Eli asensin Fedoran ubuntun rinnalle ja kummallakin on oma home-osio. Mutta haluaisin voida Fedoran puolella käyttää ubuntun home-osiota joka on sda7. Kuinka saan tämän onnistumaan?
Ubuntun home-osion liittäminen
2
761
Vastaukset
- mount
Osioita liitetään joko manuaalisesti mount -komennolla tai automaattisesti /etc/fstab:in avulla.
esim. su - -c 'mount /dev/sda7 /mnt/sda7' (kun hakemisto /mnt/sda7 on ensin luotu sopivin oikeuksin).
Tietenkin "ongelmat" liittyvät oikeuksiin. Ubuntun ja Fedoran käyttäjien UID:t ja ryhmien GID ovat aika erilaisia.- peilaus
Noi, erilaiset uid ja gid arvot saattavat tosiaan sekottaa tota hommaa.
Tee mieluummin scripti jossa käytetään rsync tai cp ohjelmaa, jonka ajat aina kun kirjaudut ja poistut.
Mulla on
käyttis 1:
/ -root (/dev/sda1)
/home/joku (/dev/sda2)
/mnt/data (dev/sda8)
käyttis 2:
/ -root (/dev/sda6)
/home/joku (/dev/sda7)
/mnt/data (dev/sda8)
Itse olen käyttänyt /mnt/data/joku/Documents, joka näkyy molemmille käyttiksille ja pidän sitä ajan tasalla. Kopioi vain tärkeimmät kotihakemistot esim. Documents ja Sekalaiset yms. tuonne /mnt/data:lle.
Toi rsync tykkää kyttyrää jos noi uid/gid ovat erilaiset, joten tarkasta niiden arvot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392020