[Jos joku osaava henkilö ei jaksa lukea koko löpinää, niin loppuun on merkitty se mitä haluaisin tietää.]
Mä oon tässä vähän miettinyt... että nyt kun nuo ihmeteot alkaa luonnistua, niin mikäköhän on niiden hintana. Mikään ei ole ilmaista? Taikuus vaikuttaa siltä, mutta onkohan noin? Vaikka se itsessään vaikuttaa fysiikan lakeja rikkovalta, niin noudattaako se silti edes jotain niistä, vaikka E=mc toiseen? Ilmestyykö taikuuteen tarvittava energia vain tyhjästä (mikä vaikuttaa musta vähän naiivilta), vai muuttuuko jokin vanha asia sellaiseksi energiaksi?
Esim. Terry Pratchett on humoristissä kirjoissaan kuvaillut taikuutta vipuvoimaksi, että kun vivun toista päätä nostaa niin toinen laskee. Eli jos taikuus on tuo vivun nostettava pää, niin mikä on se laskeva pää?
Ideaalitapaus olis jotenkin, että ihmisillä on joku energiakenttä, josta voi ammentaa voimiaan, ja sitten se aina hissukseen täyttyy itsestään. Toisaalta mä hiukkasen pelkään, että taikuus jotain vanhentaa/lyhentää mun elinaikaa, tuhoaa jotain aivosoluja tai hermoja, tai sitten todellisuus repeää ja me kaikki valutaan jonnekki umpiulottuvuuksiin. Tai ehkä menetän karmaa... Tai sitten mä herkistyn näkemään jotain demoneja... (Demoneihin en usko, enkä karmasta tiiä yhtään). Psykologisesti ajateltuna mun aivot saattais turtua liiasta vallasta, tai jos tapan taikuudella jotain, niin alan tappaa lisää (tämän hetken tappolistani: itikka)...
Nyt kun mietin... Mikä on se keino, jolla oma päänsisäinen tahto saa aikaiseksi taikuutta? Jos se on pelkkä mielen voima, niin sillonhan pelkään ajatella mitään, etten tuhoaisi läheisiä. Itse käytän "psipalloja", joten keinona on luoda energiaa mielen avulla... Mutta jos jatkan tätä, niin enkö sitten joskus kehity niin voimakkaaksi, että luon energiaa jo pelkästä ajatuksesta, jolloin tuhoan ne joista pidän (tai ne joista en pidä.) Toisaalta, jos ihmiset tai ihminen saisivat tarpeeksi voimaa muuttaa todellisuutta (mitä taikuus taitaa juuri olla), niin emmekö näkisi kaduilla pinkkejä virtahepoja ja taloja merkkinä siitä, että joku vahva henkilö on tykänny pinkistä?
Ne ihmeet joita olen tehnyt tai joiden kohteeksi olen joutunut, eivät ole olleet kovin suuria. Jos mulla on kova tarve niin saan asian tapahtumaan. Tai sitten pari ihmettä on sattunut ilman, että niitä olisin tarvinnut, ja ne olivat vaan hassuja (taikuuden kokemukseni ovat olleet sellaisia, että olen lähinnä uskonut "sattuman voimaan", mistä aloin miettiä karmaa)... Vain yksi tieten tahtoen tehdyistä ihmeistä sattui niinkuin juuri halusin, muut niistä ovat käyttäneet omia konstejaan (osa on ollut huvittavaakin), jonka takia olen miettinyt myös jumalan mahdollisuutta.
En ole vakavissani kovin kauaa "taikonut", mutta osa yrityksistä on mennyt pieleen. Muiden "taikojien" neuvojen kannalta vaikuttaa siltä, että sen pitäis tapahtua spontaanisti. Eli kun mulla on jokin ongelma, jonka haluaisin pikaisesti muuttaa, teen temppuni ja se tapahtuu (joskus pienellä viiveellä). Samoja temppuja olen myöhemminkin yrittänyt, mutta kenties vanha "taika" ei tehoa, tai sitten olen päässyt jo aidan toiselle puolelle ruohoa katsastamaan, joten tyydyn osaani ja korjaan ongelmani vanhalla kunnon logiikalla, tai sitten luovun koko hommasta.
[Eli haluaisin kysyä sinulta, joka kenties olet ollut samassa tilanteessa kuin minä, ja olet kenties edennytkin siitä:
a)Miksi taikuuden lopettaminen voisi kannattaa?
b)Mikä on se keino, jolla muutan todellisuutta oman tahtoni mukaiseksi?
c)Muita vinkkejä.]
d)Jos joku on ilkee, niin en puhu sille :(
"Taikuuden" hinta/huonot puolet
Silllee
1
348
Vastaukset
- en osaa vastata
Mutta sanoisin sen verran, että pyytää saa ja tehdä saa. Itse olet kuitenkin teoistasi vastuussa.
Kannattaisi hiljentyä, rentoutua ja kysyä vastauksia voimiisi. Olen itse joskus aikoinani saanut aikaan paljon. kun olin innokas ja tein jotain johon en enää jälkeenpäin voinut uskoa. Sen jälkeen en ole enää niin paljon aikaan saanut. Harmittaa....
Mutta tärkeintä on, että hallitset voimiasi, etkä anna niiden muuttaa sinua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717