Kysyin tätä kerran aiemminkin mutta en löytänyt vastausta enää.Eli mikä on vuosikurssi?Jos olen aloittanut lukion vuonna -06 ja lopetan -09 ,olenko silloin vuosikurssin -06 opiskelija vai vuosikurssin -09?Eli tarkoitetaanko vuosikurssilla sitä vuotta jolloin aloittaa koulun vai kun lopettaa?Toivottavasti joku tajusi :D
Vuosikurssi
7
19493
Vastaukset
- &&&
Missä tuollaista tietoa tarvitaan, että "minkä vuosikurssin" ihminen olet? Eiköhän Suomessa puhuta, että kirjoittanut silloin-ja-silloin. Jonkinverran yliopistossa puhutaan "vuosikursseista", ja silloin menee aloitusvuoden perusteella.
- se...
olisi hyvä tietää mihin vuosikurssiin kuuluu, koska ainakin minun lukiossa esim. tiedotteissa ja kuulutuksissa käytetään paljon tuota vuosikurssi-sanaa. Ja siis jos olet aloittanu v.-06, on se myös vuosikurssisi.
- m.
Jenkeissä vuosikurssilla tarkoitetaan valmistumisvuotta. Vuosikursseista puhuminen vuosien mukaan on tullut suomeen jenkeistä, joten mielestäni valmistumisvuosi on `oikea` tapa. Suomessa jotkut käyttävät vuosikurssina aloitusvuotta. Minusta valmistumisvuoden ilmoittaminen on loogisempaa koska esim. ansioluettelossa on järkevämpää ilmoittaa valmistumisvuosi kuin aloitusvuosi.
- joku
Yleensä lukio aikana puhutaam vuosikurseista aloittamisvuoden mukaan jolloin voidaan huomioida 4 vuoden ja pitempään opiskelleet. Kirjoitusten jälkeen tämäkin saataa muuttua...
- ...
Mä oon ainaki kuullu puhuttavan ensimmäisen, toisen, ja kolmannen vuosikurssin opiskelijoista jne.. Että tarkottas tavallaan sitä että monennetta vuotta sä opiskelet lukiossa.. en oo varma
- matonen
Monissa yhteisöissä, mainittakoon esimerkiksi Facebook, voi mainita minkä vuosikurssin opiskelija on/oli. Siihen ei kelpaa 1. vuosikurssi.. Itse olen ymmärtänyt että vuosikurssilla ilmoitetaan opiskelujen alkaminen. Eli tänä vuonna opiskelunsa aloittanut on vuosikurssin -08 opiskelija.
- Anonyymi
Ainakin meillä oli amiksessa ja amk:ssa luokan tunniste opintolinja + opintojen aloitusvuosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477745
- 334293
- 573765
- 503220
- 172916
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692646- 672532
- 582479
- 402349
- 162306