Olemme ostamassa yhteistä asuntoa ja menossa naimisiin. Rahallinen tilanteemme on nyt sama tosin molemmille tulossa kohtuulliset perinnöt myöhemmässä vaiheessa. Meillä on yksi yhteinen lapsi ja minulla yksi lapsi edellisestä liitosta. Miten pitäisi menetellä sen osuuden suhteen joka minun kuolemani sattuessa kuuluisi toiselle lapselleni, ettei se joudu lapsen isän, josta siis tulisi lapsen huoltaja, määräysvallan alle.
Otamme asian tiimoilta kyllä yhteyttä asianajajaankin koska on sen verran hankala tapaus tuo exä, mutta näin ennakko tietoja jos jollain on samanlainen tilanne.
aivioehto ja lapsi
1
508
Vastaukset
kysymyksesi ei liity aivioehtoon, vaan paremminkin testamenttiin.
Käsittääkseni voit määrätä testamentissa uskotunmiehen huolehtimaan alaikäisen lapsen perinnönhoidosta. Lisäksi voit määrätä toissijaisen perijän, jos lapsesi kuolee (lapsettomana ja avioitumattomana ja ilman itse laatimaansa testamenttia) ennen elossa olevaa vanhempaansa (joka muutoin perii lapsensa perintökaaren mukaan).
JOS sitten tahdot, ettei kuollessasi mahdollisesti köyhempi puolisosi saa kuolinpeältä ensin tasinkoa (vrt. avioero ilman avioehtoa), jonka jälkeen vasta perilliset jakavat jäämistön ... niin silloin tietenkin on laadittava myös avioehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728