Dieselverotaulukko?

diiselikö?

Löytyykö netistä jossain taulukko, jossa olisi kaikkien henkilöautojen dieselverot (tai taulukko, jossa olisi kokonaispainot, jotta voisi itse laskea veron)?

13

17349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toyisti

sivuilta löytyy: www.ake.fi

• diiselikö?

Löysin vain ohjeen veron laskemiseksi, mutta en taulukkoa, jossa olisi verot automalleittain valmiiksi laskettuna.

• Anonyymi
        diiselikö? kirjoitti:

Löysin vain ohjeen veron laskemiseksi, mutta en taulukkoa, jossa olisi verot automalleittain valmiiksi laskettuna.

Nyt allekirjoittamaan kansalaisaloite polttoaineveron alentamiseksi: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5474

PS: Muistakaa jakaa jotta saadaan tuo 50 000 täyteen!

• maalainen

Katsopa auton maahantuojien kotisivuilta,
      teknisistä tiedoista.

• nafta

Eikös se ole 25 euroa jokaista alkavaa 100 kiloa kohden. Auton painon löydät vaikka Tuulilasin autotaulukoista, jos et painoja osaa netistä hakea.

• diiselikö

Tiesin jo miten vero lasketaan ja miten löydän autojen kokonaispainot. Yritin vain löytää helpompaa keinoa saada verot eri automalleille. Nyt joutuu hakemaan tietoja eri sivuilta. Valmista taulukkoa ei siis löydy?

• aapo

Suurin osa mainitsemistasi autoista (itseasiassa kaikki) on kokonaispainoltaan alle 2000 kg.
      Joten ei kai se nyt niin kympin päälle voi olla tarkkaa jos dieseliä ostaa ja meinaa maksaa autosta 13 donaa ?
      2000 kg = 3000 mummoa = noin 500 eukkoa veroa karkeesti per vuosi.
      Jos on kevyempi niin sitten vähentää tosta aina 25 eukkoa pois / 100 kiloa. Alle 450 eukon ei taida noilla autoilla päästä, joten siinä haarukkaa.

• dd

Mistä vitun eukoista sinä oikein puhut? Mummoista? Tämä asia on painanut minua yhdeksän vuoden ajan.

• puonnut on

niin vastasit mulla painaa auto 2200 ja vero oli alle 500e oliskohan ollut 480e

• aapo

...

• mutta paljon putos

minulla auto painaa 2200kg
        käyttövoimaveron osuus 366 päivältä on:
        1,155e/päivä eli
        käyttövoimavero on:422.73e
        eli ei niinkuin tuolla joku väitti että olis 25e 100kg kohti.
        täytyy tietäjän olla bensaauton omistaja tai mopon
        muistin väärin tuon 480,otin lapun esiin ja on oikeat lukemat

• Vaalpun

Siis miten miten ihmiset osaa selittää asioita todella oudolla tavalla. Itsekin olen miettinyt ihan samaa ja katsellut diesel autoa kun bensana sitä ei saatavana. Mutta noista vastauksista ei saa mitään selvää. Joka kysyy täällä jotain tollasta, ei kaipaa idioottien vastauksia. Vaan blondi selityksen. Eikait tääl kukaan kysy jos tietää!!! Täytyy olla kyllä pikku ego että tulee tänne pullistelemaan!
      Tuoki viiminen ;juosten kustu vastaus :ei mtn saa selvää?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5214
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4388
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2521
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1184
    Aihe