Olen ajellut puoltoista vuotta parikymmentä vuotta vanhalla 240-sarjan ruiskuvolvolla ja kyllä täytyy sanoa, että auto ei ole tuottanut pettymystä. Päinvastoin. Auto toimii ikäisekseen kuin unelma. Ainut miinuspuoli on ohjaustehostimen puuttuminen. Muuten viidesadan euron autoksi hyvä, varaosiin menny muutama satku(jarrut,iskarit ja jouset yms. kulutusosaa uusittu).
On se vaan maineensa veroinen auto. Ja lämmin kesällä ja talvella...:)
Ps.Saako mistä tietää kuinka paljon Suomessa rekisterissä on 240-sarjan autoja? Voisi pitää tilastoa miten niitä häviää käytöstä vuosittain...Omani aion pitää tikissä vielä pitkään.
Hyvä auto
4
1281
Vastaukset
- peltzi81
240 Volvo on paras ite ostin sen 2 kk sitten ja hyvin on pelannu vasta 408000 km mittarissa
- mun...
volvolla on ajettu vasta 280 000 kilsaa :D
- Jukk
3 kpl ollut ja olisi varmaan vieläkin, ellei työtilanne olisi muuttunut, mutta asiaan: 240:n kori on vain peltiä, pelti ruostuu, mutta tuon kun toteaa ajoissa on auto lähes ikuinen hyvällä hoidolla. Tekniikka on pomminvarmaa, kaikki liikkuva on toki kuluvaa mutta Volvo valitsi aikoinaan komponentit järeämmästä päästä ja alustassa ei ole oikeastaan muuta heikkoa kuin raidepäät ja ohjausvaihde. Molemmat on hinnoiteltu kohdalleen ja vaihtotarve riippuu ajotyylistä. Kumipuslia eri tukivarsiin voi vaihdella 200 tkm:n välein ihan oman pään mukaan. Ajettavuus löysistyy ajan mittaan ja pikku alustaremontti tekee terää jossain välissä. Iskunvaimentajiin pätee sama asia, on turha ylpeillä 300 tkm ajetuilla orkkiksilla vaan kaikki olan yli heti kun kukkaro sallii ja merkkitavaraa tilalle niin johan on tanakka kulkine. Merkkitavara ei tarkoita siis orkkista vaan jotain ihan oikeaa iskaritaloa. 240:n aikoihin varsinkin viimeisissä malleissa alkoi jo laatuajattelu purra eikä kaikkien palikoiden laatu ollut enää totuttua Volvoa. Mikäli auton alustan saa wörkkimään niin puoli nautintoa on kohdallaan ja sen jälkeen voikin pureutua legendaarisen vinokoneen (tai B20 tappikoneen) sielunelämään josta joku muu on parempi vastaamaan, mulle riittää 3 mm kannesta pois ja palotilat muotoon niin johan kähisee. Alustaltaan ja puhdistetulta lämmityslaitteeltaan kunnossa oleva 240 on paras talviauto mitä mulla on ollut, etenemiskyky on niin posketon, että monena talvena on tullut mietittyä, että miksi kaikki katumaasturit oikein seisovat jonon jatkona. Ripeä eteneminen huonoissa keleissä edellyttää tietenkin takavetoisen ominaisuuksien tuntemista, mutta auton käskeminen pikku sivuluisussa onkin kaikkein hauskinta. Joskus toivoinkin, että Volvo olisi varustanut 200-sarjan etusivuikkunoiden pyyhkijöillä, koska alle satasen nopeuksissa vakiokoneella eteneminen tapahtui useimmiten jomman kumman etupilarin suuntaan riippuen tien mutkaisuudesta. Oli siinä etuvetocorolloilla ihmettelemistä kun lähes 5-metrinen ruotsinlaiva sivuutti hipaisuetäisyydellä sivuluisussa kuskin hymyillessä tuulilasin leveydeltä :-)
- <<<<<
POSEERASIN RUOTSISSA VOLVON 240 VIERESSÄ JOTEN VOISIN HYVIN KUVITELLA ITSENI SELLAISEN OMISTAJAKSI JOSKUS OLISI NASTAA AJAA JOSKUS AIKANAAN VOLVO 240 TURBOA VIHREÄ < HÄMEENLINNAN MOOTTORITIELLÄ B23 KONEELLA < AURINKOLASIT NAAMALLA JA FREDERIKIN TAI MARKKU ARON KASETIN SOIDESSA KASETTIPESASSÄ < KORTIN KERA < JA SITTEN 240 GLT TURBOA < VIHREÄ < RUOTSISTA TUOTU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748