Käytettyjen autojen tuonti kiihtyy...

- B -

6

1199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Don Quihote

Huvitti kun autoalan nokkamies kommentoi tuota asiaa, muka yllättävää ja tuotaisiin vieläkin lähes romutusiässä olevia autoja.
      Bullshit, tyypillinen tuotava auto on 3-5 vuotta vanha vähän ajettu dieselauto. Eli juuri noista on täällä kotimaan markkinoilla pulaa. Ja kun pulaa on ja mahti on mitä on niin liikkeiden pyyntihinnat noista on tolkuttomia.

Eli tuonti jatkuu niin kauan kuin liikkeissä alkaa olla vastaavia autoja kilpailukykyiseen hintaan.
      Alkaa vaan mennä aika irvokkaaksi koko markkinatilanne, autoja on liikkeet ja yksityismarkkinat pullollaan. Hintojen alentaminen piristäisi kauppaa mutta se tekisi tuonnin mahtihinnoittelun mukaan entistä edullisemmaksi! Kierre on valmis ja soppa on sattumista sakeana.
      Kun talous taantuu samaan aikaan ei voi kun arvata koska koko autoverotus poistuu. Se tulee kuin varas yöllä näin kliseemäisesti sanottuna, 2009 alussa? Viimeistään 2010.

• tiedottamista

autoalan liitto heti tiedotti, että tuonti tulee vähenemään koska heidän mukaansa tuonti ei ole kannattavaa...
        HAHAHAHAHAAA.. ja samaan aikaan autoliikkeet tuovat niitä itsekin.. tekevät siis hyväntekeväisyystyötä?

• El Reino

Miten nokkamiehet pystyy sanomaan pokkana, että lääkkeenä käytettyjen autojen maahantuonnin kasvulle olisi romutuksen hyvityssetelin arvonnosto? Naama peruslukemilla.. Eli kun jotkut veisi 20-v. ruostenissanit entistä himokkaammin romutukseen, kun sai pari sataa euroa seteliin lisää, niin 2000-luvun Audien, Bemujen, Mersujen, Volvojen ym. tuonti sillä vähenisi.

• huomasin myös
        tiedottamista kirjoitti:

autoalan liitto heti tiedotti, että tuonti tulee vähenemään koska heidän mukaansa tuonti ei ole kannattavaa...
        HAHAHAHAHAAA.. ja samaan aikaan autoliikkeet tuovat niitä itsekin.. tekevät siis hyväntekeväisyystyötä?

Just tuon saman totesin kun näin uutiset. Itse nauroin myös että kuluttajan asialla ne autoliikkeet on kun ei tuonti kannata, hyvää hyvyyttään antavat vähistään tukea suomalaisille kuluttajille! Persnetolla tietysti tuovat että saavat verovähennyksiä...

seuraavankin autoni haen itse ulkomailta, on varusteltu ja verovalituksen jälkeen tullee entistä halvemmaksi verrattuna suomesta ostettuun.
        Jos liikkeet myisivät sopivalla katteella katsastettuna tax freena niin voisin harkita jopa suomen liikkeestä ostoa, ei taida nämä jupit sun muut hörhöt suostua siihen. Ja jobbariliikkeet taas muuten on ulkona mun kuvioista, haen siis itse haluamani.

• oliko näin
        El Reino kirjoitti:

Miten nokkamiehet pystyy sanomaan pokkana, että lääkkeenä käytettyjen autojen maahantuonnin kasvulle olisi romutuksen hyvityssetelin arvonnosto? Naama peruslukemilla.. Eli kun jotkut veisi 20-v. ruostenissanit entistä himokkaammin romutukseen, kun sai pari sataa euroa seteliin lisää, niin 2000-luvun Audien, Bemujen, Mersujen, Volvojen ym. tuonti sillä vähenisi.

Eikös nämä auton maahantuojat ole itse osallisena tässä "kierrätysbusineksessa"?
        Joku aika takaperin taisi olla juttua kun kaiken maailman romunkerääjät haalivat autoja eivätkä hoida sitä kierrätyssysteemin mukaan. Eli rahasta lienee on kysymys nytkin.
        Mieluummin kilohinta käteen luovareiden kera kuin romutusseteli jolla saa alennusta bruttohinnasta.

• huomasin myös kirjoitti:

Just tuon saman totesin kun näin uutiset. Itse nauroin myös että kuluttajan asialla ne autoliikkeet on kun ei tuonti kannata, hyvää hyvyyttään antavat vähistään tukea suomalaisille kuluttajille! Persnetolla tietysti tuovat että saavat verovähennyksiä...

seuraavankin autoni haen itse ulkomailta, on varusteltu ja verovalituksen jälkeen tullee entistä halvemmaksi verrattuna suomesta ostettuun.
        Jos liikkeet myisivät sopivalla katteella katsastettuna tax freena niin voisin harkita jopa suomen liikkeestä ostoa, ei taida nämä jupit sun muut hörhöt suostua siihen. Ja jobbariliikkeet taas muuten on ulkona mun kuvioista, haen siis itse haluamani.

seuraavan auton ulkomailta. Viisi vuotta sitten toin jo, eikä ole tarvinnut katua. Silläkin vehkeellä on halpaa (ehkäpä kaskotonta) kilometriä vielä runsaasti edessä. Mutta ennen maahantuontia odotetaan ainakin elv-helpotus ja ehkä koko tuontiveron poisto tai vähintään takaisinlaskentaan siirtyminen hullujen "markkina"arvojen sijasta. Elämme yhteismarkkinoilla, Common Market.

Tuotavaksi vehkeeksi suosittelen edellisen korimallin perusdiesel-farmaria joko Passatia tai Mondeota. Niistä pääsee myös aina eroon näppärästi, ja varaosahuolto toimii. Valitse vuosimalli 2003-2006 mobile.de:stä.

Eli summa summarum: jos Suomen autokauppiailla ei uusi käy kaupaksi, voi syyttää vain hankintaveroa. Kymppidona on liikaa uuden hinnassa. Italiassakin oli Citroën 2.0 HDI-diesel C4 Picasso myytävänä hintaan 21 000 euroa, täällä yli 31 donaa. MIKSIHÄN?????? AUTOVEROHAN ALENI??????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe