Kaasuttimen säätöä

Pk-seudulla?

Itseltäni löytyy vm91 vw taro, jossa on 1.8bensa kaasutinmoottori. Katsastus jää päästöistä kiinni, liikaa happea on arvoissa. Pakoputki ei vuoda, joten kaasarin säädöt tarvii rukkausta. Tietääkö kukaan korjaamoa, jossa osattaisiin säätää tuota kaasutinta. Kokeilin paria pikkupajaa täällä espoossa, mutta heillä ei ole jotain avainta/työkalua millä tuo voitaisiin tehdä. Myöskään merkkihuollosta ei apua löydy. Joten tietääkö joku jotain pajaa jossa vielä osataan ja pystytään tuollaista säätämään? Kiitos.

7

7841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuossa vuosimallissa enää olla kaasutinta ellei joku ihmeviritys katalysaattorin takia.

      Tavallisimmissa kaasuttimissa säätää voi vain tyhjäkäyntinopeuden ja tyhjäkäynnin seossuhteen. Sekä automaattiryypyn mikäli sellainen on.
      Kaasutinmoottorissa seossuhteen voi säätää luotettavasti korvakuulolta, kun sen osaa.
      Jos autossasi tosiaan on normaali kaasutin (mitä epäilen), säädä moottori lämminnä tyhjäkäynti melko pienelle. Sitten seosruuvia aukipäin niin paljon, että alkaa haitata käyntiä. Sitten kiinnipäin niin että alkaa haitata käyntiä. Sitten näitten asentojen puoliväliin. Viimeksi tyhjäkäyntinopeus normaaliksi ja siinä se on! Kelpaa katsastuksessa eikä tarvitse sen koommin ruuvailla.

      • samat moottorit koko tuotannon

        Autossa on kyllä kaasutin. Isäni on ikänsä ollut autoalalla, ja osaisi kyllä säätää kaasuttimen tyhjäkäyntiä. Ongelma on vain siinä, että tuo kaasutin tarvitsee omanlaisensa avaimen, että pääsee niihin seosruuveihin kiinni.


    • Lepuski

      uudesta kauppakalenterista siinä on paja jonka nimeä en muista mutta näppärä kaveri ja hyvä palvelu.

    • Pekan autokorjaus

      kyseessä naamioitu hilux niin säätämään seosruuvia voi pienellä meisselillä tai sitten seosruuvin reikään sopivalla kun viilaa/sahaa/leikkaa loven taltan keskikohtaan.

    • Minulla on opel kadet E 89.Lähtee hyvin käyntiin.Ryyppy lähtee päältä kun polkaisee kaasua. Mutta lämpöisenä moottori käy kovilla kierroksilla,ei laske vaikka polkaisee kaasua.Kaasari on pierburg kaksi kurkkuinen missähän on vika

      • Anonyymi

        Itellä oli sama ongelma. Kannattaa tarkistaa palautus jousen kireys. Löysänä ei puota kieroksia


    • Anonyymi

      Kaasutin Expertit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      3794
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2735
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      384
      2096
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1909
    5. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1751
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1657
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1619
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1297
    9. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1212
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1151
    Aihe