dvd.n katselu

mitenkäs

Kertokaas amatöörille miten saan DVD:t näkymään jollain. Koneessa Fedora 9 ja mediaplayer, mutta herjaa, että puuttuu plugin DVD source. Miten päivitys onnistuu? Kone ei ole verkossa, mutta voin siirtää muistitikulla tiedostoja. Mitäs siihen komentoriville kirjoitellaan?

Ei viitsis vaihtaa tota käyttöjärjestelmää kun oli valmiiks koneella. Riittää kun saa noi Dvd:ltä kuvat ja mp3 soimaan.

8

959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman nettiä

tuollaiset hommat. Ei auta muu kuin netti piuha koneeseen ja asentaa puuttuvat ohjelmat ja kodekit?

• taikasana ja

se taikasana on libdvdcss, sillä pitäisi aueta. Tai sitten Mencoder jolla pitäisi aueta kaikki, kuin taivas. Itse en ole mencoderia vielä ehtinyt kokeilla mutta mitä mä olen ymmärtänyt niin se toistaa niin dvd:t (myös kaupalliset jotka sisältää suojauksia) kuin mpg4:t, mp3:t ja muunkin

• eikä mencoder ;)
        taikasana ja kirjoitti:

se taikasana on libdvdcss, sillä pitäisi aueta. Tai sitten Mencoder jolla pitäisi aueta kaikki, kuin taivas. Itse en ole mencoderia vielä ehtinyt kokeilla mutta mitä mä olen ymmärtänyt niin se toistaa niin dvd:t (myös kaupalliset jotka sisältää suojauksia) kuin mpg4:t, mp3:t ja muunkin

Mplayerillä tulee itselläkin dvd:t katseltua. libdvdcss2 paketti pitää olla asennettuna, jos haluaa kaikkia levyjä katsella.

• fedoran

Ohjelmien asennus ohjelmaan.
      libdvdcss2, libdvdcontrol9, libdvdnav4, libdvdread3, libdvdread-utils.
      Mencoder ei itsestään tuo näitä kodekkeja, mutta käyttää niitä sitten.

• vaivattominta

Kuten jo kerrottu, on ohjelmien asentaminen manuaalisesti yksittäin varsin työlästä. Mm. multimediaohjelmilla on paljon erilaisia riippuvuuksia, jotka sitten pitäisi erikseen osata noutaa ja asentaa. Mahdotontahan tuo ei tietenkään ole.
      Fedoran asennus/päivitys/poisto -työkalut ovat rpm ja yum.
      Lisärepoilta saa sellaisia ohjelmia, joita ei jakeluun ole voitu lisätä. Tällaisia repoja on mm. Livna. Livna paketit on imuroitavissa erikseen.
      http://livna-dl.reloumirrors.net/fedora/9/i386/
      http://rpm.livna.org/rlowiki/

http://docs.fedoraproject.org/release-notes/f9/fi/sn-Multimedia.html

• avuksi

Kiitoksia, mutta hermot menevät... Täytynee laittaa xp rinnalle.

Mitenkäs tuon fedoran saa lukemaan bootatessa windows xp:n levyn. Mistä löytyy käynnistystiedostot ja mitä pitää muuttaa?

• levyn boottauksen

pistä biosista cd ensimmäiseksi. Yleensä kaikki puskee eka Windowssin ja sitten vasta Linukan, koska se on helpompaa Windowssin takia. En tiedä miksi, koska en harrasta Windowsseja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe