http://www.media7.fi/raamattuopisto/
Sinäkin voit olaa yksi niistä tuhansista jotka vuosittain tutkivat Raamattua kanssamme!
Raamattu tutuksi
33
154
Vastaukset
- tuhat ja yksi
Voit ollakkin ja vertaa tutkimuksiasi "Danielin unet" tulkintaan Danielin kirjasta niin huomaat eron !
Eihän se linkki tehnytkään Raamattua tutuksi, vaan
erään uskonsuunnan tulkinnat teki tutuksi.
On eri asia tutkia Raamattua tai tutkia, mikä
käsitys jollain kirkolla on Raamatusta.On hyvä huomata, että kaikki, mitä lisätään tai kun jotain jätetään huomioimatta, niin ei ole kyse raamatullisuudesta vaan TULKITSEMISESTA. Media7 on hyvä, mutta vain tulkki sekin on.
Otan esimerkin. Kun media7 toteaa, että ihminen on vain ruumis, johon Jumala on puhaltanut hengityksen sieraimiin ja niin ihmisestä on tullut elävä sielu jollain salaperäisellä tavalla (ruumis hengitys=elävä sielu) - niin totuus ei voi olla niin yksiselitteisen karu, sillä on olemassa tämäkin täydellisempi sanankohta:
1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Novum ja IRT ovat hyviä Raamattu-tulkkeja ja moni muukin teos.- Selityksien mestari
AnttiVKantola kirjoitti:
On hyvä huomata, että kaikki, mitä lisätään tai kun jotain jätetään huomioimatta, niin ei ole kyse raamatullisuudesta vaan TULKITSEMISESTA. Media7 on hyvä, mutta vain tulkki sekin on.
Otan esimerkin. Kun media7 toteaa, että ihminen on vain ruumis, johon Jumala on puhaltanut hengityksen sieraimiin ja niin ihmisestä on tullut elävä sielu jollain salaperäisellä tavalla (ruumis hengitys=elävä sielu) - niin totuus ei voi olla niin yksiselitteisen karu, sillä on olemassa tämäkin täydellisempi sanankohta:
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Novum ja IRT ovat hyviä Raamattu-tulkkeja ja moni muukin teos.Sinä haluat lisätä Raamatun sanaan joitakin omia toiveitasi. Ensimmäinen niistä on, että olet kuolematon. Se selittää mielipiteesi niinkin selvästä asiasta kuin ihmisen luominen.
Raamattu sanoo ihan selvästi, että Jumala loi ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen. (1. Moos. 2:7) Ellet usko Jumalan luomiskertomusta, miksi sitten uskot Paavalia, joka on ihminen ja kirjoittaa toisille ihmisille.
Lauseesi liittyy Paavalin lopputervehdykseen, ja siinä hän toivottaa tessalonikalaisille kokonaisvaltaista siunausta, mikä mielestäni tarkoittaa koko ihmisen terveyttä, hengellistä sosiaalista ja fyysistä ja aina Jeesuksen tuloon asti.
Minun järkeni mukaan Jeesuksen tulo on jokaista ihmistä yhtä lähellä, jos vielä uskot samoin kuin minä saman tessalonikalaiskirjeen 4. luvun jakeita. Siellä Paavali kertoo, miten on Jeesuksen toinen tulemus(jakeet 13-18) Siinä näet selvästi, ettei kukaan ehdi ennemmin Jumalan luo.
Poisnukkuneet uskovat ja elossa olevat uskovat temmataan yhdessä Herraa vastaan. Silloin on tuo hetki, jota Paavali tarkoittaa, kun hän tuossa mainitsemassasi jakeessa kertoo Jeesuksen tulemuksesta. Nämä jakeet täydentävät toisiaan, eikä niissä vahvisteta mitään sielunvaellusoppia.
Jumalan sana on joskus hyvin yksinkertaista, mutta sitä vain yritetään vääntää kieroon monella tavalla, että saadaan omille toiveille tilaa. Selityksiä ovat aina joka eslitykset, mutta vain yksi on Raamattu, joka itse itseään selittää. Kannattaakin ammentaa sieltä tietoa, joka ei eksy raiteilta eikä vanhene. - toivoss on hyvä elää
Selityksien mestari kirjoitti:
Sinä haluat lisätä Raamatun sanaan joitakin omia toiveitasi. Ensimmäinen niistä on, että olet kuolematon. Se selittää mielipiteesi niinkin selvästä asiasta kuin ihmisen luominen.
Raamattu sanoo ihan selvästi, että Jumala loi ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen. (1. Moos. 2:7) Ellet usko Jumalan luomiskertomusta, miksi sitten uskot Paavalia, joka on ihminen ja kirjoittaa toisille ihmisille.
Lauseesi liittyy Paavalin lopputervehdykseen, ja siinä hän toivottaa tessalonikalaisille kokonaisvaltaista siunausta, mikä mielestäni tarkoittaa koko ihmisen terveyttä, hengellistä sosiaalista ja fyysistä ja aina Jeesuksen tuloon asti.
Minun järkeni mukaan Jeesuksen tulo on jokaista ihmistä yhtä lähellä, jos vielä uskot samoin kuin minä saman tessalonikalaiskirjeen 4. luvun jakeita. Siellä Paavali kertoo, miten on Jeesuksen toinen tulemus(jakeet 13-18) Siinä näet selvästi, ettei kukaan ehdi ennemmin Jumalan luo.
Poisnukkuneet uskovat ja elossa olevat uskovat temmataan yhdessä Herraa vastaan. Silloin on tuo hetki, jota Paavali tarkoittaa, kun hän tuossa mainitsemassasi jakeessa kertoo Jeesuksen tulemuksesta. Nämä jakeet täydentävät toisiaan, eikä niissä vahvisteta mitään sielunvaellusoppia.
Jumalan sana on joskus hyvin yksinkertaista, mutta sitä vain yritetään vääntää kieroon monella tavalla, että saadaan omille toiveille tilaa. Selityksiä ovat aina joka eslitykset, mutta vain yksi on Raamattu, joka itse itseään selittää. Kannattaakin ammentaa sieltä tietoa, joka ei eksy raiteilta eikä vanhene.Näin ei adventistisena, mutta raamatullisena uskovana täytyy sanoa vain, että hyvinpä kirjoitit asiasi.
Toivoisin että tämä Kantolakin sen näkisi. - pyh!
AnttiVKantola kirjoitti:
On hyvä huomata, että kaikki, mitä lisätään tai kun jotain jätetään huomioimatta, niin ei ole kyse raamatullisuudesta vaan TULKITSEMISESTA. Media7 on hyvä, mutta vain tulkki sekin on.
Novum ja IRT ovat hyviä Raamattu-tulkkeja ja moni muukin teos.Tulkitset Antti väärin Paavalia. Kyllä se vain on niin kuin luomiskertomuksessa sanotaan.
Selityksien mestari kirjoitti:
Sinä haluat lisätä Raamatun sanaan joitakin omia toiveitasi. Ensimmäinen niistä on, että olet kuolematon. Se selittää mielipiteesi niinkin selvästä asiasta kuin ihmisen luominen.
Jumalan sana on joskus hyvin yksinkertaista, mutta sitä vain yritetään vääntää kieroon monella tavalla, että saadaan omille toiveille tilaa. Selityksiä ovat aina joka eslitykset, mutta vain yksi on Raamattu, joka itse itseään selittää. Kannattaakin ammentaa sieltä tietoa, joka ei eksy raiteilta eikä vanhene.## Sinä haluat lisätä Raamatun sanaan joitakin omia toiveitasi.
Ensimmäinen niistä on, että olet kuolematon. ##
Kyllä on niin, että Jeesus ITSE lisäsi minulle, juuri kun olin jo toivoton, että olen kuolematon !!!
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
## Sinä haluat lisätä Raamatun sanaan joitakin omia toiveitasi. ##
Onpa vielä niinkin, että kaikki muutkin toiveeni lisäsi Jeesus itse . . .
Mark. 11:24
Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte,
uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
Sillä pitihän nyt iloita, kun tuhlaaja-Antti palasi omilta teiltään . . .
Luuk.15:31
Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
anttipyh! kirjoitti:
Tulkitset Antti väärin Paavalia. Kyllä se vain on niin kuin luomiskertomuksessa sanotaan.
"Kyllä se vain on niin kuin luomiskertomuksessa sanotaan. "
Et sitten löytänytkään luomiskertomusta todisteeksi siitä, mitä siinä sanotaan ??
Minäpä paljasta sinulle, miten luomiskertomuksessa kävi.
1.Ms.3:16
Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".
--
23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
Olen ollut jo Aadamissa ja jatkan Kristuksessa ikuisesti !
Hoos. 6:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi,
vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.
Raamatun punainen lanka tutuksi !- ....?.......
AnttiVKantola kirjoitti:
## Sinä haluat lisätä Raamatun sanaan joitakin omia toiveitasi.
Kyllä on niin, että Jeesus ITSE lisäsi minulle, juuri kun olin jo toivoton, että olen kuolematon !!!
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
antti"Sillä pitihän nyt iloita, kun tuhlaaja-Antti palasi omilta teiltään . . .iloiten ..."
..??... siis katumattomana - muuttumattomana? - Jaak.2.
AnttiVKantola kirjoitti:
Et sitten löytänytkään luomiskertomusta todisteeksi siitä, mitä siinä sanotaan ??
Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".
--
23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi,
Raamatun punainen lanka tutuksi !Antti siteerasi: "Joh. 5:24
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. Raamatun punainen lanka tutuksi ! "
-- Antti se aina jättää (itseltään oman luterilaiseen kallistuvan harhaoppinsa tueksi) asioita huomioitsematta, joten lue seuraava, joka on edellytys iankaikkiseen elämään;
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon.
Sillä jokainen, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." (Matt.7:21; 12:50) - eremith32
....?....... kirjoitti:
"Sillä pitihän nyt iloita, kun tuhlaaja-Antti palasi omilta teiltään . . .iloiten ..."
..??... siis katumattomana - muuttumattomana?Tämä on tyypillistä joillekin adventisteille ainakin, että he eivät voi olla syyttämättä, heille se kuuluu aivankuin adventtisanomaan, - jaq siihen meidän täytyy oppia varautumaan!
....?....... kirjoitti:
"Sillä pitihän nyt iloita, kun tuhlaaja-Antti palasi omilta teiltään . . .iloiten ..."
..??... siis katumattomana - muuttumattomana?KYYNELEET EIVÄT PUHDISTA
## "Sillä pitihän nyt iloita, kun tuhlaaja-Antti palasi omilta teiltään . . .iloiten ..."
..??... siis katumattomana - muuttumattomana? ##
Oletko jumala ja siksi tiedät Antin katumattomaksi ja ettei Herra häntä muuttanut? Olet täsmälleen kuin se toinen veli joka katkeroitui isäänsä,
kun oli raatanut 7 pv viikossa ja palkinnon saikin tuhlari, jolla oli sydän oikea.Jaak.2. kirjoitti:
Antti siteerasi: "Joh. 5:24
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. Raamatun punainen lanka tutuksi ! "
-- Antti se aina jättää (itseltään oman luterilaiseen kallistuvan harhaoppinsa tueksi) asioita huomioitsematta, joten lue seuraava, joka on edellytys iankaikkiseen elämään;
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon.
Sillä jokainen, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." (Matt.7:21; 12:50)Vai meinaat sinä voivasi tulla synnittömäksi, jotta sitten kelpaisit Herralle?
Mutta Raamattu sanoo: usko ainoastaan niin sinä pelastut.
Sillä usko tuo rakkauden ja kaiken mitä jumalisuuteen ja elämiseen tarvitaan.
Usko on ainoa lääke kiusauksiakin vastaan. Laki on pahin pahaa yllyttäjä.
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole,
siellä ei ole rikkomustakaan.
Adventistit ymmärtävät oikein tuon, mutta fariseuksille jae on kauhistus.- benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
## Sinä haluat lisätä Raamatun sanaan joitakin omia toiveitasi.
anttiAnttihan kirjoittaa hyvin...hän kyllä tietää asian oikean laidan, mutta tuo hengellinen näkemys
antaa enemmän uskovalle..se antaa tulevaisuuden ja toivon.
Kyllä Antti puhuu tuossa uudestisyntymisestä, joka on a ja o.
Ja kuoleminen, mitä se on muuta kuin siirtyä elämään, sillä
ei siellä ole aikaa, paikkaa eikä ajatusta, eikä tekoa.
Anttihan kirjoittaa että elossa ollessa pitää palata Isän luo tuhlaajapojan retkiltä - benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
--
Raamatun punainen lanka tutuksi !Sinähän Antti osaat selittää hengelliset hengellisesti.
Aadamin teoissa on kuolema Kristuksen teossa elämä ja autuus.
Sinähän Antti olet kovasti kehittynyt,..et olekaan enää sokea!
- Kyselevä turkulainen
Turun bussissa oli mainos:
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen! Uskokaa Jumalaa ja uskokaa minuun..." Joh. 14:1.
(Jeesus)
Raamattu.tutuksi.com "
Onko kyseessä adventistien mainos?- totta maar
Siinäpä se haaste onkin.
Jeesus sanoo, että laista ei katoa yksikään kirjain ja ainoakaan piirto, ennenkuin taivas ja maa katoaa,
lisäten tämän asian tiimoilta, että muuta ei ole lupa opettaa, ettei vähäisimmäksi kutsuttaisi taivasten valtakunnassa.
Jumalaa ja Jeesustahan tässä on uskottava, adventistinkin ja opettaa lain ja evankeliumin kokonaisuutta. - uskotaan uskotaan.
Ja Jumalaa pitäisi uskoa, hmmm.. ja Hän sanoi, että ettei ihminen syö elämänpuusta ja niin elä iankaikkisesti... ts. omin lupineen.
Ajoi pois paratiisista ja pisti kerubit leimuavin miekoin vartioimaan elämänpuun johtavalle tielle.
Miekka ja vieläpä leimuavin... Jumalan sana on miekka, joka tekee työtään.
Sana opettaa, että niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, että jokainen häneen uskova saisi .... sen ... arvaapa minkä? ...
Iankaikkisen elämän..... Uskoako pitäisi Sanaan? Totta maar.
Iankaikkinen elämä onkin uskon kautta Jeesuksen sovitustyöhön ja sijaisuhriin minun tähteni... se on armolahja.. eikä toinen kuolemalla ole sananvaltaa.
Veren merkki sydämen oven pihtipielissä takaa pelastuksen..
Uskotaan Jumalaa ja Jeesusta.... Halleluja tässäkin asiassa..
Ylösnousemus aamussa, Jeesuksen paluussa Jeesuksen lupauksen mukaan saamme nousta osaamme, jotka ovat nukkuneet kuoleman uneen.... siis uneen.. ja viimeisen pasunan soidessa, ylienkelin äänen kuuluessa Jeesus palaa ja sielläpä haudassa sitten kuulemme tämän h-hetken ihanan aamuhetken. ...
kyllä uskotaan Jumalaa ja Jeesusta tässä.. - pyh!
Eipä tommonen nettiosoite avaudu. Tulee vain bad request.
- Fniss!
pyh! kirjoitti:
Eipä tommonen nettiosoite avaudu. Tulee vain bad request.
Mistähän johtunee? Kyllä minulle avautui kuin kissanpojalle silmät.
- se on
Se on adventistinen ilmoitus!
OLE SIUNATTU, NIMIMERKKI KOLME ENKELIÄ, NIINKUIN OLETKIN !
"Sinäkin voit olaa yksi niistä tuhansista jotka vuosittain tutkivat Raamattua kanssamme! " 3E
Toki, tutkin kanssanne Raamattua, vastikäänkin 7 päivää intensiivisesti.
Olen joskus tainnut ihan julkisesti kirota nimim. kolme enkeliä, mutta Luojan kiitos, että ihmisten langettamat kiroukset aina raukeavat tyhjiin. Olen uudistunut siunaajaksi.
Kolmen enkelin sanoma tulee tietysti päivä päivältä ajankohtaisemmaksi kuten Ilmestyskirja kaikenkaikkiaainkin. On tuiki tärkeää, että edes adventtikirkko ja kolme enkeliä ja jopa endtime.net ylläpitää keskustelua lopunajan sanomasta.
Väittäisin kuitenkin että endtime.net tarjoaa ajatuksia lopunajasta väärässä hengessä. Teksti puhuttelee, mutta väärin on se, että se tarjoaa lopullisia vastauksia asioihin joista Sana sanoo, että tutkitaan ja ymmärrys LISÄÄNTYY.
Kun ilmoittaudutaan täyden ymmärryksen saaneiksi, tulee tulppa aivoihin.
Ei sentään veritulppa, mutta ikäänkiuin Jeesuksen veri tulppa. Ei voi saada lisää, kun on jo tupaten täynnä.
Ajattelen että esimerkiksi tänä päivänä Italian Berlusdvoni (lue: Rooma) on laittamassa Eurooppaa polvilleen eurokriisinsä kautta. Puuttuu vain että paavi
kupsahtaa ja tilalle tulee valituksi italialainen paavi, niin siinäkin meillä voisi olla antikristus ja sen väärä profeett. Ihminen on petojen sukua vaikka alkujaan oli Jumalan sukua. Antikristuksia nousee paljonkin Sanan todistuksen mukaan ja yksi niistä nousee ylitse muiden ja saa tukensa väärältä profeetalta.
Älkäämme olko täysinoppineita, vaan tutkikaamme YHÄ ja ymmärrys varmasti lisääntyy. Mitä tulee sunnuntaihin, niin minun vähäinen ymmärrykseni on ainakin senverran lisääntynyt, että kehottaisin kaikkia protestantteja siirtymään paavin suosimasta sunnuntaista alkuperäiseen lepopäivään, jotta olisi SELVÄ pesäero roomalaiseen katolilaisuuteen.
antti>>> Ajattelen että esimerkiksi tänä päivänä Italian Berlusdvoni (lue: Rooma) on laittamassa Eurooppaa polvilleen eurokriisinsä kautta. Puuttuu vain että paavi kupsahtaa ja tilalle tulee valituksi italialainen paavi, niin siinäkin meillä voisi olla antikristus >>>
Vai olet Raamattua tutkinut, ihan seitsemän päivää ja sen perusteella höpiset tuollaisia? Olet tainnut lukea "Seiska" -nimistä laatujulkaisua!
Sinä olet ollut adventistien aivopesussa ja sen näkee noin idioottimaisista jupinoista välittömästi.
Kohta on Antinkin entisestään sekavat viestit pelkkää sunnuntaita, paavia ja sapattia, kuten perusadventistilla on tapana höpistä, päivästä toiseen ja viikosta seuraavaan. Seura tekee kaltaisekseen, ikävä kyllä.- bushmannille.
Joskus 1970 luvul saarnasivat, että jos tää eorooppa yhistyy, niin se tulloo luhistummaan ja joku tanielin kuvapatsas oli assieta ojentelemassa.
No nyt on eorooppa aeka paljo yhistynny yli 10 valtionliitto ja
kas alakaa pian olla ne ajat, että se kuitenki luhistuu joka murskovaa sen jalat.
Mut siinä ol yksi seikka, jota selittelivät,. .. et Jeesus on tulos takkaesi niil hetkil.
No ... mitähän sanosi... ollankohan me Bushmannin kansa valamiina?
Meinaa peril ei piäse iliman oekeeta armon leimoo passiloissa.
Vae onko ne jo keksin siellä tieteitten kuvalehes pian sen ikkuusen elämän?
Minkälaanen se olisi, menisikö se vanahan kaavan mukkaan, että siinä sitten kioskil otetaan nuapurilt senkka nenästä ja myös taksijonos?
Se kyl on oekeeta immeesen ikkuusta elämää, mut ei sit oekeen kaavaa kehtoo ellee. Jottaen pitäs parempaa saava, kun tää ihmisen oma tekele.
Se viel, että jos elämä olis vaen tämän 70 - 80 vaevasen vuojen mukkaan piirretty kalenteriin ja sit olis vastas myrskyn merkki, siin allakan reunas, niin ei sekkää tunnut järkevälle.
Tuhlata elämää tällaesil joutavanpäeväesil hommil.
Pittee ostoo alus isommat kalsarit kun jää piäneks, sitte pyörä ja mopo.
Vähä alakaa silimää vilikkasee tuot nuapurin likka jne.
Aatokin pittee olla ja ku vähän vaorastuu, niin parempi kui naapuril jne.
Vene ym. ja riehkasta kaeken peräs, aevan joutavaa.
Sit alakaa jo käs vapista ja nokka ei huomoo, missee se kot on.
Sit ne vie vanahainkottiin ja pittee alakaa sontimaan housuun, eiku vaeppaan.
Ei pohjjaat, ... pöljää elämää jos se siihen kaahuttaa, kun se myrskyn merkki allakan laejas alakaa näkyy.
Vae mit, sanoo bushmanni. Onko onnellista? Elämä on menny joutavassa ja siin, sivus on pirruullu toisil vaik uskosta, eiks, meillä hieman viirraa korvienvälis, jos me kaikkie mualimanruhtinaan evväitä syyvään.
Hyvväähän se pyrkii antamaan, että lapses olisi tyytyväesii, mut sitenkin,
mie en oekein viittis hypätä sitä naruva.
Jotkut, ku ei löyvä parempaa, ne pannoo sen narun kaalaan, mutta siin se elämä mennöö aevan hukkaan.. Ei ne naatinnot riitä ajass korvaamaan elämänmerkityksiä, jos totta puhutaan ihelle. Eli mitteehän pitäs tehä?
Kumpaa itse pidät, bushmanni, parempana lepokatkona viikkojen välillä, la vai su ? Ja miten on - emme ole vieläkään saaneet pitkistä viesteistäsi huolimatta
vuosien varrella selville - muistatko Luojaasi vapaapäivän levon keskellä ?
Protestanttiteologit tunnustavat ihan jokainen, että lauantai on alkuperäinen sapatinpv ja minä kovasti toivon, että seurattaisiin adventisteja asiassa ihan
tekona eikä pelkästään tunnustaen fakta.- eepu*
Pyhä Henki johtaa viettämään Oikeaa Sapattia; Hän Jumala on sanonut: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ks. Ilm.14.Luku)
*
”MUISTA PYHITTÄÄ (Jumala SIUNASI seitsemännen päivän ja PYHITTI sen) LEPOPÄIVÄ.” (Ks.2.Moos.20:8-11)
Oikea Sapatti/Lepopäivä alkaa normaaliaikaan pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
[Sapatti alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
Hevenu Shalom Aleichem (הבאנו שלום עליכם)
http://www.youtube.com/watch?v=nANMTH3rzH4&NR=1
eepu
*
♥ MARANATA! ♥ - eremith32
Mitä sillä "erikois launtailla (sapatilla) on merkitystä muihin päiviin verrattuna, sillä jokainen on toisensa kaltainen, minä en huomaa tapahtuvan mitään sen kummenpaa lauantaina, kuin muunakaan päivänä, vaan jokainen päivä on toisensa kaltainen. Luonto käyttäytyy aivan samalla tavalla, jos tuulee, niin kaikki puut heiluvat aivan samalla tavalla, aurinko paistaa, tai vettä sataa aivan jokaiselle samalla mitalla.
Ei siis mitään merkitystä käytännössä, vaan enemmän ihminen on hyödyksi jumalalleen, jos hän hyödyllisessä askartelussa, jossa hän palvelee yhteiskuntaa, tai lähimmäistään joka on todellisessa avun tarpeessa, jossa lähimmäinen tarvitsee hänen panostaa fyysilliseen auttamiseen jonkun kiireellisen tehtävän suorittamiseen, jota hän itse ei sairautensa tai vammaisuutensa tähden pysty suorittamaan, ja josta mahdollisesti riippu hänen kykynsä tulla toimeen.
Eli kyllä meidän on ennenkaikkea ajatelta tallaista etupäässä, kuin että menemme huolettomana johonkin neljän senän sisään piiloutumaan maailman hädältä, ja siellä sitten olemme palvelevinnamme J.....aa, mutta eiköhän se Jumala ole ennenkaikkea siellä, missä on se hätä ja tuska, fyysinen ja psyykkinen kärsimys, sairaus monimuotoisuudessaan, nälkä ja asunnottomuus, pelko ja ahdistus. Näille kaikille edellä mainituille kärsimyksille yhteistä on, että tallaiset markinaalisesti pikkuruiset kirkkoyhtisöt eivät juuri lotkauta korvaansa, vaan jos mahdollista etsivät hyödyn heistäkin.
Usein tavallinen mihinkään uskontosuuntaan kuulumaton ihminen pyhittää jokaisen päivän palvellakseen ihmisiä jotka ovat uskonnollisten yhteisöjen hyljeksimiä ihmispoloisia, jotka kärsivät syystä tai toisesta, heissä on myös niitä jita kirkot ovat potkineet pois yhteisöstään, tai sitten vapaaehtoisesti irtautuneet heistä. Mutta on yksilöitä jotka ymmärtävät Jeesuksen Kristuksen elämänymmärryksen merkityksen myös käytännössä. - eepu*
eremith32 kirjoitti:
Mitä sillä "erikois launtailla (sapatilla) on merkitystä muihin päiviin verrattuna, sillä jokainen on toisensa kaltainen, minä en huomaa tapahtuvan mitään sen kummenpaa lauantaina, kuin muunakaan päivänä, vaan jokainen päivä on toisensa kaltainen. Luonto käyttäytyy aivan samalla tavalla, jos tuulee, niin kaikki puut heiluvat aivan samalla tavalla, aurinko paistaa, tai vettä sataa aivan jokaiselle samalla mitalla.
Ei siis mitään merkitystä käytännössä, vaan enemmän ihminen on hyödyksi jumalalleen, jos hän hyödyllisessä askartelussa, jossa hän palvelee yhteiskuntaa, tai lähimmäistään joka on todellisessa avun tarpeessa, jossa lähimmäinen tarvitsee hänen panostaa fyysilliseen auttamiseen jonkun kiireellisen tehtävän suorittamiseen, jota hän itse ei sairautensa tai vammaisuutensa tähden pysty suorittamaan, ja josta mahdollisesti riippu hänen kykynsä tulla toimeen.
Eli kyllä meidän on ennenkaikkea ajatelta tallaista etupäässä, kuin että menemme huolettomana johonkin neljän senän sisään piiloutumaan maailman hädältä, ja siellä sitten olemme palvelevinnamme J.....aa, mutta eiköhän se Jumala ole ennenkaikkea siellä, missä on se hätä ja tuska, fyysinen ja psyykkinen kärsimys, sairaus monimuotoisuudessaan, nälkä ja asunnottomuus, pelko ja ahdistus. Näille kaikille edellä mainituille kärsimyksille yhteistä on, että tallaiset markinaalisesti pikkuruiset kirkkoyhtisöt eivät juuri lotkauta korvaansa, vaan jos mahdollista etsivät hyödyn heistäkin.
Usein tavallinen mihinkään uskontosuuntaan kuulumaton ihminen pyhittää jokaisen päivän palvellakseen ihmisiä jotka ovat uskonnollisten yhteisöjen hyljeksimiä ihmispoloisia, jotka kärsivät syystä tai toisesta, heissä on myös niitä jita kirkot ovat potkineet pois yhteisöstään, tai sitten vapaaehtoisesti irtautuneet heistä. Mutta on yksilöitä jotka ymmärtävät Jeesuksen Kristuksen elämänymmärryksen merkityksen myös käytännössä.eremit kirjoitti:
"Mitä sillä "erikois launtailla (sapatilla) on merkitystä muihin päiviin verrattuna, "
eepu:
Etkö lue tarkkaan mitä Raamattu/Jumala ilmoittaa Sapatista:
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; [(se erikoisuus on siis siinä, että se on Jumalan Sapatti ja jonka Hän käskee pyhittämän)
… seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.” (ks.2.Moos.20:8-11)]
ne (Sapatin pyhittäminen) olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
Toki hyvää saa Sapattina tehdä:
"Ja katso, siellä oli mies, jonka käsi oli kuivettunut. Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Onko luvallista sapattina parantaa?" voidaksensa nostaa syytteen häntä vastaan.
Niin hän sanoi heille: "Kuka teistä on se mies, joka ei, jos hänen ainoa lampaansa putoaa sapattina kuoppaan, tartu siihen ja nosta sitä ylös?
Kuinka paljon suurempiarvoinen onkaan ihminen kuin lammas! Sentähden ON LUPA tehdä sapattina HYVÄÄ."
Sitten hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi!" Ja hän ojensi; ja se tuli entiselleen, terveeksi niinkuin toinenkin." (Matt.12:10-13)
*
♥ MARANATA! ♥
- 1000 kertaa Kukkulal
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/5646-arthur-kukkula-on-lukenut-raamatun-reilusti-yli-1000-kertaa
Kyl' raamattu tulloo tutuksi, vaek täällael.
Arthur Kukkulakin on luken sen läpi reilust, yli 1000 kertaa kannest- kanteen niin alakaa olla tuttuu asiaa.
Mut, jos tuohon yrittää, sitä pittee jatkuvasti pätistää menemään."Arthur Kukkulakin on luken sen läpi reilust, yli 1000 kertaa kannest- kanteen niin alakaa olla tuttuu asiaa."
Kun minä tapasin Artturi Kukkulan ja hän rukoili kanssani voittoon saakka siinä että saisin kielilläpuhumisen lahjan toimimaan - siihen mennessä tuo silloin jo iäkäs mies oli lukenut Raamatun lävitse vasta 69 kertaa, joten sinä joudut aikanaa vastuuseen höpöttäessäsi yli tuhat kerrasta.
Ei lukeminen mutta sen ymmärtäminen.
Saatana osaa Raamatun jo ulkoa, eikä vielä näy merkkiäkään sen pelastumisesta.
Joku kirj. " Usein tavallinen mihinkään uskontosuuntaan kuulumaton ihminen pyhittää jokaisen päivän palvellakseen ihmisiä jotka ovat uskonnollisten yhteisöjen hyljeksimiä "
Mutta minä olen havainnut, että kuulumattomat käyttävät kaiken energiansa siihen, että saisivat muutkin ulos tarhoistaan ja suden on helppo saalistaa yksinäisiä.
Raamattua kannattaa lukea siihen tutustumiseksi, mutta adventistien "apua" siihen ei tarvita.
RAAMATTU TUTUKSI -- JA TODEKSI ELÄMÄSSÄSI !
Raamattulinja aloittaa syksyllä Toivonlinnassa.
Kurssi alkaa teoriajaksolla syyslukukaudella, keväällä painopiste on käytännön seurakunta-, evankeliointi- ja nuorisotoiminnassa.
Lisätietoa: Toivonlinnan Raamattulinja
http://www.adventist.fi/assets/16387
Huomaa: itse Kai Arasola, adventtikirkon evankelioimistyön johtaja, näyttää ottavan päävastuun opetuksesta. Tiedotteesta käy ilmi, että mahdollisesti suorastaan teologiset opinnotkin alkaisivat taas olla totta Toivonlinnassa.- prof.
Älä Antti unta näe!
Ei siellä Toivonlinnassa opeteta muuta, kuin minkä pääkonferenssi sieltä USA:sta sallii opetettavan.
Kaikki adventistipastorit ovat oppinsa päntänneet päähänsä juuri pääkonferenssin hyväksymissä oppilaitoksissa.
Jos adventistipastori alkaisi tulkitsemaan asioita omantuntonsa mukaan, niin kauaa ei tarvitsisi pastorina adventtikirkossa olla.
Liberaaliajattelu on adventismissa pois suljettu hyve.
Varsinkin nyt, kun maailmanlaajuisen adventtikultin presidenttinä on äärikonservatiivinen Ellen-fani, jonka "myssyn narut" on hyvin tiukkaan solmitut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144