LUKKOSEPPÄ

(opiskelija)

Moi, olen kysellyt parilla muulla palstalla samaa ja kokeilen jos täältä vaikka saisi vastauksen...

Onko joku täällä opiskellut lukkosepäksi? Miten helposti pääsee oppisopimuskoulutukseen? (se taitaakin olla ainoa väylä lukkosepäksi?)

Ainakin pitää olla joko sähkö- tai metallikoulutus taustalla ymmärtääkseni.

Olen ajatellut käydä sähköasentajakurssin. Tarvitseeko olla paljon työkokemusta ennen kuin pääsee lukkosepän koulutukseen?

Millainen palkka lukkosepillä on? En mitään hirmuista odota, mutta jos edes pari tonnia jää käteen..?

Pidättekö työstänne?

Kiitos asiallisista vastauksista näin etukäteen!

4

4369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei seppä syntyessään

Tässä olisi linkki, josta saat jotakin asiaa valaisevaa

http://www.mestarikilta.com/

Toivottavasti linkki toimii. Sieltä löytyy mm. lukkoseppämestarin tutkintovaatimukset. Vaikka oletkin vielä kaukana mestarista, saat sieltä tietoa esim. siitä mitä lukkosepän työhön nykyään kuuluu.

Kirjastosta voit kysyä kirjaa Avaimen arvoinen - Abloy 100 vuotta (kirj. Jaana Juvonen). Se on Abloy-lukon ja sen valmistuksen historiikki.

Lähimmästä lukkoliikkeestäkin voit käydä kyselemässä

Pohjakoulutukseksi kelpaa esim. metallialan tai sähköalan ammattitutkinto.

Myöskään rikosrekisteriä ei tietenkään saa olla. Poliisi antaa turvallisuustyökortin, joka on lukkosepän henkilöllisyys- ja valtuutustodistus.

• lukkosepän työstä

Töihin hakeutuminen kannattaa tosiaan aloittaa lukkoliikkestä kysymällä josko heillä olisi mahdollisuutta tai tarvetta palkata uusi työntekijä. Itse olen työskennellyt alalla n. 2 vuotta. alussa et tosiaan voi haaaveilla kahden tonnin kk. palkasta. Jää aikas paljon siitä. Pohjakoulutuksena olisi hyvä olla jotakin tietoa/kursseja sähköalasta. Työssä toimitaan pääasiassa 12-24V alueella. Hyvä olisi jos ei olisi peukalo aivan keskellä kämmentä, joutuu nimittäin työstämään puuta ja metallia.

• reddbul

itse hain suoraan töitä lukkoliikkeestä ilman koulutusta, kunhan työkalut pysyy kädessä niin kyllä työ opettaa.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4143
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2358
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40