Pohjois-Pohjanmaan

sienestäjät

Joko olette löytäneet tatteja tai rouskuja? Omat löytöni, kangasrouskuja suolattunakin jo n. 5 l. herkkutatti löydöt hyvin vähissä, jokunen punikkitatti. Mistähän löytyisi kantarelleja?

6

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukinverkkoja naamalla

yhden kastikkeen olen kangassienistä saanut. muuten aika laihalta vielä näytää.

• Hilpeä

Tuosta takametsästä löytyy kangasrouskuja mukavasti. Jotaki tattejaki vaan en oo kunnollisia saanu kiikkiin. Kanttarelleista ei oo mitää tietoa, tosin mä liikun vaan tässä pienellä alueella, oman tontin ympäristössä.

• Rouskutus

Raahesta olen löytänyt koivunpuniikki- ja voitatteja, mutta viimeksi maintut olivat liian lähellä tietä. Tänään tein paistinpottuja ja laitoin sekaan sipulia, paistettua haukea ja tattien palasia. Ja tuli hyvää!

Mutta olen vuosien varrella ihmetellyt, mistä löytäisin herkkutatteja. Yhden männynherkkutatin löysin Ketunperältä muutama vuosi sitten, mutta vaikka kuinka etsin, en löytänyt enenpää. Kangas- ja karvarouskuja olen yleensä metsistä kerännyt, mutta kun löytäisi niitä herkkutatteja. Tai olenhan saattanut löytääkin, mutta en ole tunnistanut, tosin en ole metsistä tuonut kotiin yhtään tattia, vain rouskuja. Tatit olen kerännyt puistoista. Muistelen että paikallisessa lehdessä oli kerran maininta, että ainoa herkkutattipaikka Raahen aluella olisi jossain Hummastinjärven tienoilla, jos muistan oikein. Toivottavasti ei pidä paikkaansa, vaan löytyisi lähempääkin.

• ihan utelias vain

ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!

• sieltä...
        ihan utelias vain kirjoitti:

ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!

Hauki on pyydetty Maafantin rannalta virvelillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6905
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe