Radiator Stop Leak

Talbot-kuski

Lämppärikenno vuotaa ja uusi maksaa liikaa. Miten tuollaiset vuodontukkimisaineet toimii?Kestääkö korjaus?
Kenno on irti nyt,voiko aineen kaataa suoraan tyhjään kennoon vai pitääkö se laittaa kiinni autoon ja käyttää lämpimäksi ja lisätä aine jäähdyttimeen?

10

9244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkitukkoon

Ne aineet on semmosia, että lämppäristä häviää lämmitysteho ja jäähdyttäjästä jäähdytysteho, mutta vuoto ei tukkeennu, kaikki muu kyllä. Lisäksi moottorin vesikanavat menvät tukkoon ja kone kuumenee, mistä seuraa nesteen kiehuminen ja edelleen moottorivaurio. Kennon hinta uuteen koneeseen verrattuna on aika edullinen.
      Jäähdyttäjäkorjaamot korjaavat suhteellisen edullisesti tuollaiset vuodot.
      JOs nyt kuitenkin haluat ehdottomasti tukkia autosi jäähdytysjärjestelmän, niin laita vehkeet kasaan ja liemet sisään. Aja kone lämpöiseksi ja kaada paikkaussotku sisään, aja ainakin 100km sen jälkeen lämmitys päällä. Sitten voit todeta tapahtuneen.

• 106xl

puhdistat puhdistusaineella ensiksi jäähdytysjärjestelmän siihen tarkoitetulla aineella.Merkki on holts, ainakin sitä on myyty tuplapaketissa jossa on puhdistus ja paikkausaine samassa. Käytin yhden kerran edellisessä autossa kyseistä ainetta eikä moottorin jäähdytysjärjestelmä tukkiutunut ja vuoto loppui. Toimi ainakin mulla. Tietämättömiähän löytyy AINA.

• putkitukkoon
        106xl kirjoitti:

puhdistat puhdistusaineella ensiksi jäähdytysjärjestelmän siihen tarkoitetulla aineella.Merkki on holts, ainakin sitä on myyty tuplapaketissa jossa on puhdistus ja paikkausaine samassa. Käytin yhden kerran edellisessä autossa kyseistä ainetta eikä moottorin jäähdytysjärjestelmä tukkiutunut ja vuoto loppui. Toimi ainakin mulla. Tietämättömiähän löytyy AINA.

näkemys niin puolesta kuin vastaankin joka aineeelle, metodille ja mille tahansa. Mutta käy toki kysymässä mitä jäähdyttäjäkorjaamolla sanotaan näistä aineista.

• Automatic
        putkitukkoon kirjoitti:

näkemys niin puolesta kuin vastaankin joka aineeelle, metodille ja mille tahansa. Mutta käy toki kysymässä mitä jäähdyttäjäkorjaamolla sanotaan näistä aineista.

älykääpiö, käypäs kysymässä esim ns. merkkiliikkeestä onko tarvikeliikkeiden huolto/varaosat hyviä..varmasti ylistäävät maasta taivaisiin..

• tomppa
        106xl kirjoitti:

Olen laittanut jo useaan omaan autoon bars leaksin vastaavaa tuotetta ja erittäin hyvin on toiminut. Ja käytän jatkossakin.

• putkitukkoon
        Automatic kirjoitti:

älykääpiö, käypäs kysymässä esim ns. merkkiliikkeestä onko tarvikeliikkeiden huolto/varaosat hyviä..varmasti ylistäävät maasta taivaisiin..

Voi sentään kun mä olenkin tyhmä, kun en ymmärrä miten merkkiliikkeen varaosamyynti korreloi tämän jäähdytinasian kanssa.

Jäähdytikorjaamossa työskennelleenä...
        ...äääh antaa olla, turha sitä on umpiluuhun yrittää järkeä saada tungettua.

• syyläriin
        106xl kirjoitti:

Mistähän tota Holtsia saisi ostaa?

• arnoldi56
        putkitukkoon kirjoitti:

jos mulla olis jäähdytinkorjaamo niin olisin samaa mieltä.

• arnoldi56

kaikilla ei ole 2-5 vuotta vanhaa bmv mb volvo merkkistä autoa varaa hankkia.

• Talbot-kuski

Ostin CRC Radiator Seal -merkkistä ainetta ja kaadoin tuonne. Enää ei lämmityskenno vuoda.
      Katsotaan nyt sitten, tukkiiko tuo jotain ja kauanko kestää.
      Kannattaako jäähdytysmevet muuten vaihtaa uusiin tuollaisen aineen käytön jälkeen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5184
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4368
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2481
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1257
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe