Carisma nykii

Aika pässi

1.6:nen vm. 2001 Carisma herkästi nykii, kun kiihdyttää ykkös tai kakkosvaihteella pienillä kierroksilla, täytyy aluksi annostella kaasua erittäin varovaisesti. Toisinaan liikkeellelästökin hieman hankala, vaatii tarkkuutta kytkimen ja kaasun käytössä.
Käytöksestä tulee mieleen kakisteleva kaasariauto.
Mikähän mättää? Liekkö lambda-anturi...

6

2755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hencca_86

mulla oli sama vika -98 caritsassa. ongelma löytyi lopulta monien tulppien ja lambdan vaihdon jälkeen toisesta sytytyspuolasta. noin 170e arvonen osa merkkiliikkeestä

• Carismaattinen

ei lambda-vika aiheuta tollaisia vikoja. todennäköisesti sytytyskatkoja, eli joko tulpat tai toinen puolista joudut vaihtamaan. Kytkinkin voi laulaa viimeistä virssiä jos auto pomppii liikkeellelähdössä...

• Tietoa

Osaatteko kertoa missäpäin sijaitsee carisma 2000. 1.6 b bensasuodatin . Löytyykö myös esisuodatin.

• tukos.

Näköisesti nykiminen johtuu tankissa olevasta bensansuodattimesta joka on tukossa. Tankki carismassa takana istuinten alla keskellä. Tankin päällä on laippa joka ruuveilla kiinni.Se irti niin koko komeus tulee mukana. Niin sähköjohdot oliko niitä kolme on helppo irroittaa.Sisältä löytyy 2-3 litran kokoinen muovinen kotelo jota en ainakaan itse saanut auki.Oli tarkoitus puhdistaa.Ei onnistunut . Mötikän saa helposti sieltä pois.Luultavasti leikkaan siitä sivun auki jolloin putsaus onnistunee. Sitten vaan väkräämällä huolellisesti korjaus.Uusi bensasuodatin maksanee hunajata.Ainakin merkkiosana.

• voisi myös olla

likainen kaasuläppäkotelo ja näin ollen kaasuläppä takertelee. Helppo ja halpa homma saada vaihtoehdoista karistettua pois.

• suodatin,.,.,.

Carisman nykimenen johtunee ukkeutuneesta polttoaineen suodattimesta joka on tankissa. Suodatin olisikin vaihdettava ohjeen mukaan 150000 km välein. Useammilta jää vaihtamata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe