Keksintö?
Varmaan joku muukin on keksinyt saman, mutta tässä se on: Ostetaan kaupasta WC-harja. Sahataan varsi poikki mahdollisimman ylhäältä, siitä kohtaa, missä se alkaa paksunemaan. Kahvasta voi tehdä sieniveitsen vuolemalla tai rälläkällä. No, tämä harjaosa laitetaan porakoneen istukkaan ja otetaan kilo uusia perunoita, jotka laitetaan ämpäriin veden kera (noin 5-10 senttimetriä yli perunoiden) ja aloitetaan perunoiden käsittely. Parhaiten tuntuu tehoavan ns. tornadopesu eli harjaa pyöritetään keskellä ämpäriä. Kokeilin ensin kaksinkertaisella pulloharjalla, mutta se otti paloja perunoista, eli vaadittiin pidempiä sukasia, jotka löytyivät Wc-harjasta. Mukana tulevasta kupista saa siilille ruoka-astian.
Keksintö?
11
1192
Vastaukset
- Pian ...........
PATENTTIA ANOMAAN ......He he he
- dothefake
No ei. Täysin vapaa kokeiltavaksi. Toimii tosi hyvin!
- perunat..
Perunat voi pestä myös painepesurilla vadissa. Saa naapuritkin..
- dothefake
Naapurit jäävät ilman perunoita, kun peset ne painepesurilla keittiössä. Silti taidan suosia harjamenetelmää.
Eipä silti, jos potut laittaa vaikkapa minkkiverkosta tehtyyn minikatiskaan, niin kyllähän se varmaan on yhtä hyvä metodi, tosin ulkona.
Ja ennenkuin joku kysyy, miten tämä liittyy Kouvolaan, niin tietenkin ongelma oli, kuinka pestään kätevästi Kouvolan torilta ostettuja perunoita. - immeimen minä
kiitos hyvistä nauruista :=)
Kylläpä kaverilla leikkaa! Hyvä keksintö! Uskaltaiskohan kokeilla itse...
- dothefake
Tottakai uskallat. Ei siinä voi tapahtua mitään vahinkoa. Akkuporakone on kätevämpi ja 100 % turvallinen, mutta ei johtoporakonekaan millään mahdu veteen sinne ämpäriin tai kattilaan, kun se harja on siinä kiinni. Itse pidän ämpärin pesun ajan lavuaarissa, niin ei tarvitse edes varmuuden vuoksi kenenkään sitä pidellä. Eikä tässä vielä kaikki-takaan, että yleisöä naurattaa.
- Mitä?
Käytetäänkö sitä harjaa alkuperäiseen tarkoitukseen olleenkaan?
- dothefake
Täytyy tunnustaa, että enhän minä nyt raaskinut sahata upiuutta wc-harjaa poikki, vaan uusi pantiin vessaan ja vanha sahattiin poikki.
- %&%
dothefake kirjoitti:
Täytyy tunnustaa, että enhän minä nyt raaskinut sahata upiuutta wc-harjaa poikki, vaan uusi pantiin vessaan ja vanha sahattiin poikki.
Erittäin hyvä "kettinki" pitkästä aikaa. Pisti oikein hymyilyttään :). Nykyään kun kaikki viestit tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän veemäisiä!
Pointsit aloittajalle!!! tänks! - Anneliie
dothefake kirjoitti:
se kantautuu tänne Mikkeliin asti, nimittäin tieto kuinka makoisia perunoita Kouvolassa jonkun Dothefaken keittiössä onkaan.
Mausteet kohdillaan.......
Hih, sulla se leikkaa, aamukin alkoi hyvin kun luki tuon aloituksesi....
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih475907Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6132358Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591058- 771033
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778