Mikä muurahainen?

Haluaisin tietää

Osaisiko joku kertoa, että mikä muurahainen on kyseessä? Muutamia tällaisia tunkeutunut meille sisälle silloin tällöin.. :(
(en tiedä ikkunastako vai mitä kautta?)

Kuva löytyy alla olevasta linkistä. On siis tuommoinen siivekäs, mutta en ole kyllä nähnyt silti letävän, vaaan kävelemällä liikkuvat.

http://www.muurahaiset.net/member.php?u=277

4

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokerimuurahainen

Ne asuvat yleensä pihalla latoitusten alla ja kivijalan vieressä tai kukkapenkissä.
      Mauriainen on aikuisena 4-5 millimetriä pitkä ja väriltään musta. Syyskesällä sekä naaraat että koiraat ovat siivellisiä.

• alkuperäinen kysyjä

Kiitos - arvelinkin, että tämä saattaisi olla mauriainen, kun niitä nimittäin on meillä pihalla laattojen alla. Ne on kuitenkin niitä pieniä ja olen saanut oikeastaan ne hävitettyä sieltä kiehuvalla merisuolavedellä.

Onko tämä kyseinen kuvan iso siivekäs mauriainen sitten joku kuningatar? On nimittäin todella huomattavasti isompi kuin ne laattojen välissä kuhisevat (tosin olen näitäkin muutamia ulkonakin nähnyt).. Tulevatko nämä sisälle lentämällä vai pitäisikö minun yrittää etsiä niiden kulkureitti ja myrkyttää se? En ole kyllä onnistunut paikallistamaan, että mistä ne tulevat, koska niitä on kuitenkin (onneksi!) harvakseltaan..

• sokerimuurahainen
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

Kiitos - arvelinkin, että tämä saattaisi olla mauriainen, kun niitä nimittäin on meillä pihalla laattojen alla. Ne on kuitenkin niitä pieniä ja olen saanut oikeastaan ne hävitettyä sieltä kiehuvalla merisuolavedellä.

Onko tämä kyseinen kuvan iso siivekäs mauriainen sitten joku kuningatar? On nimittäin todella huomattavasti isompi kuin ne laattojen välissä kuhisevat (tosin olen näitäkin muutamia ulkonakin nähnyt).. Tulevatko nämä sisälle lentämällä vai pitäisikö minun yrittää etsiä niiden kulkureitti ja myrkyttää se? En ole kyllä onnistunut paikallistamaan, että mistä ne tulevat, koska niitä on kuitenkin (onneksi!) harvakseltaan..

Siivekkäät kuhnurit ja kuningattaret odottavat kuivia lentokelejä (eli lentävät) jotta ne pääsisivät nousemaan siivilleen. Lentoreissun jälkeen kuhnurit kuolevat, kun taas hedelmöittyneet kuningattaret kaivautuvat maahan ja pyrkivät perustamaan uuden pesän.

Niitä aina eksyy jokunen sisätiloihin, ikkunoiden ovien kautta. Ei tarvitse myrkyttää tai etsiä
        kulkureittejä niin kauan kuin pesä on ulkona.

Katso pihaltasi missä olet mauriaisia nähnyt, jäljellä on vain reikiä maassa, mutta jos vähän
        kaivat reikiä niin näet siellä niitä siivellisiä mauriaisia.

Hyvää loppukesää :)

• alkup.
        sokerimuurahainen kirjoitti:

Siivekkäät kuhnurit ja kuningattaret odottavat kuivia lentokelejä (eli lentävät) jotta ne pääsisivät nousemaan siivilleen. Lentoreissun jälkeen kuhnurit kuolevat, kun taas hedelmöittyneet kuningattaret kaivautuvat maahan ja pyrkivät perustamaan uuden pesän.

Niitä aina eksyy jokunen sisätiloihin, ikkunoiden ovien kautta. Ei tarvitse myrkyttää tai etsiä
        kulkureittejä niin kauan kuin pesä on ulkona.

Katso pihaltasi missä olet mauriaisia nähnyt, jäljellä on vain reikiä maassa, mutta jos vähän
        kaivat reikiä niin näet siellä niitä siivellisiä mauriaisia.

Hyvää loppukesää :)

Kiitos! Helpottaa kovasti tietää, että ovat tulleet sisälle ikkunoista/ovista, mikä onkin ihan hyvin mahdollista, koska niitä on välillä pidetty auki.

Niitä hiekkareikiä on kyllä pihalla laattojen väleissä ja nurmikon laidassa ollut, ja lämpimillä säillä nousevat ihan pintaankin. Kaivanut en ole, joten ne siivekkäät ovat jääneet näkemättä. Tosin heinäkuun helteillä lähtivät tosiaankin ihan selvästi lennolle. Mutta kuten kerroin, ONNEKSI olen onnistunut hävittämään niitä sillä kiehuvalla suolavedellä. Nyt kuukauden mentyä niitä on taas jonkin verran näkynyt, joten täytynee uusia käsittely ;) Jospa nämä muutamat yksittäiskappaleet sitten häviävät sisältäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe