Lancia Thema 8.32

Co_De_MaN

Asiaa on varmaan jo aiemminkin käsitelty, mutta nostan sen taas esille.

Miten tuon moottorin valmistamisen kanssa tässä kyseisessä automerkissä on? Onko Ferrarin moottori ja jos ei, niin onko identtinen? Poraukset täsmää Mondialin kanssa, joten voiko vaihtaa aitoon Ferrarin moottoriin? Sopiiko?

Nyt näitä sais halvalla Saksasta. Ei varmaan verotkaan ole paljoa, kun tämän ikäisissä Ferrareissakaan ei ole kuin muutama tonni.

Kuuntele moottori
http://www.youtube.com/watch?v=ONAhzVWUOM4

11

3092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä on

      Kyllä se on ihan oikea Ferrarin moottori, perustuu Ferrari 308:n koneeseen. Kooonpanosta tosin vastasi Ducati. Kampiakseli on erilainen, "crankpinien" eli kiertokankien laakerikaulojen (onpa vaikea asia selittää suomeksi!!!) välinen kulma on 90 astetta, kun se Ferrarissa on 180 astetta.

      Lue lisää täältä:
      http://www.autowiki.fi/index.php/Lancia_Thema
      http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Thema

      Jos tuollaisen Suomeen hommaat, niin hattua kyllä nostan! Äläkä käy mitään moottoreita vaihtelemaan. Aito kone on kuitenkin aito kone, eikä mikään Ferrarin 180-asteinen tusinamoottori. :)

      Ylläpito voi tosin niin sanotusti maksaa, mutta niinhän harrastukset tuppaavat tekemään. Onnea vain yrityksellesi!

      • Co_De_MaN

        Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?

        Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.

        Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.


      • kannattaa-
        Co_De_MaN kirjoitti:

        Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?

        Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.

        Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.

        Myös katsoa briteistä varaosien hintoja, siellä kun keräilykulttuuri on suuri ja osa koko maata. Itse Ferrarin pajojakin löytyy tusinoittain mikä poikkeaa aika hyvin isosta osasta muita maita, joten luulisi myös Lancia Ferrarin kohdalla löytyvän osia.


      • noita.

        jo Suomen kilvissä.


      • Brutus....

        Olin itse aina uskossa että tuo moottori perustui 328 Ferrariin. Vasta joskus tajusin että tuo pn 3litrainen. Mutta mistä tuo mallimerkintä 8.32 tulee? Saksassa noita on yllättävän paljon myynnissä. Millainenkohan hinta on ollut uutena verrattaen V6 tai turbo i.e.


      • tulee siitä
        Brutus.... kirjoitti:

        Olin itse aina uskossa että tuo moottori perustui 328 Ferrariin. Vasta joskus tajusin että tuo pn 3litrainen. Mutta mistä tuo mallimerkintä 8.32 tulee? Saksassa noita on yllättävän paljon myynnissä. Millainenkohan hinta on ollut uutena verrattaen V6 tai turbo i.e.

        että v8 ja 32 venttiiliä. Ei sen kummallisempaa :)


      • macmunkki

        paskat siitä moottorista on edes veden siirtolaitteeseen kahvinkeittimessäkin kovempi moottori.


      • ,,,
        Co_De_MaN kirjoitti:

        Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?

        Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.

        Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.

        Eipä taida kannattaa vaihtaa sitä Lancian Ferrari-myllyä Mondialin koneeseen. Se alkuperäinenkin on oikea Ferrari, eikä tehoa käytännössä tule paljoakaan lisää.

        Sitäpaitsi taloudellisessa mielessä Lancia 8.32 Mondialin kone Suomen kilvissä maksaa saman kuin se Mondial Suomen kilvissä. Mondialeja saa nykyään ainakin ruotsista 15-20 tuhannella eurolla. hyvä Lanciakin maksaa melkein kympin.

        Oletko harkinnut 80-luvun Maseratia? Saman kylän merkkejä kuin Ferrari ja Lambo. Aito käsin tehty Modenalainen ja kulkee enemmän kuin Lancia 8.32 tai Mondial. Hyvän saa Suomen kilpiin alle kympillä. Huonoon ei kannata koskea (sama taitaa päteä Lanciaan).


      • Lancia Thesis
        Co_De_MaN kirjoitti:

        Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?

        Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.

        Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.

        pajalla joten on se aika pitkälle erikoinen.


    • Thema/Croma

      Fiat Croman kokoontumisessa mukana myös Lancia Thema 8.32. Komealta näyttää ja kuulostaa kone. Myös 2.5 V6 -koneisen Croman äänet komeat (Cromaa ei tuotu tuolla koneella Suomeen lainkaan.):

      http://www.youtube.com/watch?v=YUejFDy-D60

    • Bulshitt

      Kyllä se 8.32 ducatin kone istuu aivan hyvin ferrariin ja päinvastoin.Noita koneita oli Saksassa jokin aika sitten myynnissä 30kpl.Sveitsiläis jobbari oli ostanut halvalla tehtaan koko varaston.Sakut ostivat niistä koneista ainakin 16kpl.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5203
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2954
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2058
    7. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      35
      1842
    8. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1594
    Aihe