Viimeinen tilaisuus

Nyt kun ministeriö ei myönnä lupia näille älyttömille kauppakeskuksille niin Varkaudella on tarjota paikka joka on keskustassa joten se ei voi autioittaa keskustaa. Paikka on citymarketin ja 23:n välissä osittain junaradan päällä. Se pysäyttää Helsingistä Joensuuhunkin menijät eikä ole syrjässä kuten Varkauden portti. 5-tieltä vain opastus. Jos Kuopion 90000 asukkaan pohja riittää 3:lle keskukselle niin eiköhän keskisavon 60000 asukkaan pohja riitä täälläkin. Nyt ei vain riitä että tarjotaan paikkaa vaan siitä täytyy olla selkeä suunnitelma ja yrittäjä kysely niin rahoittajia kyllä löytyy jos päättäjät vähän edes tämän kerran ryhdistyisi ja saisi tämän vision aikaiseksi.

8

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-varkautelainen

Tiedoksi vain, että esim. Ideaparkissa oli Juhannuksen jälkeen suurinosa lomamatkustajia. Harva pirkanmaalainen oli sinne tullut... itse olin siellä ostoksilla, koska luulin (!) ettei siellä ole paljon ihmisiä liikkeellä ;)

Kauppakeskukset vetävät ihmisiä, koska kaikki on saman katon alla. Sade ei haittaa, lapsille on hoitopaikat (kivat ja turvalliset), valinnanvaraa on jne. jne.

Luulisi, että tämän kylän yrittäjät olisivat mielissään, jos Varkauteen kauppakeskus tulisi. Nyt on keskusta autio jo heti viideltä eikä missään ole liikettä :( surullista.

• Trafik

Pieksämäen Ideaparkin hallin koko on 130 000 neliötä (Lempäälä 104 000) ja parkkipaikat vie vielä toisen yhtä suuren tilan.
        Lisäksi "liikekaupungin" asiakasmääräksi on arvioitu Lempäälän esimerkin mukaan noin 5-7 miljoonaa kävijää vuodessa.
        Minkään kaupungin keskusta ei kestä tällaista liikennemäärää. Siksi näitä rakennetaankin maanteiden varteen taajamarajoille.

• Trafik kirjoitti:

Pieksämäen Ideaparkin hallin koko on 130 000 neliötä (Lempäälä 104 000) ja parkkipaikat vie vielä toisen yhtä suuren tilan.
        Lisäksi "liikekaupungin" asiakasmääräksi on arvioitu Lempäälän esimerkin mukaan noin 5-7 miljoonaa kävijää vuodessa.
        Minkään kaupungin keskusta ei kestä tällaista liikennemäärää. Siksi näitä rakennetaankin maanteiden varteen taajamarajoille.

Pysäköinti alimpaan kerrokseen junaradan tasolle ja liikenne sinne ohjautuisi Joensuusta tulevat Rellun kautta Etelästä ja lännestä tulevat suoraan 23:n ranpin kauttaa jotka on helppo rakentaa kahtapuolta 23:sta sekä Kuopion suunnasta tulevat Carlssonin suunnasta.

• muut joutuvat tappelemaan

Hesarissa on tänään juttu siitä kuinka eri puolilla maata S-ryhmä saa kauppapaikkoja helposti kun poliitikkoja on k.o. alueen osuuskaupan sekä kunnan päättävissä elimissä.

• S-.

On ihan ok ,että kauppatilaa saa.

• Different look
        S-. kirjoitti:

On ihan ok ,että kauppatilaa saa.

Halvemmat tontit ja vuokrat juuri tuon Hesarin jutun kertomista syistä.

• pitihän tämä arvata

Suur-Seudun Osuuskauppa ja liikemies Toivo Sukarin Ideapark-hanke ovat kiinnostuneita samoista alueista Vihdissä.

Osuuskauppa on jo jonkin aikaa suunnitellut alueelle ABC-liikenneasemaa ja rautakauppaa. Asiasta kertoi Salon Seudun Sanomat lauantaina. Molempien havittelema alue sijaitsee Turun moottoritien ja Poriin vievän valtatie 2:n liittymässä.

Lehden mukaan Osuuskauppa hakee kaavoitusratkaisuja Ideaparkia nopeammalla aikataululla.

Vihtiin suunnitellun Ideapark-kauppakeskuksen on määrä avata ovensa vuonna 2012. Se on Vihdin historian suurin elinkeinohanke.

• -!!!-

"Nyt kun ministeriö ei myönnä lupia näille älyttömille kauppakeskuksille"

Kyllä se myöntää ja Pieksämäen Ideapark tulee vain noin kahden(2) kilometrin päähän keskustasta alueelle jossa on jo hyväksytty kaava liikekeskukselle, joten ei se kaukana tule olemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe