Paras roadmovie?

weeren

Itse kallistun Vanihing Pointiin (Nasta laudassa). Siinä huumediileri lyö vetoa että ajaa 15 tunnissa Dodge Chargerilla Denveristä Friscoon. Elokuva on vuodelta 1971.

9

1122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veteranfan

David Lynchin ohjaama roadmovie Wild at Heart(Villi Sydän,1990).Vaikka Cannesin kultaisen palmun voittaja elokuva saikin osakseen buuauksia ja heiteltiin mätiä tomaatteja palkinto gaalassa,niin on se siitä huolimatta persoonallisin roadmovie mitä koskaan on tehty.

Itse olin näkemässä elokuvaa eräässä paikallisessa leffa teatterissa Lohjalla,kunnes jo alkuminuuttien aikana salista käveli kymmenkunta katsojaa keskenkaiken pihalle.

• mandalay

Kaurismäen leffa on paras roadmovie ikinä. Siinä on sitä mainiota kohtaamista ja eroamista ja ihana Pariisi tietenkin. Eihän siinä silleen autoilla koko ajan kuten ehkä tässä genressä pitäisi mutta siinä on se vapauden, tulemisen ja menemisen henki vahva. Ja ihana se kun sovitaan tapaaminen rautatieasemalle Pariisiin (no, niitähän on Pariisissa vaikka kuinka monta mutta kuis ollakaan pääpari kohtaa siellä "oikealla" toisensa).
        Thelma ja Louise on ehkä toisiks paras road movie minun mielestäni.

• Max T W

Badlands, Vanishing Point, Getaway, Duel.

Yllätys, yllätys - kaikki 70-luvulta.

• Duke..

Ei voi kattoo tuota videoo, iskee hirvee motskari kuume, just pääsin vähän aikaa sitten edellisestä eroon ;)

• W.Petersen

Mikä on Road Movie?

Onko elokuvassa tarkoitus ajaa lujaa autolla vai onko siinä jokin toinen tarkoitusperä?

Smokey and the Bandit (1977) tai Road Trip (2000), onko ne Road Movie?

The Driver (1978) edustaa tyypillistä road movieta. Mad Max 2 The Road Warrior on road movie jossa halutaan jonnekin. Thelma & Louise (1991) ja osoite löytyy lopussa.

Tässä viestiketjussa joku jo kommentoi Elokuvasta Arvottomat (1982). Oltiin kesällä pyöräreissulla Sotkamossa ja yövyttiin hotelli Tuliketussa jossa ko. elokuvan loppuammuskelu tapahtui. Sanoin vaimolle et ehkä tälläkin käytävällä on tehty suomalaista leffahistoriaa.

Mielestäni rajuin Road Movie on The Hitcher (1986). Tätä pätkää yritettiin saada leikkaamattomana versiona katseluun (-87) ja kun joku sen sai niin kaikki oli sitä katsomassa.

• Max T W

Mielenkiintoista että unohdin Mad Maxit, kyllähän niissä kaahataan (varsinkin ykkösessä ja kakkosessa), mutta Road Warriorkin käy jotenkin mielessäni enemmän westernistä. Postivaunut ovat vain muuttuneet tankkeriksi ja intiaanit Humungusiksi, Weziksi ja muiksi aavikkobandiiteiksi.

Road movie-termi on hyvin väljä.

The Hitcher esitettiin vuona 1987 elokuvatetattereissa leikkaamattomana. Ainakaan en muista ainuttakaan sensuroitua kohtaa. Videothan pilkottiin kyllä tuohon aikaan aivan palasiksi...

• heheh

TOMMY BOYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY JEAAHHHHHHHHHHH

• ettäpä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7750
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6041
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2087
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1936
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1921
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      37
      1736
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      61
      1539
    9. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1504
    10. En mä itke

sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja
      Ikävä
      31
      1450
    Aihe