Eli oletteko tyytyväisiä jotka olette käyneet avointa yliopisto ja onko opiskelu yksinäistä tai tuntuuko se samalta kuin kävisi normaalia koulua. ovatko erot suuret?
Kannattaako
1
624
Vastaukset
- Nxtz
Kursseja opetetaan kaiketi pääsääntöisesti iltapäivisin ja iltaisin, eli siinä mielessä ei tuntunut samalta kuin nyt varsinaisena opiskelijana.
Opiskelun yksinäisyys taitaa riippua vähän kurssista ja opiskelijasta itsestään. Ainakin psykan opiskelu oli pitkälle samanlaista kuin yliopistollakin, eli luennoilla istumista ja tentteihin lukemista. Yliopistolla se on vähän vähemmän "yksinäistä", koska samaa porukkaa näkee vuodesta toiseen, ja usein myös muillakin kursseilla.
Eron voisi karkeasti määritellä siten, että useimmat aineen x ylioppilaat opiskelevat päätoimisesti, ja useimmilla avoimessa opiskelevilla puolestaan taas muu elämä on pääroolissa, ja opiskelua tehdään sivutoimisesti. Jälkimmäiset ovat siis samassa veneessä vain hyvin löyhästi, joten jonkinlaisen omalta tuntuvan porukan syntyminen ei ole niin automaattista. Ja taas: poikkeuksia aivan varmasti on, etenkin pitkillä opintokokonaisuuksilla.
Olin itse opiskeluihin tyytyväinen, sillä se tarkensi mielikuvaa tulevasta pääaineesta. Sain paremman mielikuvan omista opiskelutavoistani, ja tukevamman "kyllä minä tähän pystyn" -pohjan opiskeluun ennen kuin pääsin sitten yliopistoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457342
- 324068
- 573585
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492289- 512275
- 372258
- 432248
- 162236