viherpeukalot

multasormi08

Onko muilla kokemuksia viherpeukaloilta tilatuista tuotteista? Ovatko lähteneet hyvin kasvuun??Tilasin itse sieltä juuri tuotteita ja kun avasin paketin hämmästyin. Aikaste riutuneen näköisiä kasveja/kukkia olivat, Kannattaako lähettää takaisin vai innostuvatko ensi vuonna kasvuun kun ovat kukkapenkkiin päässeet?

7

5045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiiiipeeee

Olen itse tilannut viherpeukaloista useampaankin otteeseen. Joka kerta oikeastaan on ollut pettymys kun olen paketit avannut. Pensaat ovat olleet tosiaankin riutuneen näköisiä risuja, ja aina olen epäillyt että mitähän näistä tulee. MUTTA, lähes kaikki ovat lähteneet hyvin kasvamaan. Ja ne mitkä eivät ole lähteneet - syy ennemminkin maaperässä kuin taimissa. Luulisin ainakin. Eli ei muuta kuin istuttele ohjeiden mukaan, lannoitukset ym. myös ja eiköhän ne siitä kasvamaan lähde.
      Olen toki monesti huomannut että lähimmästä puutarhaliikkeestä saa samat taimet huomattavasti isompana ja lähes samaan hintaan. Montaa euroa ei välttämättä hintaeroa ole, joten siinä sitten miettii että mikä kannattaa.
      Mutta ei minulla valittamista kuitenkaan viherpeukaloista ole. :)

• kokeillut

En suosittele!

• kokenut tämän

Surkeita reppanoita, ja kun laskee postikulut päälle ja toimitusmaksun, niin saman mutta suuremman saa puutarhaliikkeestä.
      Samasta paikasta voi myös varmistaa k.o kasvin soveltuvuuden aiottuun paikkaan, sekä kotimaisuuden, joka taas varmistaa talvenkestävyyden.

Viherpeukalon taimet ovat ulkolaisia, yleensä hollantilaisia.
      Monet kasveista olivat huonoja.

P.S Puutarhaliike antaa kasvuunlähtötakuun, jolla saat uuden taimen , jos kasvi ei kasvanutkaan. Kuitti vaan talteen.

• juu ei kiitos

Todella onnettomia taimia olivat. Juuri saapui lähetys. Kesäkukka-amppeli ei ollutkaan amppeli, vaan yksi onneton kukkavarsi muovipussissa. Taimet pelkkiä risuja ja vielä kärsineet matkalla kun ilmoitus saapumisesta ei tullut perille. En suosittele.

• Huijattu

Tosi surkeita ovat. En ikinä enää tilaa. Itse en olisi valinnut noin huonoja taimia edes alennuskopasta. Juurakot eivät lähteneet kasvamaan ollenkaan eivätkä suostuneet palauttamaan rahoja. Huijarifirma. Kannattaa hakea puutarhalta mistä saa itse valita hyvät taimet ja palvelu pelaa.

• viherpeukalo
        Huijattu kirjoitti:

Tosi surkeita ovat. En ikinä enää tilaa. Itse en olisi valinnut noin huonoja taimia edes alennuskopasta. Juurakot eivät lähteneet kasvamaan ollenkaan eivätkä suostuneet palauttamaan rahoja. Huijarifirma. Kannattaa hakea puutarhalta mistä saa itse valita hyvät taimet ja palvelu pelaa.

Tilasin (valitettavasti) useammat paketit ko. firmasta. Osa oli ok kunnossa, 1/4 homeessa ja 1/4 täysin kuivuneita. Ei mitään hyvityksiä tms. Ei tarvitse toiste tilata!!

• Anonyymi

Kokemuksia v 2024?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7495
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38