hei vaan....
Onko kellään kokemusta kadettien tanssikursseilta joissa opettajana åke blomqvist...?etsin netistä lisätietoja,muuta ei oikeastaan löytynyt kuin se että herra b. ei osaa opettaa ja tunneilla ei opi ja että "on käytökseltään moukka".
Kadettien tanssikurssi
21
4634
Vastaukset
...herra opetusneuvos ei ole ihan viimeaikoina tapojaan muuttanut, on tilaisuus ainakin kadeteille (Maanpuolustuskorkeakoulun opiskelijoille) tuskainen tilaisuus.
Kolme serkkuani ja veljeni ovat aikanaan moisen opetuksen kohteina olleet ja siitä elinikäisen vastenmielisyyden tanssimista kohtaan hankkineet.
ÅB mielellään asettaa epäonnistuvat kadetit muiden eteen pilkattavaksi eikä tuolloin säästele sananruoskaansa (siis ainakin ennen on tehyt näin).
Naisia hän kyllä kohtelee silkkihansikkain.
En tiedä koskeeko tuo myös kyseisen oppilaitoksen naispuolisia opiskelijoita, mutta pareiksi ilmoittautuneita siviilityttöjä kuitenkin.- pariksi
Pääsisinköhän naiskadetille pariksi? Voitaisiin sen jälkeen ottaa hirmuisia lähitaisteluharjoituksia jossakin takamaastossa.
- mennäkö vai ei
eli en olen kyseisen oppilaitoksen "vesoja" vaan "siviilityttöjä"...mietin että uskaltaako sinne lähteä..
- Mukana ollut
Olen ollut kurssilla muutama vuosi sitten. Opetusneuvos ei todellakaan kohdellut meitä siviilityttöjä silkkihansikkain. Vaikka osasimmekin tanssia, niin saimme osamme haukuista. Ilkeämielinen ihminen, ainakin kurssien perusteella.
Voihan tuota noinkin aikaansa viettää, mutta lähinnä kadettien tanssikurssi on mielestäni miehen etsintään, ei tanssin harrastamista varten. Jos haluat tanssia kunnolla, niin ainakin Helsingistä löytyy paljon ihania opettajia ja kivoja kursseja sitä varten. - Nanna*
Mukana ollut kirjoitti:
Olen ollut kurssilla muutama vuosi sitten. Opetusneuvos ei todellakaan kohdellut meitä siviilityttöjä silkkihansikkain. Vaikka osasimmekin tanssia, niin saimme osamme haukuista. Ilkeämielinen ihminen, ainakin kurssien perusteella.
Voihan tuota noinkin aikaansa viettää, mutta lähinnä kadettien tanssikurssi on mielestäni miehen etsintään, ei tanssin harrastamista varten. Jos haluat tanssia kunnolla, niin ainakin Helsingistä löytyy paljon ihania opettajia ja kivoja kursseja sitä varten.Jep jep, itse olin silloisen avopuolison parina 6-7 vuotta sitten ja sama meininki oli silloin.
Pojat kutsui ko. opea silloin Åke Mulkvistiksi, mikä ehkä kertoi myös heidän mielipiteensä... ;)
Teki hyvin selväksi, että kurssin tarkoitus oli löytää päteviä vaimoja kadeteille ja myös ilmaisi oman kantansa siihen, kuka kurssille tulleista neideistä oli tällainen ja kuka ei. Siis ryhmässä julkisesti.
Ei mielestäni missään määrin hyvä paikka myöskään miehen metsästykseen, koska tilanne yksinkertaisesti on todella outo. Ja Puolustusvoimat kuuluu samaan kauppaan kundien kanssa. :P - kyssäri rivimiehelle
...että miten olisit itse aikoinaan tehnyt? Olisitko itse mennyt Åken opetukseen, jos olisit päässyt kadikseen?
- mukaan vaan
Olen ollut ko.kurssilla avustajana joskus nuoruudessani 30 v. sitten, eikä minulle jäänyt mitään negatiivista mielikuvaa. Ei siellä ketään nolattu! Poikien oli tarkoitus oppia tanssimisen perusteita juhlatanseja varten ja kyllä siellä varmaan jokua sai myös kipinän jatko-opetteluunkin. Ja aika moni taisi myös löytää surustelukumppanin ;-) Naisten piti siis jo osata tanssia sinne tullessa, koska tehtävänähän oli tukea kadettien oppimista.
- aitooikeaparas
Hyvä liikemies ab tytöt maksaa siitä et saavat mennä opettamaan Kadetteja..- Aika omituista eikös tuon ab,n pidä maksaa tytöille,, Huippu liikemies nostan hattua hyvä ab eikun sijoittaan vaan
- Sandra39
aitooikeaparas kirjoitti:
Hyvä liikemies ab tytöt maksaa siitä et saavat mennä opettamaan Kadetteja..- Aika omituista eikös tuon ab,n pidä maksaa tytöille,, Huippu liikemies nostan hattua hyvä ab eikun sijoittaan vaan
Nykyään kadettien tanssikurssilla ei tyttöjen tarvitse osata etukäteen tanssia, siellä kyllä opetetaan tanssimaan. Tytöt tulevat myös opettelemaan, tottakai silloin tyttöjen pitää siitä maksaa. Tietääkseni jos Å maksaisi siitä tytöille, puuttuisivat poliisit asiaan, sehän olis "paritusta", eikö niin?
- Åke puristeli
hyvännäköisiä tyttöjä perseestä opetuksen lomassa.
Vieläkö se tekee niin ?- Sandra39
Itse Åken kursseilla vuosia käyneenä, en todellakaan usko että Åke olisi ikinä ketään puristellut, ehkä joskus nuoruudessaan, mutta ei varmasti ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen. Huhut saa alkunsa julkisilla henkilöillä tosi pienestä, todennäköisesti Åke on kourinu joskus omaa vaimoaan, eikä ihmiset ole tajunnu että on ollu Åken oma nainen. Å on ehdottomasti herrasmies, tosin osaa sanoa myös aika kovasti, mutta ei tietääkseni enää itse juurikaan opeta, joten en usko että sellaista siksikään tarvi pelätä.
- osallistunut
Mene rohkeasti mukaan vaan! Itse osallistuin yli 20 v. sitten: osa tytöistä tai naisista oli täydessä meikissä ja tullut ilmeisesti miestä metsästämään, tuli tunne itselle. Mutta hauskaa oli, ja tanssitaitoakin karttui lisää. Ihastuimme yhden ruskeasilmäisen kadetin kanssa,näinkin voi käydä (?), mutta onneksi hän oli kihloissa ja jäi pikku flirttiin. Mutta että Åke jaksaa vielä, hmm, on kyllä aika vanha jo, mutta ehkäpä on vielä virkku?
Mene ihmeessä. Herra B:lle on varmaan vaan sattunut huono päivä mutta itse olen käynnyt hänen vetämillään kursseilla ja oli ainakin todella pätevä.
Toisia pitää viedä kädestä toiset oppii katsomalla.- opel kadett
En menisi. Kadetit ei ehkä uskalla sanoa takaisin. Herrasmiesmäisyyttä ei ole ylimielisyys.
- Evi94
Huomasin tämän viestiketjun etsiessä 2015 kadettitanssikurssia. Viime vuonna olin mukana ja tänä vuonna on ihan pakko päästä mukaan! Omituisia viestejä alussa, en ole ollut Åke opetuksessa. Kadettien opettaja on Clara, tosi kiva! Kyllä opin tanssimaan mutta nyt menen pitämään kivaa ja olen jotain tanssia unohtanut. Olen espanjalainen. Pelko oli pääseekö kun Suomalainen armeija. Ei ollut ongelmia!
- Zafra
Tosi outoja noi viestit alussa! :) Ei siellä oo tommosta ollu! kivaa ja tanssimaan oon oppinu ja kans meen kolmatta kertaa tänä vuonna, koska toi on vaan niin kivaa! Mutta en ole ollut Åken opetuksessa. On ollut Clara ja joku vanhempi nainen apuopettajana.
- Sluprsslurps
Zepon kavereita.
- ei_millään_pahalla
Eikös Åkella ole jo metri multaa päällä - mitä näitä vanhoja jauhetaan?
- Tanssimies
Komppaan. Ihan turhaa jauhamista ja mustamaalaamista, varsinkin kun ko. henkilö ei ole enää elossa.
- ihmeellistä
Samaa mieltä kanssasi. Antaa kuolleiden olla rauhassa. Korjataan nyt sekin tieto ja nykyisin Clara, Åken tytär, pyörittää tanssikoulua.
- Jossu64
Olen ollut. Olisiko -80? Ihan mielettömän hieno kokemus.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3401316Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12998
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7891- 71826