Uniapnea tutkimus

ollakkokokemuksia

Jos joku osaisi kertoa minkälainen on uniapnea tutkimus niin ottaisin vastaan kaikki tiedot siitä.
Mulle heitettiin sellainen ehdotus mutta en osannut kysyä minkälainen se on. Tietääkö teistä kukaan?

6

2408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julle 66

Ei se vaikea ole yö menee tutkimuksissa jossa tulee antureita jalkoihin, rinnan- ja mahan ympärille, nenään pienet putket jotka mittaa hengitystä ja selviää tutkimuksessa kuorsauksetkin vaikka ei itse sitä tietäisikään. Mulla todettiin lievä uniapnea ja hengityskatkos tulee tasan kolmen tunnin päästä kun on nukahtanut. Herään siihen katkokseen enkä saa unta enää. Vielä on käytävä kaksi kertaa sairaalassa. Haen jonkun laitteen kotiin kolmeksi vuorokaudeksi jota pidettävä joka yö sen jälkeen sairaalaan ja puretaan tiedot koneesta. Varmaan sen jälkeen lääkärin vastaanotto ja lausunto johtuuko mun unettomuus pitkäaikaisesta masennuksesta vai apneasta tai sitten molemmista. Aion mennä leikkaukseen koska nielu on ahdas. Uskon että leikkaus auttaa hengityskatkoksien osalta.

• on todettu uniapnea.hän kävi myös leikkauksessa,nenästä silvottin luuta ja kurkusta poltettiin.ja se laite on CPAP-laite.sä laitat joka yö maskin naamalle.mun miehellä yö unet on 9 tuntia, mutta laitteen mukaan(jonka sai kotiin,testiä varten)unta oli vaan 3 tuntia.eli mies oli aina hyvin väsynyt.Tosiaan ,ennen leikkausta oli lievä uniapnea mutta leikkauksen jälkeen oli paha apnea.nyt on saanut kotiin oman laitteen jota käyttää koko elämänsä aikana.mutta on mies pirteämpi.(henkitys katkoksia myös mun miehellä oli,paljon).Toivotan onnea leikkaukseen.mutta näin kävi meille.

• Julle 66
        pallot1 kirjoitti:

on todettu uniapnea.hän kävi myös leikkauksessa,nenästä silvottin luuta ja kurkusta poltettiin.ja se laite on CPAP-laite.sä laitat joka yö maskin naamalle.mun miehellä yö unet on 9 tuntia, mutta laitteen mukaan(jonka sai kotiin,testiä varten)unta oli vaan 3 tuntia.eli mies oli aina hyvin väsynyt.Tosiaan ,ennen leikkausta oli lievä uniapnea mutta leikkauksen jälkeen oli paha apnea.nyt on saanut kotiin oman laitteen jota käyttää koko elämänsä aikana.mutta on mies pirteämpi.(henkitys katkoksia myös mun miehellä oli,paljon).Toivotan onnea leikkaukseen.mutta näin kävi meille.

Joo, olisi haettava laite marraskuun 11 päivä ja pidettävä 3 yötä sitten 14 päivä uudestaan tietojen purkuun. Sanoivat että menee pari kuukautta sen jälkeen lääkärin vastaanotto.

• ollakkokokemuksia

Vai pitää mennä nukkumaan jonnekkin tutkimushuoneeseen? Ei kyllä onnistu multa, nimittäin se nukkuminen jossain ja vielä letkuja pitkin poikin. Muutenkin nukun älyttömän huonosti.
      Toisaalta hiukan pelottaa koko tutkimus, kun siitä voi olla ammatti vaakalaudalla. Pitänee vielä harkita.

• kotonakin

Hei! Alä luovuta!!!!!!!! Tutkimus on mahdollista tehdä kotonakin. Sinulle tuodaan piuhoja yms. laitteita kotiin, ja näin voit nukkua mahdollisimman luonnollisessa olotilassa kuin suinkin. Ilmeisesti tämä tutkimus ei ole yhtä luotettava, mutta kyllä tästä kannattaa kysyä.

• Julle 66

Mulla on se unitutkimus vielä kesken ja se jatkuu marraskuun alussa mutta nyt ensi viikon maanantaina on invalidiliiton Jyväskylän yksikössä Kelan tilaama kuntoutustutkimus joka kestää pari viikkoa. Antaa ne unilääkkeitä jos ei pysty muuten nukkumaan tutkimushuoneessa. Minun piti ottaa lääkkeitä ja laittaa huone ihan pimeäksi niin kyllä se siitä meni. Kyllä niiden laitteiden kanssa pystyy liikkumaan ei ole sänkyyn sidottu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe