Lisäsäiliö iskarit

Säätö vinkkejä..

Miten noita lisäsäiliö iskareita säädetään??Eli mitä säädetään nupikasta joka on iskarin varres ja mitä siitä joka on säiliös? Niin ja mitä tarkotetaan 2 tie ja 3 tie säädöllä? Sitte meneekö säädöt pieleen ja muutki jos ottaa sen letkun pois eli etuiskariin vaihtaa jousen ja ruuvaa letkun irti siksi aikaa? Jos tiedät johkin näistä vastauksen nii kerro..kiitti.

12

5651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perus juttu.

      Iskarin varresta säädetään ulos joustoa ja säiliöstä sisään joustoa.. muuta en tiedä. Kertokoon joku lisää jos tietää.

    • asijantuntijoita:)

      Tästä kyl huomaa minkälaisia asiantuntijoita tälläkin palstalla liikkuu ku ei kaverin kysymyksiin osata vastata.. no sentäs yksi on osannut vastata säätö kysymykseen! Mut hei en minäkään osaa sua neuvoa ku olen vain penkka pelle.

      • _spec_1

        Iskarien maailma on suure ja avara, mutta valotan edes vähän.
        1-säätöiset tarkottaa sen että iskarin jäykkyyttä voidaan säätää.
        2-säätöisissä voi säätää myö ulosjoustoa
        3-säätöisissä on lisäksi low speed/high speed säädöt (Lyhyt oppimäärä)

        Iskari set uppia hakiessa on tarkoituksena löytää kompromissi hyvän iskarin ja jousen kanssa (Lue 2 eri asiaa).Iskarin ja jousen/jousien tulee toimia yks yhteen.Perus jäykkyydeen iskarille ja jouselle pystyy laskemaan painon mukaan.Tämän jälkeen aletaan hienosäätää iskaria ja voidaan kokeilla eri jousipainella ja shimmeillä.Mikäli ne "napsut" on ruuvattu toiseen laitaan niin iskari on shimmattu väärin.Iskari toimii optimaalisesti, kun se on shimmattu niin, että "napsut" on suurinpiirtein puolivälissä.Low speed säädöllä tarkoitetaan hitaiden liikkeiden säätöä ja high speedillä nopeiden.(lisäksi vielä öljyn laatu /kesä ja talvi sekä typpi mukaan soppaan, ne on ammattilaisten juttuja)

        Sen jousen saa vaihdettua ilman, että purkaa sen letkun.Sitä letkua ei saa omin päin irrottaa!!!


      • säätöö
        _spec_1 kirjoitti:

        Iskarien maailma on suure ja avara, mutta valotan edes vähän.
        1-säätöiset tarkottaa sen että iskarin jäykkyyttä voidaan säätää.
        2-säätöisissä voi säätää myö ulosjoustoa
        3-säätöisissä on lisäksi low speed/high speed säädöt (Lyhyt oppimäärä)

        Iskari set uppia hakiessa on tarkoituksena löytää kompromissi hyvän iskarin ja jousen kanssa (Lue 2 eri asiaa).Iskarin ja jousen/jousien tulee toimia yks yhteen.Perus jäykkyydeen iskarille ja jouselle pystyy laskemaan painon mukaan.Tämän jälkeen aletaan hienosäätää iskaria ja voidaan kokeilla eri jousipainella ja shimmeillä.Mikäli ne "napsut" on ruuvattu toiseen laitaan niin iskari on shimmattu väärin.Iskari toimii optimaalisesti, kun se on shimmattu niin, että "napsut" on suurinpiirtein puolivälissä.Low speed säädöllä tarkoitetaan hitaiden liikkeiden säätöä ja high speedillä nopeiden.(lisäksi vielä öljyn laatu /kesä ja talvi sekä typpi mukaan soppaan, ne on ammattilaisten juttuja)

        Sen jousen saa vaihdettua ilman, että purkaa sen letkun.Sitä letkua ei saa omin päin irrottaa!!!

        Laitoin gt corollaa proflexit taa..eli iskarin varresta lattapää ruuvista ulosjoustoo ja säiliön lattapää ruuvarilla sisäänjoustoo karkee säätökö?. mut mitä sillä 10 millisestä ruuvista sääretään?? hienosäätöökö? Pliis vastatkaa viisaammat!!


    • sinnetänne,-

      Niitä kukaa normaali osaa säätää..vääntää vaan jotenki ja lähtee vetämää.

    • Proflexx

      Mäkin haluaisin tietää että iskarin varrestako paluupuoli ? Lattapäästäkö vai 10 mm säätö?

    • hahhahhahhahhahhahhahha

      Tällaista se on kun kaikki pitää olla säädettävää. Eikä osata parkkiin peruuttaa.

    • jonhholmes

      varresta säädetään paluuvaimennus, vaikuttaa yleensä myös sisäänvaimennukseen (huomioi!) , juuresta tahi säiliöltä sisään vaimennus; pienestä ruuvista hidas ja isosta nopeeta liikettä. Jos pomppii liikaa niin kiinnipäin,(paitsi vastapallosta pomppiessa toisinpäin) jos pito katoo niin auki tms. olosuhteilla on iso vaikutus, kannattaa miettiä missä kisojakin ajetaan - yleensä aika tasasta tietä nykyään...

    • Mitessiinämenee

      Proflexin säätö päinvastoin???

    • Anonyymi

      Perä ottaa takakorkeita. Iskari 2 säätöinen. Pitääkö kiristää sisäänjoustoa?

    • Anonyymi

      Ei kun väärät jouset

    • Anonyymi

      Tää on kyllä paras foorumi kysellä järkeviä...!🤣🤣🤣

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe