Minulla on muutama kymmenen kilometriä kävellyt nahkaiset Catmandoo vaelluskengät. Miten ne saisi mukautettua jalkaan hiukan vähemmillä kivuilla kuin vain kävelemällä lisää?
Kuulin eräoppaalta, vitsikö oli, että kengät märäksi ja jalkaan ja sitten saunaan istuskelemaan tunniksi. Vaikuttaa vitsiltä, vai!
Kertokaa muita kikkoja.
Vaelluskenkien mukauttaminen
8
1453
Vastaukset
- sitä
kuvitella että kastaa ne kiehuvaan veteen ja kävelee ämpärit jaloissa :D
- jalkaan kannata
laittaa ollenkaan jos kipuja tuntuu, heitä niillä vesilintua. Ja osta vaikka kumpparit jotka ei purista.
- -eräsmies
Itsellä meni kenkäliikkeessä varmaan tunti kenkiä valitessa, mutta eivätpä sitten ole jalatkaan kipeytyneet, edes uutena kävellessä.
Kenkävalintasi on siis mennyt pahemman kerran pieleen, jos noin tuskasta on.
- kulkija Kaitsu
Kengät mukautuu jalkaan vain kävelemällä; uusia kenkiä sisäänkävellessä jalat voivat toki ajoittain turtua/puutua,(kengät ovat painavammat,jäykemmät ja paksupohjaisemmat,ja se vaikuttaa nilkan ja koko jalan liikkumiseen) mutta jos se aiheuttaa suoranaista kipua, niin sitten olet kyllä valinnut jalkoihisi todella huonosti sopivat kengät = väärät jalkineet !
Valitettavasti ! - tällai..
Vaimo osti muutama viikko sitten hyvälaatuiset vaelluskengät ja käytti niitä iltalenkeillään, että notkistuvat.
Nyt kävi Kuusamossa kiertään 13 kilometrin karhunkierroksen kantakengillä, kun vaelluskengät unehtu kotia.
Hyvä reissu lie ollut sai sekä sielu, ruumis ja auto liikuntaa.... autolle edestakainen matka 700 kilometriä.
Olisi niitä patikkapolkuja ollut lähempänäkin.- Kalle 487
Mitäpä vaelluskengillä on väliä,kun on tanssikengät mukana.Oliko vaimo oppinut edes uutta asentoa?
- kalliita
vaelluskenkiä haltit,nike,ynnämuita ostin armejan maiharit ei paina eikä hierrä.On vaivasenluu oikeassa jalassa,kannattaa kokeilla.
Riippuu monosta, mutta jos on goretexiä tai vastaavaa niin nepä ei mokomat tahdo venyä kunnolla. Itte yritin parikolmesataa kilsaa ennenkuin annoin periksi. Parempi ostaa suoraan sopivat tai sitten lajk:n maiharit,ne mukautuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3401316Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12998
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7891- 71826