Olen päättänyt

bvgfghcc

hakea kukkaisteekkariksi ensi vuonna tkk:lle. Pitääkö minulla olla suoritettuna pitkän oppimäärän kursseja matematiikassa, fysiikassa tai kemiassa? Entä, jos minulla on suoritettuna esim. yksi kurssi niin pitääkö minun hakea yleisen oppimäärän valinnassa vai voinko valita lyhyen oppimäärän valinnan? Vai onko tällaista lyhyen oppimäärän valintaa edes olemassa? Voisiko joku ystävällisesti valaista minulle asiaa, koska kuulin tästä kukkaisteekkari asiasta vasta tänään. Millä keskiarvolla on muuten yleisesti päässyt kukkaisteekkariksi esim. sähköä lukemaan?

2

580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........
    • ...

"4. Lukion lyhyen/ yleisen oppimäärän matematiikassa, fysiikassa tai kemiassa suorittaneiden valinta (=kukkaisteekkarit)

Teknilliseen korkeakouluun otetaan erillisopintojen suorittajiksi lukion lyhyen matematiikan ja yleisen fysiikan tai kemian suorittaneita ylioppilaita. Valitun tulee ensimmäisen lukuvuoden aikana suorittaa aikuislukiossa 31.8.2009 mennessä ao. aineiden pitkät oppimäärät eli hakukohteesta riippuen joko matematiikka ja fysiikka tai matematiikka ja kemia. Varsinaiseksi opiskelijaksi hyväksyminen tapahtuu heti, kun vaaditut oppimäärät on suoritettu.

Yleisen oppimäärän suorittaneiden kiintiössä voi hakea ylioppilas, jolla on lukiossa ollut enintään yksi joko matematiikan, fysiikan tai kemian pitkä oppimäärä. Lukion päättötodistuksen keskiarvon tulee olla vähintään 8,0.

Haku koskee ainoastaan DI-hakukohteita. Osastot asettavat hakukohdekohtaiset kiintiöt. Valinta suoritetaan lukion päättötodistuksen mukaisessa paremmuusjärjestyksessä.

Hakuaika alkaa kesäkuun 2008 alussa ja päättyy kesäkuun puolivälissä. "

Tosin, ymärtääkseni vaikka et olisi suorittanut mitään pitkää noista, voit myös hakea yleisessä kiintiössä. Jolloin sinut voidaan valita joko alku(yo-todistus) tai koe pisteiden perusteella. Et voi päästä pelkillä alkupisteillä koska valinnan kynnysehto eli vähintää C useimiten M/E/L pitkästä matikasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2621
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      55