Philips Vision Plus

Inertia

Ostin tuossa varsin tyyriit H4 lamput keulalle. Eli otsikossa mainitut Philips vision plussat. Ensimmäisen vaihdettuani oli tietysti pakko verrata silmämääräisesti valotehoa, ja täytyy kyllä sanoa että ainakin Lancerissa mainoksen väittämä 50% valotehon nousu saattaisi hyvinkin pitää paikkansa. Erityisesti lyhyillä valoa näytti tulevan reilusti enemmän. Saa nyt nähdä kun iltasella palailen kotiinpäin kuinka monta metriä valojen valaisualue on pidentynyt... Pakkaus lupaa 20 - 30 m.

Onkos muilla kokemuksia kyseisistä ja muista todella tehokkaista H4 valoista.

Lancerin omistajat ainakin tietävät kuinka paskat lancerin vakiovaloteho on. Useimmissa mopoissakin on paremmat valot. Verrokkilamppuna (vanhana) oli noin puolivuotiaat General Electric H4 lamput.

11

1128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laguna

Taisi olla noin 2v sitten kun ko. lampun H7 voitti TM:n tai Tuulilasin testin. Olen joskus aatellut laittaa nuo itselleni, mutta, kun lamput kuuluu huoltosopimukseen en ole asiaan ryhtynyt. Voisi kyllä olla kokeilun arvoinen asia.

• Inertia

On nimittäin todella hyvät lamput. Nyt lancerissa on siedettävät lyhyet. Pitkien näyttämä ei juuri muuttunut. Syynä ehkä se että autossa on peräti 6 kappaletta pitkiä. Auton omissa on pitkät tuplattu ja vehkeessä on vielä lisäpitkät. Katsastusmies huomautti asiasta, mutta enpä nyt haluaisi ruveta vähentämäänkään. Valot kun ovat nyt riittävät.

• näe mitään
        Inertia kirjoitti:

On nimittäin todella hyvät lamput. Nyt lancerissa on siedettävät lyhyet. Pitkien näyttämä ei juuri muuttunut. Syynä ehkä se että autossa on peräti 6 kappaletta pitkiä. Auton omissa on pitkät tuplattu ja vehkeessä on vielä lisäpitkät. Katsastusmies huomautti asiasta, mutta enpä nyt haluaisi ruveta vähentämäänkään. Valot kun ovat nyt riittävät.

olen ajatellut vaihtaaa sellaiset uteliaisuuttani
        koska aiemmin on ollut osaram:in lamput missä on ollut merkintä 30% ja olen ollut niihin tyytyväinen

• häikäistynyt
        näe mitään kirjoitti:

koska aiemmin on ollut osaram:in lamput missä on ollut merkintä 30% ja olen ollut niihin tyytyväinen

Vaihdoin kyseiset polttimot Avensikseen ja valoteho parani selvästi. Tai ainakin siltä todella näyttää. Valo on "kylmempää" kuin normaali H7. Lisäksi osa autoilijoista alkoi vilkutella valoja luullen pitkien olevan päällä, valokuvio on korkeampi kuin tavallisissa polttimoissa. Polttimot ovat palaneet nyt vuoden ja palavat edelleen...

• Vertaaja
        näe mitään kirjoitti:

Ei ollut mielestäni isoja eroja valotehossa mutta hinnassa taas kyllä -> Osramin Biluxit parempi ostos.

Tietysti jos Vision Plussat ei maksa enää 10€/kpl niin voisihan niitäkin harkita.

• lampunvaihtaja
        Vertaaja kirjoitti:

Ei ollut mielestäni isoja eroja valotehossa mutta hinnassa taas kyllä -> Osramin Biluxit parempi ostos.

Tietysti jos Vision Plussat ei maksa enää 10€/kpl niin voisihan niitäkin harkita.

Tosiasiahan on että kun vaihtaa vuoden käytetyn lampun tilalle minkä tahansa uuden lampun, valoteho lisääntyy selvästi. Onhan se hyvä että ihmiset ovat tyytyväisiä ostoksiinsa mutta enemmän tuo menee rahanpolttamisen puolelle noiden kalleimpien kanssa.

• Inertia
        lampunvaihtaja kirjoitti:

Tosiasiahan on että kun vaihtaa vuoden käytetyn lampun tilalle minkä tahansa uuden lampun, valoteho lisääntyy selvästi. Onhan se hyvä että ihmiset ovat tyytyväisiä ostoksiinsa mutta enemmän tuo menee rahanpolttamisen puolelle noiden kalleimpien kanssa.

Tässä minun tapauksessani GE:n lamput olivat suhteellisen uudet (n. 6kk vanhat) ja eroa niihin syntyi erittäin paljon. Ja onnekkaasti tästä kotikulmalta löytyy hyvä katu valojen mittaamiseen... Riittävän pitkä ja suora, sekä sopivasti liikennemerkkejä reunassa... Näillä uusilla valoteho riittää koko kadun matkalle (n. 250 m) valaisten viimeisenkin kyltin. (Tiessä valaisua ei ole kuin ehkä puoliväliin).

Vanhoilla valoilla valaisua riitti noin puolet siistä mitä on nyt. Eli minun tapauksessani vaikuttaisi valotehon kasvu olevan jopa 100 % :)

Ei taida olla kovin kummoisia nuo General Electric H4 lamput... :)

Mittailin siis lyhyiden kantamaa. Pitkät päällä Lancerista irtoaa nykyään ns. leikkaussalivalaistus ehdottomasti riittävälle matkalle. :)

• Anonyymi
        Inertia kirjoitti:

Tässä minun tapauksessani GE:n lamput olivat suhteellisen uudet (n. 6kk vanhat) ja eroa niihin syntyi erittäin paljon. Ja onnekkaasti tästä kotikulmalta löytyy hyvä katu valojen mittaamiseen... Riittävän pitkä ja suora, sekä sopivasti liikennemerkkejä reunassa... Näillä uusilla valoteho riittää koko kadun matkalle (n. 250 m) valaisten viimeisenkin kyltin. (Tiessä valaisua ei ole kuin ehkä puoliväliin).

Vanhoilla valoilla valaisua riitti noin puolet siistä mitä on nyt. Eli minun tapauksessani vaikuttaisi valotehon kasvu olevan jopa 100 % :)

Ei taida olla kovin kummoisia nuo General Electric H4 lamput... :)

Mittailin siis lyhyiden kantamaa. Pitkät päällä Lancerista irtoaa nykyään ns. leikkaussalivalaistus ehdottomasti riittävälle matkalle. :)

tuo valtetulle bmw korjaajalle yamaliin.

• Anonyymi

Ymmärrät varmaan, että tuollaisilla laasereilla sokaiset vastaantulijat entistäkin pahemmin? Ei ole mitään tarvetta nähdä sinne puolen kilometrin päähän, kun auton alla on hyvälaatuiset renkaat!

• Anonyymi

Käytäntö on osoittanut että nuo 150 % valot ovat yllättävän lyhytikäisiä.
      Tehokkaiden polttimoiden ikä oli keskimäärin 3 kk, mutta kun ostit
      Tokmannilta halpikset H4 , niin niillä selvisi 3 vuotta !
      Tosin valo oli keltaisen kelmeää, mutta mitä väliä kun on valaistut kadut.
      Onhan mulla ne 100 W tehoisetkin, mutta ei ole niistä hyötyä, kun
      johdot lienevät liian ohuet. Pitäisi vetää akusta releen kautta tukevammat
      johdot ja käyttää alkuperäisiä johtoja vaan releen ohjaukseen.

• Anonyymi

Osram Night breaker 220 % taitaa olla tällä hetkellä tehokkaimmat H4 valot

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7735
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4283
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3765
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2636
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2518
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58