Miten kuivataan mustia torvisieniä?

nurmlal

Löysin mustia torvisieniä. Miten niitä voi kuivata kerrostalossa?Kuinka kauan?Kertokaa jos tiedätte.

5

2381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuivuu

hyvin esim jos on jääkaapin yläpuolella kaappi.Puhdista ja "suikaloi"vähän pienemmiksi,anna kuivua niin kauan että ovat ihan rapeita ja napsahtavat poikki.Ne kyllä kuivuu vaikka pöydällä,kunhan antaa olla tarpeeks kauan.Uuniin en laittaisi,kun siellä tuppaa paistumaan,jos lämpö on vähänkin yli 40c,vaikka luukku olisi ihan auki...ja kalliiksikin tulee..sähkö

• Kuivasimme aikoinaan kotioloissa suurempiakin määriä sieniä, lähinnä suppilovahveroita, "tuulitunnelissa". Sohvan ja lämpöpatterin väliin tehtiin reilun puolen metrin rako ja vapautunut lattiapinta vuorattiin sanomalehdillä. Sienisaalis kipattiin lehtien päälle ja tasoitettiin mahdollisimman hyvin. Tunnelin toiseen päähän pantiin ihan tavallinen pöytätuuletin pyörimään pienellä teholla ja viereinen ikkuna jätettiin raolleen kosteuden poistamiseksi.
      Kuten yllä todettiin sienet olivat kuivia, kun ne rapsahtivat poikki. Hyvin toimi.

• nurmlal

kiitos neuvosta. niin teen.

• Sienestäjä***

Laitat sienet kuivaan saunaan 2-3 vuorokaudeksi. Sienet lauteille mahdollisimman ohueksi ekrrokseksi. Käännät sieniä tarpeen vaatiessa noin vuorokauden välein.

Olen kokeillut useita eri keinoja ja tuo on helpoin ja vaivattomin tapa kuivata sienet.

• on hyvä hankinta

Kuivuri on paras... Ei tarvitse kuin muutaman päivän hurista ja on valmiita..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43