Mistä löydän arkkitehdille, (joka sopivasti nyt lomalla, ettei apua pääse häneltä kysymään) :
Kartta, jossa on tontin mitat ja nurkkapisteiden koordinaatit
Kartta, jossa on viemäriliitosten paikat ja -korot
Kartta, jossa on kadun/katujen korkeudet.
tonttijohtotiedote nimisen paperin pohjatutkimus (ja perustamissuositus) lappuset olen kyllä hänelle toimittanut (tietysti voinut tässä 3½kk aikana hukatakkin ne kopiot)
tontin mitat ja koordinaatit..
5
4596
Vastaukset
- 1. paperi jonka
joudut kunnasta hankkimaan tai kysymään. Ja hyvin tehdyssä pohjatutkimuskartassakin on tarkat koordinaat, eli se kartta olisi pitänyt heillekin toimittaa. Ja vesilaitokselta pitää pyytää liitymispiteet. Kadun korkeus selviää myös hyvästä pohjatutkimuksesta.
- Rauno Kangas
...kunnasta riippuu tuon aineiston saaminen. Meilläpäin kaupungissa jokaiselle tontinostajalle luovutetaan nippuna "tonttikartta rakennuslupaa varten" sekä liittymätiedot. Tuossa naapurikunnan puolella tontin myyjä antoi pelkästään tonttikartan, jossa ei ollut nurkkapisteiden koordinaatteja, jotka sitten sai halutessaan maanmittauslaitokselta (maksua vastaan luonnollisestikin).
Jälleen kerran suosittelen aloittamaan kyselykierroksen joko tontin myyjästä tai kunnan tonttiosastolta. - löytyy
paikasta nimeltä maanmittauslaitos. Siellä on kiinteistötietojärjestelmät yms eli kunnista toimitetaan kaikki kaavat sinne. Eri asia on, että onko kaava vielä lähetetty sinne. Kysymällähän se selviää ja se ei ole ainakaan minulle maksanut koskaan mitään...
Toinen paljon parempi sydeemi on, että mittamiehet käy mittaamassa kulmapisteet ja nakkaavat tontille lähtökorot. Siitä saa vaaittamalla koron ja teodoliitilla kulman mihin tahansa lähes millin tarkasti.
Operaatiolla on kiinteä taksa/piste paikkakunnasta riippuen. Ja pisteitä saat rahalla niin monta kuin haluat.
Viemärien korkoja ja paikkoja et saa muualta kuin vesilaitokselta. Niin ja mihin unohtu kaapelien näyttö. Niitäkin voi mennä tontilla useamman eri tahon toimesta, erissä paikkaa ja eri näytöllä tietenkin...
http://www.johtotieto.fi/component/option,com_performs/formid,2/Itemid,33/lang,fi/ tuolta löytyy ainakin joidenkin puljujen kaapelinäyttö jota olen usein käyttäny.- ei määritellä
tontin nurkkapisteitä, siihen tarvitaan tontinmittaus.
- csi049
ei määritellä kirjoitti:
tontin nurkkapisteitä, siihen tarvitaan tontinmittaus.
Vaikka onkin jo yli viikon vanha viesti, niin tulevia lukijoita varten korjaus.
Asemakaavassa ei suorainaisesti määrätä tontin (tai muun kiinteistön) rajapisteitä. Asemakaavan pohjalta tehdyssä tonttijaossa ne sen sijaan määrätään. Toki korttelin reunalla olevat rajat noudattavat asemakaavassa osoitettuja korttelirajoja riittävällä tarkkuudella.
Itse rajamerkit ilmaantuvat tonttijaossa määrätyille paikoille samassa toimituksessa kuin uusi tontti oikeasti syntyy. Toimituksen nimi on nykyään tontin lohkominen - aiemmin (ennen 1997) sitä kutsuttiin tontinmittaukseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717