Eli V6:sta vm. 2002 olisi Saksassa tarjolla. Mietityttää miten Renaultin 3.0 V6 toimii, onhan esim. Lagunassa ollu V6 kone. Soitin Turun Renault-liikkeeseen, josta kysyin heidän kokemuksiaan kyseisestä autosta. En saanut ainuttakaan järkevää vastausta kysymyksiini. Osien hankkiminen kyseiseen auton on varmasti työn takana, mutta kun liikkeessä ei osattu vastata edes huoltoon liittyviin kysymyksiin. Ajattelinkin, että jos täältä löytyisi joku joka on kyseistä autoa joskus ajanut, tai jopa omistanut. Päätös autosta pitäisi tehdä viimeistään maanantaina. Kiitos etukäteen.
Clio 3.0 V6
8
5229
Vastaukset
- turbo laguna
mene www.rtf.fi tuolta jos et saa vastausta niin sitten et saa mistään :D
- Mutuilua kylläkin
Sinuna ottaisin selvää ainakin siitä onko tuossa koneessa hihna vai ketju jakopäässä ja jos hihna, niin kuinka iso homma on sen vaihtaminen. Pahimmassa tapauksessa voi joutua irroittamaan koneen ja se ehkä onnistuu tuossa vain alakautta.
- 3.0
on varmaan sama mikä Lagunassa on ja on hihnalla(jakoremppa n1100-1200e, rullia vaihdetaan paljon ja vesipumppu), on kestävä kone jos vaan jakopään hoitaa ja muutenkin huoltaa. Kokemusta on Laguna II jossa on 3.0 kone ja mahtava on ollutkin. Mahtaa muuten Clio olla aika menopeli tällä samalla koneella
- sama mylly kuitenkin
3.0 kirjoitti:
on varmaan sama mikä Lagunassa on ja on hihnalla(jakoremppa n1100-1200e, rullia vaihdetaan paljon ja vesipumppu), on kestävä kone jos vaan jakopään hoitaa ja muutenkin huoltaa. Kokemusta on Laguna II jossa on 3.0 kone ja mahtava on ollutkin. Mahtaa muuten Clio olla aika menopeli tällä samalla koneella
V6 Cliot ovat olleet renault sportin tunaamia versioita joissa on huomattavasti enemmän tehoa kuin vakiokoneen 210hv. Kone voi olla jotain sukua Avantimen 250hv versiolle.
Jakohihna on osineen voi hyvällä tuurilla olla sama kuin vakiossa mutta senkin vaihtotyö maksaa jo vajaan tonnin joten onnea vaan. - on kalliimpia pitää
sama mylly kuitenkin kirjoitti:
V6 Cliot ovat olleet renault sportin tunaamia versioita joissa on huomattavasti enemmän tehoa kuin vakiokoneen 210hv. Kone voi olla jotain sukua Avantimen 250hv versiolle.
Jakohihna on osineen voi hyvällä tuurilla olla sama kuin vakiossa mutta senkin vaihtotyö maksaa jo vajaan tonnin joten onnea vaan.Ainahan erikoisemmat autot on vähän kalliimpia ostaa ja käyttää. Jos käyttökulut hirvittävät, niin saahan noita 1.2 litraisenakin..
Mutta onko tonni 120tkm välein kauhean paljon.. Autonahan tuollainen on tosi mielenkiintoinen, ei todellakaan tule joka päivä vastaan! Tuollainen varmaan pitää arvonsakin vähän eri tavalla kuin perusmalli, siten sen omistaminen ei silti tule aivan älyttömän kalliiksi.
Aloittajalle: Osta ihmeessä, jos mahdollista. Ei ole mikään tusinakäyttöauto, mutta ei herätä liikaa huomiotakaan, uskaltaa siis jättää kaupungille parkkiin. Ja varmasti ei jää jalkoihin! - 3.0
sama mylly kuitenkin kirjoitti:
V6 Cliot ovat olleet renault sportin tunaamia versioita joissa on huomattavasti enemmän tehoa kuin vakiokoneen 210hv. Kone voi olla jotain sukua Avantimen 250hv versiolle.
Jakohihna on osineen voi hyvällä tuurilla olla sama kuin vakiossa mutta senkin vaihtotyö maksaa jo vajaan tonnin joten onnea vaan.
- vaan
naurako mutta mulla on sellanen tunne että ainakin ekoissa Clio 3.0 autoissa olis Volvon moottori. Voiko olla????
- PRV koneesta puhe?
Peugeot ja Renault aloittivat 1966 yhteisen projektin josta piti tulla V8 moottori jollainen kummaltakin puuttui ja jota ei kannattanut suunnitella yksin pienten volymien takia. Volvo liittyi mukaan yhteisyritykseen vasta 1971.
Juuri kun kone alkoi olla valmis, tuli energiakriisi tappoi projektin. Kolmikolle jäi kuitenkin yhteinen ongelma eli kaikki tarvitsivat jonkin neloskonetta isomman myllyn edustusmalleihinsa.
Niinpä V8:sta pätkäistiin pois kaksi sylinteriä ja syntyi väärällä 90 asteen kulmalla varustettu 2,8l V6 joka oli käytössä muun muassa 604 Peugeotissa, Renault 30:ssä ja Volvo 264:ssä.
Volvo alkoi vetäytyä hankkeesta 1980-luvun lopussa ja siirtyi käyttämään omia suoria kutoskoneitaan 960-malleissa kun taas ranskalaiset suunnittelivat uuden 1997 käyttöön otetun 60-asteisen V6 koneen jonka jälkeläiset ovat tuotannossa vielä tänäkin päivänä.
Ensimmäinen tieliikenteeseen myyty V6 clio oli käsittääkseni renault sportin keskimoottorinen uudella V6 koneella varustettu viritys mutta eipä tuota vanhaakaan V6 konetta voi volvon koneeksi väittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224704- 203825
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082494- 272241
- 342064
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 371888
- 151758
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191527- 121411