Tarkoitus hiotuttaa ammattimiehellä 30m2 parkettilattiaa. Kuinka kauan nykyään kestää lakan kuivuminen? Eli kauanko joutuu olemaan asunnosta pois? Lattia on hiottu aiemminkin ja silloin kesti päivän eli pois piti olla n. 12 tuntia. Haju kyllä oli karmea. Edellinen hiontakerta 3 vuotta sitten. Onko lakat nykyään hajuttomia?
Kiitos.
Parketin laukkauksen kuivumisaika
4
15062
Vastaukset
- mistä se roikkuu
Oma parketti hiottiin ja lakattiin Bonan tuotteilla ja vuorokauden sai viimeisen lakkauskerroksen jälkeen pysytellä poissa, mutta silloin ei vielä saanut levitellä mattoja tai asetella raskaita mööpeleitä, täyteen kovuuteen lakka kovettui viikossa. Lakan tuoksu oli mieto, varsin miellyttävä.
- marjakeiju
Meillä hiottiin ja lakattiin Kiillon lakalla. Kävellä sai vuorokauden päästä ja kokonaiskuivumisaika 6 vrk. Tarkoittaa ettei saa laittaa kalusteita eikä mattoja. Lakka kuivuu kovaksi tuossa ajassa.
Mutta kyllä hieno!!
(Tammimosaiikki parketti).- Anonyymi
Mun lattiat on hiottu ja lakattu, sitä ennen katot korjattu ja maalattu... pois kotoa olen ollut jo kuukauden... listat tulee vielä katon rajaan, hienot koristelistat... iso ja suht kallis remontti, mutta voin sanoa että kyllä kannatti, olen käynyt välillä kurkkimasta ulko-ovelta ja näyttää hyvältä...
- Anonyymi
Vesiohenteiset lakat kuivuvat nopeasti. Eivät ne sitten kestään niin kuin ennen.
Lakkasin muinoin lattian itse Kiillon Championilla. Asuntoa piti tuulettaa viikko. Nyt sitä ei edes myydä. Viimeksi lakkautin parketin vesiohenteisella. Se taas lähti vuodessa astianpesukoneen vierestä, vaikka oli eri huoneessa. Kosteus tuli ilmeisesti kynnyksen yli.
Jos haluaa tehdä kestävän lakkauksen, on pakko hankkia 2-komponentti epoksia. Sen käsittely on sitten PRO homma. Ilmakuplien poisto vaatii "tohon" eikä sovi tolhoille (höhlä polttaa koko talon). Kunnon epoksipinta on sitten lähes ikuinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077750Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866041Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322087Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221936Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951921- 371736
- 611539
- 441504
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311450