirjoitti:

Voi vitsi Gunnar per...le, laita tulee kotiin. Lapset on jo kyselleet. Asuu Moritzin kanssa kimppakämpässä. Ikänsä valehdellut. Hankkiutuu aina kokemusta etsivien kelkkaan siis(vaille jäävien)tiedäthän. Hyvä on niissa hommissa. Sillä on nyt paha meno-menopaussi menossa. Kun laitat mäkeen sano, että ostaa Hanna-kullalle ja lapsille kengät, että päästään ulos.

Terveisin Hanna ja lapset

Mistä Gunnarista ja Moritzista puhut tosissasiko? kenties ruotsalaisia? taisi olla provo/pilaviesti

• Hanna ja lapset
        aloittaja kirjoitti:

Mistä Gunnarista ja Moritzista puhut tosissasiko? kenties ruotsalaisia? taisi olla provo/pilaviesti

Ihan tosissanihan minä. Meno-menopaussi Gunnari-raukalla on menossa. Minä ja lapset odotellaan ilman kenkiä kotona. Laita tulee kotiin, jooko, kiitos jo etukäteen.

Hanna ja lapset

• Heikunkeikku

...kuulostaa tosiaankin järkyttävältä.
      Sinä teet, kuten teet.
      Minä en todellakaan olisi 36 vuotta vanhemman miehen kanssa, oli hän sitten kuinka mukava tahansa.
      Ei tulisi kysymykseenkään.

• 35 vuotta vanhempi

viimeistä vaimoaan, jonka kanssa hänelle siunattiin 8 lasta.

Mitä siitä ja sen kestävyydestä osaatte purnata?

• mitä..

lapsille isäkin saada jostain.

• RULLATUOLIA!!!!
        mitä.. kirjoitti:

lapsille isäkin saada jostain.

Se on pyörätuoli!
        joo...ja jokatapauksessa vanha äijä mikä vanha äijä...

• sess.

se sai naisia!

• hän 'teki'
        sess. kirjoitti:

se sai naisia!

lapsia, ja sai rakkaalta puolisoltaan rakkautta?
        Elämä ei ole niin yksinkertaista kuin se täällä kuvitellaan.

• "riisipussimies"
        hän 'teki' kirjoitti:

en ole koskaan kuulutkaan tuollaisesta,ei haittaa yhtään vaikka miten nimittelisitte meitä joilla on aasialainen tyttöystävä tai vaimo kuten minulla, oli minulla suomalainenkin vaimo aikoinaan, aina oli äreä ja kiukkuinen aamulla kuin pereestä revitty hirviö, eikä saanut aamukahvipöydässä mistään puhua piti olla hiljaa, seksi oli mitä oli hätäinen saunapano kerrankuussa ja siitäkin koki valtavaa syyllisyyttä että syntiä teki.

Nyt on kaikki toisin, aamut on ihania useasti päivä alkaa rakastelulla ja illalla jatketaan jos vielä mieli tekee,iloa ja naurua riittää eikä meillä itkukaan vierasta ole mutta silloin itketäänkin ilosta.

Elämä on ihanaa kun on nuori aasialainen tyttö vaimona, minulla on prinsessa elämänkumppanina ja sen hänelle joka päivä kyllä muistan sanoa

• poisto ja
        hän 'teki' kirjoitti:

ravistus ja se on siinä.
        Ja on sitä kuule olemassa yksipuolistakin rakkautta.
        JA kun köyhyys astuu ovesta sisään, lentää rakkaus ikkinasta pellolle!

• Turjace
        "riisipussimies" kirjoitti:

en ole koskaan kuulutkaan tuollaisesta,ei haittaa yhtään vaikka miten nimittelisitte meitä joilla on aasialainen tyttöystävä tai vaimo kuten minulla, oli minulla suomalainenkin vaimo aikoinaan, aina oli äreä ja kiukkuinen aamulla kuin pereestä revitty hirviö, eikä saanut aamukahvipöydässä mistään puhua piti olla hiljaa, seksi oli mitä oli hätäinen saunapano kerrankuussa ja siitäkin koki valtavaa syyllisyyttä että syntiä teki.

Nyt on kaikki toisin, aamut on ihania useasti päivä alkaa rakastelulla ja illalla jatketaan jos vielä mieli tekee,iloa ja naurua riittää eikä meillä itkukaan vierasta ole mutta silloin itketäänkin ilosta.

Elämä on ihanaa kun on nuori aasialainen tyttö vaimona, minulla on prinsessa elämänkumppanina ja sen hänelle joka päivä kyllä muistan sanoa

Tosi hienolta kuulostaa tarinasi. Olen samaa mieltä; ne Aasian tytöt on ihan omaa luokkaansa. Varsinkin jos oikean helmen löytää. Jos minä vielä kerran uuden elämäntoverin hankin niin se on varmaan Filippiineiltä. Hyvää jatkoa elämällenne!

• HTZA
        RULLATUOLIA!!!! kirjoitti:

Se on pyörätuoli!
        joo...ja jokatapauksessa vanha äijä mikä vanha äijä...

ei ole kauaa kun näin sellaisen yhdessä dokumentissa.
        Se oli aika paljon samanlainen kuin Roomalais-aikaan.
        Itse tehty lauta, alla kaksi rullaa.
        Joissain maissa ei ole rahaa ostaa eikä antaa pyörätuolia, eikä itse tehtyyn edes pieniä pyöriä.

• Steffo
        HTZA kirjoitti:

ei ole kauaa kun näin sellaisen yhdessä dokumentissa.
        Se oli aika paljon samanlainen kuin Roomalais-aikaan.
        Itse tehty lauta, alla kaksi rullaa.
        Joissain maissa ei ole rahaa ostaa eikä antaa pyörätuolia, eikä itse tehtyyn edes pieniä pyöriä.

Minä näin Manilassa kerjäläitytön,n 15-vuotiaan, jonka molemmat jalat olivat palaneet niin että reisiluista oli vain tyngät jäljellä. Hänellä oli rullalauta jonka avulla hän liikkui autojen välissä kadulla

• Ranskalaisen upseerin morsian

Olet seurustellut vaihtelevassa suhteessa yli vuoden? Mitä tarkoitat "vaihtelevassa suhteessa"?
      Iästä emme puhuneet alussa? Mutta kuitenkin kirjoitit..."Alkuvaiheessa" mietin mitä tuo mies minusta hakee ja myöhemminkin ajattelin, että olen liian nuori? Mitä tarkoitat alkuvaiheessa?
      Minua itseäni "häiritsi/rasitti" jo muutaman vuoden ikäero? Kuvittelin hänet 5-15 vuotta nuoremmaksi? palataan edelliseen kysymykseeni, miksi mietit hänen motiiviaan "alkuvaiheessa", vaikka kuvittelit häntä nuoremmaksi?
      -ikäero-ongelmasta- kuultuani... suhdehan on ollut kirjeesi mukaan ikäero-ongelmaa jo alkuvaiheesta asti, eikö? -eläkeläisvanhempien, jos elossa ovat-. Elävätkö Euroopassa vai Suomessa? Jos olet vuoden seurustellut, sinun luulisi jo tietävän elävätkö miehen vanhemmat, koska kirjoitit tuntevasi miehen hyvin. -mies on niin "köyhä" että asuu kaverinsa kanssa-? Jos hänellä on ikää jo 36-vuotta enemmän kuin sinulla ja ei ole saanut kasattua lainkaan omaisuutta ja lisäksi elää kaverin kanssa....jaa...vajavaiset tietosi viittaavat siihen, että mies on Itä-Euroopan siirtotyöläinen, joka lähettä rahansa kotimaahan elättääkseen siellä odottavaa perhettään (vaimo ja tusina pikkuisia) ja vanhempiaan.
      -epäilin hänen olevan 30 -45-vuotias-? Höpö höpö...tai kuten joku jo kirjoitti. olet tyhmä...eihän tuota usko sokea Hintriikkakaan.
      -Oikein sokeeravasti kertoi ikäerosta-? Mitä tarkoitat sokeeraavasti?
      -Opiskeleekin vielä-? Mitä hän opiskelee? Ikä-ihmisten yliopistossako?

Vastailepas näihin kysymyksiin ja mietitään sitten porukalla mitä tehdään onnettoman ikäongelmasi ja tulevan elämäsi kanssa.

• kaverinsa kanssa-

kohtaan...ja saahan sitä "opiskella" mitä lystää ja ...mutta jos on ikää jo yli 50v ei varmaan enää uutta...niin no joo...
        Kallistun kanssa siirtotyöläiseen jolla on liuta nappisilmiä kotona oottamassa...ja nehän saa pitää sivuvaimoakin...
        muttamutta...ei edes tapaa sen miehen kavereita...paljastuisiko totuus "opiskelusta" hmm..oletko nähnyt oppikirjoja...millä se elää...ei kai sun rahoillas...
        Paljon on kysymyksiä...outoo--

• aloittaja

Hei! myös tämä mies sattuu olemaan juuri ranskalainen! ei ole mikään siirtotyöläinen puhuukin täydellistä ranskaa ja on niin ranskalainen kuin olla ja voi, itsekin olen käynyt Ranskassa ja nähnyt erot heissä ja siirtotyölaisissa. Ehkä jopa tunnetkin tämän miehen vaikka oman miehesi kautta kuka tietää...

Tarkoitan vaihtelevalla suhteella sitä, että aina ei ole oltu yhdessä, on ollut kaikenlaisia riitoja aiemmin paljon, jättämisiä, yhteenpalaamisia, tosi paljon kulttuurieroja ja sitäkin enemmän väärinkäsityksiä! esim. en ole ymmärtänyt hänen huumoriansa ja tapaa vitsailla lähes kaikesta, kun olen liian tosikkomainen vaikka nuori olenkin. Hän on sanonut joskus minun kuulostavan nelikymppiseltä ja oikeassahan hän on siinä kun olen niin tosikko. Emme puhuneet iästä alkuvaiheessa, koska selvästi näin hänen olevan paljon vanhempi mutten voinut uskoa sentään yli viisikymppiseksi sen verran nuorekas elämäntapa on. On sanonut opiskelevansa tai opiskelleensa yliopistossa ja kulkikin ennen aina reppu selässä ja tekee kahta työtä, se ainakin on varmaa. En ole tarkemmin kysellyt nyt opiskeluista, voihan se olla, että on opiskellut vain suomenkieltä..
        Mies ei ole innostunut puhumaan tulevaisuudesta koska ei tiedä siitä vielä että kumpaan maahan menee tai mitä tekee ja häntä hermostuttaa liika kysely tulevaisuudesta, haluaa elää tätä hetkeä ja nyt, ihan ymmärrettävää. Hän asuu kaverinsa (toisen ranskalaisen miehen) kanssa juuri kulujen puolittamisen takia kuulemma.

• nimimerkki järkyttävää

ilmaisee, mitä syvällä sisälläsi itse ajattelet asiasta. Sen näkee jo tällaisella arkipsykologin silmällä matkojen päähän.

Älä pilaa nuoruuttasi johonkin tuollaiseen iäkkääseen, kaverinsa kanssa asuvaan bi-seksuaaliin tyhjätaskuun. Hyi hitto.

• jaa

on se kumma kun joku harhaisesti luulee kaikkien esimerkiksi kustannusten puolittamissyistä yhteisessä asunnossa asuvien telmivän myös samassa sängyssä

• En tiedä mistä moiseen juttuun olet saanut kimmokkeen, mutta Keski-Euroopasta Suomeen muuttaa yleensä työkomennuksille eri alojen spesialisteja ja ammatti-ihmisiä. Avioliiton myötä Suomeen saapuu myös ulkolaisia, mutta ymmärtääkseni pääsääntöisesti naisia.

Suomalaiset naiset valitsevat usein aviomiehen kotimaan, jossa miehellä on paremmat mahdollisuudet pitää hyvä työpaikka. Naisethan ovat Keski-Euroopassa hyvin suurelta osin osa-aikatyössä tai jopa kotiäiteinä.

Toista ovat siirtötyöläiset ja maahanmuuttajat jolloin taustat voivat olla hyvin epäselviä, ja kuten kuvasit valheellisia.

Minulla on useita ulkolaisia ystäväperheitä, joihin olen saanut tutustua mieheni kautta ja jotka asuvat Suomessa.

Eräällä tuttavallani on ulkolainen aviomies, joka on 28-vuotta naista nuorempi, joten ei kai se niin harvinaista ole kun on kysymyksessä suomalainen nainen.

Miesten kohdalla se taitaa olla toisinpäin, kuten jo ketjussa on tullut ilmi puolisoksi haetaan nuori ulkomaalainen nainen.

Kirjoitin viime syksynä 70 palstalle suomalaisesta 79-vuotiaana miehestä joka oli tullut juuri isäksi ja siitähän syntyi hirvittävä älämöly, vaikka perhe oli elänyt jo yhteiselämään yli kymmenen vuotta. Perheessä oli jo kaksi vanhempaa lasta.

Itse olen kihloissa ulkomaalaisen kanssa, joka on minua vanhempi, hyvin hyvin sopivasti ; )

Yhdyn kommenteihin, että köyhään Itä-Eurooppaan olet sotkeutunut tyttö riepu jos nyt olet lainkaan tosissasi tarinallasi, epäilen ; )

• torivahti

...olen ottanut edellistä nuoremman. Nyt alkaa olla ongelmia. Seuraavan anopin pitäisi olla minua nuorempi, jos aion pysytellä entisellä linjalla...

• mullakin asiasta...

Olen seurustellut aikoinaan 32 vuotta vanhemman miehen kanssa. Meillä oli ihan fantastinen suhde. Mies kohteli minua kuningattarenaan, enkä ole sellaista määrää rakkautta enkä kohteliaisuutta saanut keneltäkään. Hän oli elämäni mies. Mutta olosuhteet pakottivat meidät eroamaan ja olen monesti ajatellut, että tuskin kukaan toinen ikinä täyttää hänen paikkaansa. Paitsi nyt, kun olen rakastumassa toiseen elämäni mieheen.
      Ei ikä sano mitään. Jos kemiat pelaa, suhde toimii. Minä tiesin heti suhteen alussa, että mies on niin paljon minua vanhempi.Ja alkuun emmin, mutta ihan turhaan. Meillä oli mukavaa yhdessä.

• Nainen nuorempi

Ja yhteistä eloa on takana kohta 30 vuotta. En siltikään osaa neuvoa. Jokainen tehköön itse ratkaisunsa.

Olin iloinen 30 vuotta sitten, kun tapasin kypsän miehen, jonka pää ei kääntyillyt oikealle ja vasemmalle kadulla kulkiessamme, eikä hän kerskunut entisillään.

Toisista naisista puhuminen on tosi rasittava piirre. Sitä jatkavat joskus vanhatkin miehet.

• torivahti

...puhunut vaimoilleni edellisistä vaimoistani. Tapasivat toisensa vasta 50-vuotispäivilläni (kutsuttuina, kaikki kolme). Jotakin riitaa niille tuli. Minustako? En tiedä, livahdin ulos ja menin kaverille yöksi. Seuraavana aamuna palasin kotiin. Seillä ei ollut ketään. Vain kasa pulloja nurkassa kuivin suin. Kehuivat jälkeenpäin juhlia hyviksi. Kaikki kolme.

• aloittaja
        torivahti kirjoitti:

...puhunut vaimoilleni edellisistä vaimoistani. Tapasivat toisensa vasta 50-vuotispäivilläni (kutsuttuina, kaikki kolme). Jotakin riitaa niille tuli. Minustako? En tiedä, livahdin ulos ja menin kaverille yöksi. Seuraavana aamuna palasin kotiin. Seillä ei ollut ketään. Vain kasa pulloja nurkassa kuivin suin. Kehuivat jälkeenpäin juhlia hyviksi. Kaikki kolme.

kyllä se on niin, että minä haluaisin asettua aloilleni nuoresta iästäni huolimatta, ei voisi vähempää kiinnostaa vaihtuvat seurustelukumppanit, baarit, juominen tai muut tämmöiset "nuorten" juttuina pidetyt asiat...
        Olen aina tuntenut olevani kypsempi tai vain erilainen kuin suurin osa saman ikäisistä ja ehkä sen takia jätettykin joukon ulkopuolelle usein, minä olen aina ollut tosikko, realisti, järkevä jne. Koskaan ei ole ollut mitään "kapinoimisen" aihetta tai muuta nuorilla yleistä.

Mutta tämä mies nyt sattuu olemaan hyvinkin nuorekas! hän pitää esim. urheilusta ja käy silloin tällöin baareissa, eipä ole niin kauheasti aloilleen asettumista tai tulevaisuuttakaan miettinyt.. Onhan se aika uskomattoman kuuloista että olisi 55 vuotias, minä tosissani luulin kolmi tai nelikymppiseksi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      302
      11652
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      416
      3292
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1848
    4. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      89
      1626
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1623
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      91
      1099
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1071
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      927
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      913
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      253
      887
    Aihe