Kiinostaako 50+

metsän ystävä

puolukan poiminta, marjat myntiin.

12

806

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poimittu

on, nyt sataa vettä. Tauko.

• HTZA

lähetä marjat niin minä myyn.

• täti puskasta

ihan vaan poimin itselleni kunhan ne ensin kypsyy.

• Heikunkeikku

..täällä myös intohimoinen "metsäläinen". Viime vuonna keräsin yli 200 litraa puolukoita. Huomenna aloitan keräyksen ja kerään mahdollisimman paljon.

Ilmoista ei niin väliä, kunhan ei sada.

Kerään monelle työkaverilleni ja tutuille puolukkaa. Tilauksia on rapissut taas mukavasti.
      Itse syön hirveesti puolukkaa. Se on TOSI-TOSI hyvää :)

On hyvä, kun on niin monta tuttua, jotka eivät itse halua mennä keräämään, niin minä voin sitten sielä metsässä trampoa :)

Saan siitä erittäin hyvää liikuntaa, ulkonaoloa ja rauhoittavan mielen sisuksiin.

"Suuren suuria ajatuksia" pyörii päässä, samalla, kun kerään :))

Puolukan perkaus on aika kurjaa, mutta meneehän sekin :)

• HTZA

perkaamaan, minä syön ne kuorineen ja sisuksineen. Ja luulen että muutkin syö ne siten.
        Kuinka pieni veitsi sinulla on?

No, edesmennyt äitini käytti Hooverin, pallopölynimuria, siinä kun oli myös puhallustoiminto.

Viltti alle ja marjoja kädestä jonona puhallusilmaan, siinä marjat jäi mutta rikat ja roskat lensivät kauemmaksi.

• Heikunkeikku
        HTZA kirjoitti:

perkaamaan, minä syön ne kuorineen ja sisuksineen. Ja luulen että muutkin syö ne siten.
        Kuinka pieni veitsi sinulla on?

No, edesmennyt äitini käytti Hooverin, pallopölynimuria, siinä kun oli myös puhallustoiminto.

Viltti alle ja marjoja kädestä jonona puhallusilmaan, siinä marjat jäi mutta rikat ja roskat lensivät kauemmaksi.

...ihan hyviä neuvoja nuokin, VAAN minullapas on PALJON parempi systeemi.

En toki alkaisi keräämään 200-300 litraa puolukkaa ja rupeisin niitä sitten käsin nyppimään.

Kärsivällisyyteni ei todellakaan riitä sellaiseen nyppimiseen.

Annas kun neuvon sinua, HTZA hyvä :)

Perkaamiseen tarvitaan todellakin imuri. Merkillä ei väliä :)

Minulla on sellainen n.metrin pituinen putki, jonka keskellä poikkiputki. Putkilon yläpää on tratin muotoinen.
        Putki laitetaan pöydän kiivuun kiinni, poikkiputkeen imurin letku. Ja simsala-pim, kaikki on lähes valmista.
        Kunhan siihen trattiin pudotetaan puolukoita sopivassa tempossa. Puolukat putoavat iloisesti putkea pitkin alas, puolessavälissä poikkiputkeen "kääntyy" kaikki roskat, koska imuri vetää nämä kevyet roskat. Mutta marjat jatkavat, raskaampina, kulkuaan alas ja putkahtavat puhtoisina putken alla olevaan ämpäriin.

Heikunkeikku sitten vielä joitakin tikkuja sieltää nyppää pois, mikäli niitä siellä on.

Minulla ei ole NIIN pikkuruista veistä, koska en tarvitse sellaista. Sitävastoin minulla on ihan älyttömän pieni LUSIKKA.
        Lusikalla lusikoin sisuksen pois.
        Sillä syön vain kuoret :))

• HTZA
        Heikunkeikku kirjoitti:

...ihan hyviä neuvoja nuokin, VAAN minullapas on PALJON parempi systeemi.

En toki alkaisi keräämään 200-300 litraa puolukkaa ja rupeisin niitä sitten käsin nyppimään.

Kärsivällisyyteni ei todellakaan riitä sellaiseen nyppimiseen.

Annas kun neuvon sinua, HTZA hyvä :)

Perkaamiseen tarvitaan todellakin imuri. Merkillä ei väliä :)

Minulla on sellainen n.metrin pituinen putki, jonka keskellä poikkiputki. Putkilon yläpää on tratin muotoinen.
        Putki laitetaan pöydän kiivuun kiinni, poikkiputkeen imurin letku. Ja simsala-pim, kaikki on lähes valmista.
        Kunhan siihen trattiin pudotetaan puolukoita sopivassa tempossa. Puolukat putoavat iloisesti putkea pitkin alas, puolessavälissä poikkiputkeen "kääntyy" kaikki roskat, koska imuri vetää nämä kevyet roskat. Mutta marjat jatkavat, raskaampina, kulkuaan alas ja putkahtavat puhtoisina putken alla olevaan ämpäriin.

Heikunkeikku sitten vielä joitakin tikkuja sieltää nyppää pois, mikäli niitä siellä on.

Minulla ei ole NIIN pikkuruista veistä, koska en tarvitse sellaista. Sitävastoin minulla on ihan älyttömän pieni LUSIKKA.
        Lusikalla lusikoin sisuksen pois.
        Sillä syön vain kuoret :))

Tiedän kyllä tuon laitteen.
        Äidin aikaan sitä ei vielä ollut. Mutta mutsi oli, poikansa mukainen, fiksu nainen.
        Ihan varma en ole, keksikö hän tuon imurijutun itse, vai joku naapuri.
        Vie Puolukan sisukset ulos, kunhan ne pakkasessa Sokeroituvat, niin tulen hakemaan.

• Selkä ei kestä ja hirvikärpäset hirvittää

• susa51

Olen tosiaan metsän ystävä ja puolukatkin on jo tulleet poimittua, ainakin melkein.
      Lakkoja voisin poimia myyntiin mutta puolukoita en. Kyllä niistä silti on varmasti kysyntää, on ihmisiä jotka eivät metsiin pääse.

• Pirre*

säilöönkin kun ehtisi keräämään..ostin justiisa tuossa sangollisen hillomarjoja.

• yks-Ämmä

kesää vielä jäljellä?

• huono suuntavaisto

pitäs olla kaveria matkaan, sit olis tosi kivaa poimiskella ja nauttia metsästä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      296
      11547
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      415
      3242
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1838
    4. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      88
      1614
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      82
      1605
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      86
      1076
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1061
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      927
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      903
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      253
      887
    Aihe