käytettyjen soutuveneiden hinnoissa on kaikki tolkku poissa. vanhoja pensselillä ja sikafleksilla paikkailtuja 70-80 luvun rämiä myydään 300-500 eurolla viikosta viikkoon myyntifoorumeilla. Älytöntä!...
käytettyjen tolkuttomat hinnat
21
2291
Vastaukset
- ---uuttakin--
----JA KAUPPA KÄY------uusilla airoilla-----
- Ei tokkiisa!
Pyytää saa mitä vain. Hinta on se, jostaa myyjä ja ostaja pääsevät yhteisymmärrykseen ja kauppa syntyy.
Ostajalla on täysi valta valita, ostaako uuden (parhaimmillaan vähän alle tonnin) vai tyytyykö vanhaan ja paikkailtuun.
Itse ostin toissa syksynä vanhan ja paikkaillun soutupaatin, 350 € (uusilla airoilla, kuten tuo edellinenkin on tarjoavinaan).
Ei kaduta yhtään. Eikä vähän reissussa rähjääntynyt ole mökillä niin altis varkaiden vietäväksi kuin uusi! - Vanahojen
Talonrämien kanssa. lahoja lysähtämäisillään olevia korsuja myydään sikakalliilla ja joku ne aina ostaa jossakin vaiheessa. Ja.. sit tapellaan raastuvassa..
- ostoa tekevä
minäkin olen tasaperäveneen ostoa tekemässä ja hinnat on jotain outoja. vanha käytetty voi maksaa 1200e ja lisäksi voi lukea kuinka uusi ovh 1500e. mutta kun menet liikkeeseen ja tinkaat voi uusi vene lähteä 1350e. eli mitä järkeä on saastaa 2-3 sataa ja ostaa vanha kun uuden saa melkein samalla hinnalla.
- Mortti ja Vertti
Ei se nyt hyvää venettä kannata ilmaseksikaan pois antaa. Kyllähän veneen arvo säilyy ihan eri tavalla ku vaikkapa auton ja joku kymmenen vuotta vanha vene voi olla helposti iha uuden veroinen.
Itekki tässä venettä katellu ja tosiaan tullu siihen tulokseen, että uusi se pitää olla ku myynnissä olevat käytetyt on joko uuden veroisia ja hintaisia tai sitte täysiä susia. - frfrfr
Mortti ja Vertti kirjoitti:
Ei se nyt hyvää venettä kannata ilmaseksikaan pois antaa. Kyllähän veneen arvo säilyy ihan eri tavalla ku vaikkapa auton ja joku kymmenen vuotta vanha vene voi olla helposti iha uuden veroinen.
Itekki tässä venettä katellu ja tosiaan tullu siihen tulokseen, että uusi se pitää olla ku myynnissä olevat käytetyt on joko uuden veroisia ja hintaisia tai sitte täysiä susia.Kerran pistin "halutaan ostaa" ilmoituksen sanomalehteen (keskisuuri kaupunki).
Kymmenkunta tarjousta tuli, useita hyviä.
Valitsin vanhan, pikku korjausta vaativan muovisavolaisen. Olisi lähtenyt ilmaiseksi, mutta pakotin ottamaan 50 markan lapun.
Hämmästyin kyllä vähän menestystä, sillä näkyyhän noita hal.ost.-ilmoituksia toki paljon.
- mitäromuja?
Vai että romuja! http://www.nettivene.com/soutuvene/muu-merkki/524902 Mitäs tästä sanotte?
- jakkekysyy
Johtuuko EU:sta? Vanhoja kevyitä soutuveneitä ei enää valmisteta?
- Savolaistappajat!
Ainakin parempi olisi että näitä kiikkeriä halpisveneitä ei enää tehtäisi. Ongelmana on sitten vielä miten ne sadattuhannet olemassaolevat tappajaveneet saataisiin rannoilta pois! Pitäisi lähettää kirvespartioita kiertämään rantoja?
- tietoa menneisyydest
Vuonna 1996 veneiden kelluvuusmääräyksiä kiristettiin EU n liittymisen toimesta.
Veneen oli jatkossa
a. kelluttava vettä täynnä olevana, maksimi henkilömäärä samalla laidalla roikkuen, moottori ja varusteet veneessä eikä se saanut enää kaatua
b. veneen oli pysyttävä hallinnassa, kun sillä täydellä tehosuosituksella, täydessä vauhdissa ja täydessä kuormassa tehdään äkillinen 90 asteen kääntymisliike
Kelluvuusvaatimus teki yksirunkoisten olemassaolon mahdottomaksi, ja aiheutti sen että mikäli CE kelluvuusdirektiivistä pääsisi läpi, veneen suunnitteluun olisi panostettava ja tähän kykeni vain suuremmat tehtaat. Pienet yhden - muutaman hengen soutuvenepajat olivat säädöksen häviäjiä, siitäkin huolimatta että kysyntää edullisille perus-yksirunkoisille veneille olisi ollut ja suurin osa suomalaisista on uimataitoisia viime kädessä.
Kiristyksistä johtuen Suomen silloisesta n. 7800 veneveistämöstä jatkoi toimintaa voimaantulon jälkeen n. 3500 veistämöä. 1996 vuodesta on aikaa tovi, mutta arvioisin soutuveneveistämöitä olevan vain murto-osa tuosta 3500 sta jäljellä, kaikki nämä lamat ja hinnan nousut huomioiden. Suomen vesillä olevista n. 800 000 veneestä noin 500 000 on soutukokoluokan veneitä.
Opetus: turvallisin maailma lienee sellainen jossa kenelläkään ei ole varaa ostaa mitään tai kannattavuutta valmistaa mitään kenellekään - Rovi
tietoa menneisyydest kirjoitti:
Vuonna 1996 veneiden kelluvuusmääräyksiä kiristettiin EU n liittymisen toimesta.
Veneen oli jatkossa
a. kelluttava vettä täynnä olevana, maksimi henkilömäärä samalla laidalla roikkuen, moottori ja varusteet veneessä eikä se saanut enää kaatua
b. veneen oli pysyttävä hallinnassa, kun sillä täydellä tehosuosituksella, täydessä vauhdissa ja täydessä kuormassa tehdään äkillinen 90 asteen kääntymisliike
Kelluvuusvaatimus teki yksirunkoisten olemassaolon mahdottomaksi, ja aiheutti sen että mikäli CE kelluvuusdirektiivistä pääsisi läpi, veneen suunnitteluun olisi panostettava ja tähän kykeni vain suuremmat tehtaat. Pienet yhden - muutaman hengen soutuvenepajat olivat säädöksen häviäjiä, siitäkin huolimatta että kysyntää edullisille perus-yksirunkoisille veneille olisi ollut ja suurin osa suomalaisista on uimataitoisia viime kädessä.
Kiristyksistä johtuen Suomen silloisesta n. 7800 veneveistämöstä jatkoi toimintaa voimaantulon jälkeen n. 3500 veistämöä. 1996 vuodesta on aikaa tovi, mutta arvioisin soutuveneveistämöitä olevan vain murto-osa tuosta 3500 sta jäljellä, kaikki nämä lamat ja hinnan nousut huomioiden. Suomen vesillä olevista n. 800 000 veneestä noin 500 000 on soutukokoluokan veneitä.
Opetus: turvallisin maailma lienee sellainen jossa kenelläkään ei ole varaa ostaa mitään tai kannattavuutta valmistaa mitään kenellekään"Kelluvuusvaatimus teki yksirunkoisten olemassaolon mahdottomaksi" Tarkoittanet yksukuorista rakennetta? Silti puhut soopaa koska CE merkinnällä varustettuja, direktiivin täyttäviä, yksikuorisia tehdään ja myydään edelleen!
- rovio1
Rovi kirjoitti:
"Kelluvuusvaatimus teki yksirunkoisten olemassaolon mahdottomaksi" Tarkoittanet yksukuorista rakennetta? Silti puhut soopaa koska CE merkinnällä varustettuja, direktiivin täyttäviä, yksikuorisia tehdään ja myydään edelleen!
No joo, ei täysin mahdottomaksi. Onhan Lokari vene polyeteeniponttooneilla ja painavalla hiekkahartsikölillä saatu direktiivin läpi. Lokari yhtiöt ei mikään pikkufirma, suunnitteluosasto oli jo valmiina ennen uudistusta. Ainiin ja Lokari soutuvene ei ole niitä halvimpia. taitaa hintaero olla yli 6 kertainen 90 luvun halvimpiin
- Rovi
rovio1 kirjoitti:
No joo, ei täysin mahdottomaksi. Onhan Lokari vene polyeteeniponttooneilla ja painavalla hiekkahartsikölillä saatu direktiivin läpi. Lokari yhtiöt ei mikään pikkufirma, suunnitteluosasto oli jo valmiina ennen uudistusta. Ainiin ja Lokari soutuvene ei ole niitä halvimpia. taitaa hintaero olla yli 6 kertainen 90 luvun halvimpiin
http://www.karstulanvene.com/
Onko noi (vain yhtenä esimerkkinä monista) jotain harvinaisia lokariveneitä? - roviogeneration ö
Rovi kirjoitti:
http://www.karstulanvene.com/
Onko noi (vain yhtenä esimerkkinä monista) jotain harvinaisia lokariveneitä?Ihan sama mitä linkkejä laittelet en klikkaa. Takerruit yksikuorisanaan kuin lutikka ja samalla selvästikin missasit koko pointin miksi suomessa lopetti veistämöitä, en voi auttaa ymmärtämättömyyttäsi. Olet ilmeisesti nuoremman polven edustaja kun et tiedä mistä tässä edes puhutaan, millaisia veneet oli ja mitä eroa on 1996 vaatimuksilla ja sitä ennen olleilla veneen tuotantoon
- Rovi
roviogeneration ö kirjoitti:
Ihan sama mitä linkkejä laittelet en klikkaa. Takerruit yksikuorisanaan kuin lutikka ja samalla selvästikin missasit koko pointin miksi suomessa lopetti veistämöitä, en voi auttaa ymmärtämättömyyttäsi. Olet ilmeisesti nuoremman polven edustaja kun et tiedä mistä tässä edes puhutaan, millaisia veneet oli ja mitä eroa on 1996 vaatimuksilla ja sitä ennen olleilla veneen tuotantoon
: - ) Etkö saanut CE merkintää omille veneillesi?
- äölkjhgfdsa
Rovi kirjoitti:
: - ) Etkö saanut CE merkintää omille veneillesi?
Omilla veneillä on Ce merkintä eikä sillä ole mitään tekemistä kun puhutaan EU n direktiivien yhteiskunnallisista vaikutuksista
- Rovi
äölkjhgfdsa kirjoitti:
Omilla veneillä on Ce merkintä eikä sillä ole mitään tekemistä kun puhutaan EU n direktiivien yhteiskunnallisista vaikutuksista
No hyvä!
Sun Kannattaakin siirtyä tuonne yhteiskuntapalstalle, täällä kun lähinnä keskustellaan vaan soutuveneistä ja kanooteista! - 78965645324hjggf
Rovi kirjoitti:
No hyvä!
Sun Kannattaakin siirtyä tuonne yhteiskuntapalstalle, täällä kun lähinnä keskustellaan vaan soutuveneistä ja kanooteista!Väärin, ymmärtämätön. SInä olet väärässä paikassa ja minä oikeassa. Sen sijaan, sinulle löytyy sopiva paikka tuolta ryhmästä "lapset ja internet". Opetetaan sinulle sitten veneilystä enemmän kun opit ensin aakkoset
- Osta pois.
Myyn soutuveneen, jossa on 4 hv Yamaha perämoottori. Koneella on ajettu aika vähän.
Bensatankki, airot kuuluvat varusteisiin. Kaikki erittäin hyvässä kunnossa.
Vene on Turussa.
Hinta kaikkineen 700 euroa. - niin ostankin
Tarjoan 100 euroa kun vuosimalleista ei ole mitään tietoa, voi käytännössä katsoen olla molemmat pöllittyjä ja kun hin koodia tuskin lukee missään. Moottori menee metallinkeräykseen ja veneestä saa remontoitua käyttöveneen laittamalla 200 euroa maaleihin ja tarvikkeisiin
- Urmas.
Ei niillä hin koodeilla kalaa saada, ainakaan meilläpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427155
- 323998
- 523473
- 412988
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 442143