Merkki: FORD
Malli: ESCORT 1,3 CL
Vuosimalli: 1986
Mittarilukema: 188000 km
Hintapyyntö: 1490 EUR (8859.14 Mk)
Info: 2 renkaat, lohkolämmitin, soitin, asiallinen käyttöauto
Voiko tällaiseen talvella luottaa?
Mielipiteitä tästä Escortista!
15
1814
Vastaukset
- ReNee
FORD
ESCORT
1.6 CL
-87
195 000 km
Myytävänä autoliikkeessä
hp 490 eur
Ja äsken katoin autotallista
1.3 -88 aj 168 000 750 eur
tämä myös autoliikkeessä
Joten täytyy olla hemmetin hyvä tuohon hintaan.- ReNee
Katos vaan Escorttisi oli samalla listalla. Oikeen kuvan kanssa.
- pugi
No siinä on sellaset lähemmäs 1000e ylihintaa!
Katos pörssistä, niin tuollaisen saa monta vuotta uudempana, vähemmän ajettuna ja isommalla koneella alle tonnilla!
Escotissa kyllä varmasti autonkorjaustaitosi tulevat kehittymään...
Eli älä vaan osta!
Ps. Vanhat fordit ei kyl ole mitään kovin hyviä talviautoja (huonoja käynnistymään, kylmiä, ja ajettavuus on mitä on...)- jarppe
Onko kokemuksia 1.8l zetecillä vm. 92-94 escoista??
millä hintaa saa 3 ovista about 150000km - 250000km ajettua vm 92-94 escoa 1.8l koneella? ehkä vähän "tuunattua" ?? ;) - Zero_cool
itse olen sitä mieltä mullaon ford sierra vm. -85 ja on hemmetin hyvä lähteen käyntiin talvella sekä kesällä, hyvä on ajaa ja on lämmin.
ja toisena autona mulla on ford taunus ja samat pisteet annan sille eli täydet 10. ja sen sanon että en ikinä vaihda merkkiä. Eli kannattaa ostaa
laatu auto eli FORD. - Riesa -89
Ei ole koskaan jättänyt riesa käynnistymättä niiden neljän vuoden ja 130 tkm:n aikana jona se on mulla ollut. Ja ei ole ollut tolppaa käytössä. Auto käynnistetty käytännössä joka päivä. Joskus sai hakea kavereita tekulle kun niiden myllyt jämähti. Koskaan ei ole myös keli estänyt perille pääsyä. Lämmön kans ei mitään ongelmia jos termari kunnossa, päinvastoin takapenkiltä kuului aina silloin tällöin talvisin kehoitus pistää lämppäriä pienemmälle.... Niin ja tielle en ole jäänyt kertaakaan. Mutta kaikki vanhat autot on yksilöitä...
- kaikkea paskaa
"Vanhat fordit ovat kylmiä,eivät käynnisty ja niillä ei voi ajaa"...No johan vitsin heitit.
Kannattaisi varmaan ensin mennä kokeilemaan niitä vanhoja escoja ennenkuin alkaa tollaista paskaa puhumaan.Jos esco on huollettu ja muutenkin kunnossa lähtee ilman lohkoa -35 käymään kuin palmun alta,kokemusta on.Lämpöä riittää kabiiniin paremmin kuin tarpeeksi jos termostaatti ja termostaatin kotelo on kunnossa.Ajettavuus on tuon hintaluokan autoksi enemmän kuin kohdallaan.
Tuossa yksilössä on tosiaankin hintaa hieman liikaa,jotain alta tonnin olisi sopiva summa euroja...kannattaa harkita myöskin viisivaihteisilla laatikoilla olevia isompia koneita jos ajelee muuallakin kuin kaupungissa...
Escoa on helppo korjata ja halvat osat joten siitä vaan,toista se on jokin nissanin tai corollan kanssa,osat maksaa niin perhanasti ja vanha on aina vanha oli se mistäpäin maailmaa hyvänsä. - sott
Kokemusta löytyy escorteista, orioneista ja sierroista ja kaikilla on tarennu talvella. Jokaisella autolla pärjää talvella kunhan huolehtii että auto on kunnossa!!
- ihmeessä
Foordiin tai oopeliin, oletko hullu. Saat käyttää korjaamolla tai korjata itse jatkuvasti. Osta auto joka toimii, sitä varten ne on olemassa eikö? Esim VW, Audi ja japskeista Tojo on ikiliikkuja. Tojoa suosittelen vaikka itse ajan uudella Volvolla. Mulla oli josksus aikoinaan 250 tkm ajettu Corolla DX 1.3 ja se oli ikiliikkuja, ei mitään vikaa ikinä. Ja määräaikaishuollot olivat halpoja. Ainakin euro autoihin verrattuna. Rellu ja Volvo ovat niissä sfääreissä, että yksi Volvon huolto maksaa kaksi escorttia mallia -86. Siis Tojo ja DX, sitä monet muutkin kehuneet. Pidä vaan pohja massattuna niin ei huolen päiviä.
- Upi
kuitenkin valitsit volvon! ;)
- Repa
Kaikki yli 10 vuotta vanhat autot ovat yksilöitä, eikä mistään tuon ikäisestä autosta näkemättä ja testaamatta voi sanoa onko ko auto hyvässä kunnossa eli luotettava.
Toisin kuin monilla muilla täällä en kirjoita mutua. Itselläni nimittäin on ollut Escort -88 Laser 1,3 moottorilla lähes uudesta saakka. Voinen siis sanoa tietäväni Escorttien kestävyydestä jotain. Corollan ja muiden autojen kestävyydestä en voi siis sanoa mitään verrattuna Escortiin.
Jos olet ostamassa tuon ikäistä autoa kuin autoa pidemmäksi ajaksi kuin seuraavaan katsastukseen, niin tärkein asia on mielestäni korin kunto eli onko ruostevaurioita. Toiseksi moottorin ja vaihdelaatikon kunto.
Escortin 1,3 työntötankomoottori on kestävä. Itse olen ajanut Escortillani 350 tkm eikä moottoria ole korjattu kertaakaan. Ainoa huolto, mitä moottori kaipaa on venttiilien säätö kerran vuodessa ja öljyn ja suodattimen vaihto kahdesti vuodessa. Omassani on Fordin "juuttuvakurkkuinen" kaasutinkin pelannut moitteettomasti koska on käsikäyttöisellä ryypyllä. Automaattiryypyllä olevat ovat kuulemma herkkiä käyntihäiriöille.
Vaihdelaatikossa piilee näiden Escortien isoin "pommi". Ennemmin tai myöhemmin tulee eteen iso remontti. Omaan Escortiini vaihdelaatikkoremppa tehtiin 220 tkm:n kohdalla ja maksoi silloin (-96) n. 4 tmk Stockmann autossa. Jos menet koeajolle tarkkaile siis vaihteiston toimintaa. Alkavasta vaihteistoviasta saattaa kieliä myös väpättävä nopeusmittarin neula, vaikka vaihteet muuten pelaisivatkin hyvin.
Moottorin apulaitteet ovat pelanneet omassa Escortissani hyvin samoin vetonivelet ovat vielä alkuperäiset.
Katsomassasi Escortissa on vielä alhaiset kilometrit, mutta kysy kuitenkin seuraavia asioita, jos käyt sitä katsomassa tai koeajamassa:
Milloin auto katsastettu ja tuliko huomautuksia.
Onko huoltokirja täytetty; mikäli on niin pyydä nähtäväksesi.
Tarkista korin kunto ja kysy milloin on suostesuojattu ja missä.
Onko vaihteisto ja/tai kytkinremonttia tehty. Tarkkaile koeajossa nopeusmittarin neulaa.
Onko tehty jarruremonttia (kallein jarruremontti on etupyörien levyjen vaihto, mutta katsomassasi Escortissa ajokilometrit ovat vielä niin alhaiset, että siinä saattaa olla alkuperäiset jarrulevyt)
Onko iskareita tai jousia vaihdettu (Escortissa saattaa joku jousista katketa ennenaikaisesti).
Kysy myös monellako omistajalla auto on ollut.
Lopuksi tämän pitkän sepustuksen jälkeen vastaus kysymykseesi: Escort on asiallinen ja luotettava käyttöauto ja talvellakin lämmin mutta kuten sanoin, kaikki nuon vanhat autot ovat yksilöitä.- Pentu
Olen omistanut n. puoli vuotta 1.3 litrasen työntötankomoottori escortin. Olen toinen omistaja. Nyt autolla on ajettu n. 270 tkm eli pitkälle näillä pääsee. Yksi jousi on joskus vaihdettu ja kahdesti on iskarit vaihdettu. Jousien ja iskarien kuluminen kuitenkin riippuu siitä millaisella tiellä autolla ajetaan. Varaosat ovat edullisia. Yhdyn tuohon edelliseen Repan mielipiteeseen täysin. Jäähdyttämättömät etujarrulevytkin 1.3:een maksaa vain 14.16 euroa kappale!
Tuon ikäisessä autossa tietysti aina jotain pientä alkaa olemaan mutta jos itse osaa tehdä niin todella edullista ajoa!
- föört
...
- Anonyymi
Kyllä voi luottaa. Vähän ajettukkin. Osta pois.
- Anonyymi
Meni aikaa sitten paaliin kun ei tuo hääviksi osottautunut. Siirryin japanilaiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224504- 203635
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052397- 272101
- 341994
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151668
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191487- 121351