Ralli kiinnostaa, ja f-ryhmän peli haaveena. Paljonko noissa pitää olla tehoa että voi menestyä?
Paljonko tehoja F-ryhmässä..
7
2494
Vastaukset
- ku ei heti alussa koita
menestyä.
Olisko jossain ralli.netissä tai jossain juttua?
Sanoisin että alle 100 / litra, jossain ison ryhmän escoissa taitaa olla yli 220hv.
Toki m3:ssa ja volvoissa on isojakin lukuja...
Mutta aloita pikkuluokasta, reilu sata heppaa riittää. On halvempaa jos ei lipee niin usein ja sellanen mikä ei ole ihan loppuun viritetty pysyy nipussakin paremmin. Se viimesten heppojen esille kaivuu maksaa tuhottomasti, mutta sen aika on sitte myöhemmin, eiks je?
Kerro vähä suunnitelmistas, mikä auto esim? - Autosta riippuu
Aika paljon riippuu autosta. Sitten siitä että tarkoitetaanko hevosvoimia moottorissa vai hevosvoimia vetävissä pyörissä. Pyöristä mitattuna noissa starleteissa, escorteissa, astroissa jne liikutaan kait jossain 140 - 200 hevosvoiman välillä. 150 - 190 hv pyöristä on jo tosi kova sana noihin autoihin.
Enemmän kuin maksimiteho ratkaisee se vääntökäyrä. Vielä enemmän ratkaisee alusta.
Kannattaakin aloittaa se trimmaaminen suorasta korista ja keskittyä hyvään alustaan. Voimasta ei ole kovin paljon hyötyä jos auton alusta ei toimi kunnolla. - rre
että se sun menestyminen riippuu tehoista? itse veikkaisin kuitenkin ennemmin ajotaitoa ja sen puutetta.
- Kisoja ajanut
Jos joku on aloittamassa mielenkiintoisen harrastuksen, niin onko sun negatiivinen ja tyrmäävä viestisi "...ajotaitoa ja sen puutetta" ihan paikallaan?
Mistäs sinä kaverin ajotaidot tiedät. Et tasan mistään.
Pysyhän kaljapulloinesi siellä pusikossa reitin varrella puhumassa viisaita. Anna fiksumpien hoitaa ajopuoli. Sinusta tuskin on menestyjäksi. - olla kaikki
Kisoja ajanut kirjoitti:
Jos joku on aloittamassa mielenkiintoisen harrastuksen, niin onko sun negatiivinen ja tyrmäävä viestisi "...ajotaitoa ja sen puutetta" ihan paikallaan?
Mistäs sinä kaverin ajotaidot tiedät. Et tasan mistään.
Pysyhän kaljapulloinesi siellä pusikossa reitin varrella puhumassa viisaita. Anna fiksumpien hoitaa ajopuoli. Sinusta tuskin on menestyjäksi.tietävä "ammattikatsoja"...
- ---------------
Muutama vuosi takaperin tuli rajoitus sylinterikansista, jonka mukaan kannen pitää olla sarjavalmisteisesta autosta. Sitä ennenhän rahakkaat koneistivat alumiiniharkosta tehokansia. Silloin parhaat saivat esim. Fordin OHC-koneesta 250:n lukemia kampiakselilta.
- Mut ei hyötyä
Kampiakselilta saadaan yhä noita lukemia, haluttaessa, Escortin RS2000 vekottimissa. Noista lukemista vaan ei ole juurikaan hyötyä.
Esim escortin kohdalla joku 160 - 170 takapyöräteho alkaa riittää, jos vääntöalue on kohillaan ja alusta toimii
B-junnuissa se riittää takuuvarmasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396885
- 323888
- 453270
- 342844
- 162652
- 372228
- 162176
- 352063
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482033- 371942