Heips, olen kevään 2009 ylioppilas (toivottavasti) ja olen harkinnut maa- ja metsätieteelliseen yliopistoon hakemista. En kuitenkaan ole vielä mitään päätöstä tehnyt.
Minua kuitenkin kiinnostaa tämän laitoksen avoimen yliopiston kurssit. Avoinyliopisto.fi sivuilla lukee Miten pääse opiskelijaksi?- kohdassa vain että useimmat opiskelijat otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. En löytänyt luetteloa opiskelijan kriteereistä, joten eikö niitä ole? Saanko siis ilmoittautua opiskelijaksi avoimeen yliopistoon (ja käydä kursseja samalla kun käyn lukiota)?
Anteeksi jos on tyhmä kysymys, jos en osannut lukea tai jos olin liian laiska nykynuori kun en itse osannut etsiä vastausta. Mutta kiitos silti vastauksista :)
Opiskelijaksi avoimeen yopistoon
pikkuruinenni09
2
663
Vastaukset
- lukiolainen:)
Löysinkin Helsingin yliopiston sivuilta ettei ole ikärajoitusta eikä tarvita mitään koulutusta pohjalle :)
- avoimessa
Hei,
suurimpaan osaan avoimen yliopiston opinnoista opiskelijat otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä eikä pääsyvaatimuksia tai pääsykokeita ole. Joitain poikkeuksia on (esim taidekorkeakoulut), mutta tuskin maa- ja metsätieteellisen opintoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457352
- 324068
- 573605
- 503120
- 172806
- 532307
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492299- 372258
- 432248
- 162236