Tuo otsikon sanonta lienee niin vanha, että tuskin edes luoja sitä tietää.
Monet ymmärtävät sen tarkoittavan vain sotatilannetta. Sopiihan se sinnekin.
Nykyisin se on esiintynyt myös poliitikkojen lausunnoissa, ja silloin ollaan jo kaukana sodasta.
Meille suomalaisille kaveruus on pyhä asia.
Minusta se voi tarkoittaa myös sitä, että kun suomalainen on hyväksynyt jonkun kaverikseen, se merkitsee myös luottamusta.
Monet vanhukset ovat saaneet karvaasti kokea tuon luottamuksen hinnan esimerkiksi säästövarojen häviämisenä.
Tuttu luottoihminen (kaveri) puhalsi rahat ja häipyi.
Käytti siis toisen luottamusta hyväksi.
Kaikki tapaukset eivät tule edes ilmi, sillä eihän sitä kehtaa omaa tyhmyyttään julkistaa.
Kaveria ei jätetä.
24
962
Vastaukset
- Maalaismies*
Vaikka pörssi iloitsee ja riemuitsee osakkeiden noususta, tosiasiassa mitään ei ole ratkaistu maailman taloudessa. Asuntovelalliset eri puolilla maailmaa ovat edelleen loukussa. Pankeille siirretyt miljardit ryöstetään veronmaksajilta. Kehitysmaiden nälkä lisääntyy.
Austraalia ainoana maana on satsannut eläkkeiden nostoon ja kotitalouksiin.
Miljoonat kaverit on jätetty pulaan.- oma vastuu
vanha kunnon omavastuu ennakkosäästäminen voimaan,
niin poistuu pankkien kilpailu siitä, kuka eniten antaa ilman mitään vakuuksia.
säästetty on
Ei ylisuuria lainoja eikä ylipitkiä aikoja,
vaan kunkin realististen mahdollisuuksien mukaan. - ynnämuu*
Yksi pieni esimerkki edustuksellisesta demokratiasta, ei nyt maailmaa kaatava.
Kun kansanedustajat eivät "kehdanneet" nostaa omia palkkojaan; perustettiin ryhmä, joka hoitaa korotukset.( olipas nätti harhautus)
Korotuksia on tullut niin, että hämmästytttää. Kaveria ei ole jätetty. Edustiko "kaverityöryhmä"kansaa? Ovatko he keskituloisia?
Miten tähän istuu leikattu työeläkeindeksi?
Olisiko meidän, kansalaisten pitänyt saada sanoa sanansa näin arkaluontoisessa asiassa?
Ei se olisi ollut väärin, jos olisi ollut kansanäänestys. Kohtalaisen helppo vaaliasetelmakin; kansanedustajille palkka muun palkkakehityksen tahdissa, eläkeläisiäkään syrjimättä. Asetelmaluonnokseni ei nyt ole valmis, mutta eipä tuolla taida olla kiirekään. - Marquesa*
oma vastuu kirjoitti:
vanha kunnon omavastuu ennakkosäästäminen voimaan,
niin poistuu pankkien kilpailu siitä, kuka eniten antaa ilman mitään vakuuksia.
säästetty on
Ei ylisuuria lainoja eikä ylipitkiä aikoja,
vaan kunkin realististen mahdollisuuksien mukaan.Haluatko nyt, että valtio säätelee pankeille tuollaisen ehdon?
Minä olen tullut tieni päähän näiden valtion avustusten jakamisesta. Ne ovat syy kaiken kalleuteen siinä määrin, ettei ihmisiltä riitä säästöön rahaa.
Markkinatalous pitää saada eroon sosiaalisista, eli verovaroin järjestetyistä toiminnoista kokonaan.
Ei ole mitään vikaa antaa asuntolainaa 30 vuodeksi. Useimmat ihmiset eivät asunnoilla keinottele, vaan se on jokaisen perustarve ja oikeuskin mielestäni. - julkisuudessa ...
ynnämuu* kirjoitti:
Kun kansanedustajat eivät "kehdanneet" nostaa omia palkkojaan; perustettiin ryhmä, joka hoitaa korotukset.( olipas nätti harhautus)
Korotuksia on tullut niin, että hämmästytttää. Kaveria ei ole jätetty. Edustiko "kaverityöryhmä"kansaa? Ovatko he keskituloisia?
Olisiko meidän, kansalaisten pitänyt saada sanoa sanansa näin arkaluontoisessa asiassa?
Ei se olisi ollut väärin, jos olisi ollut kansanäänestys. Kohtalaisen helppo vaaliasetelmakin; kansanedustajille palkka muun palkkakehityksen tahdissa, eläkeläisiäkään syrjimättä. Asetelmaluonnokseni ei nyt ole valmis, mutta eipä tuolla taida olla kiirekään.Silloin kun EU:sta ottivat mallia ja alkoivat hilaamaan kansanedustajien palkkoja ylöspäin, sanoivat, että pitää maksaa hyvin, että saadaan parempia edustajia.
Se oli virhe ajatelma. Ei sinne mitään viisaita ole tullut. Onko niin viisaita olemassakaan? Ei ainakaan lännessäkään ole maailman tärkeimmällä pallilla. Ja nyt on sitten koko pankkielämäkin näitten käsissä.
Tässä on semmonen vika, että poliitikoilla ei ole mitään vastuuta, vaikka kuinka menisi syteen ja saveen. Sitä varten valtaa pitää kaventaa ja palkkoja alentaa ja vähentää koko porukka puoleen. Kun kansa joutuu maksamaan laskut näköjään säännöllisin välein.
Eikä se toimi niinkään, että äänestetään sinne seuraavat höperöt tekemään mokia. Liian isoja asioita poliitikoille, joilla ei siis ole itsellä mitään menetettävää. Eikä niiden valitsemilla pomoillakaan näköjään ole mitään menetettävää. - diktatuuri tilalla
julkisuudessa ... kirjoitti:
Silloin kun EU:sta ottivat mallia ja alkoivat hilaamaan kansanedustajien palkkoja ylöspäin, sanoivat, että pitää maksaa hyvin, että saadaan parempia edustajia.
Se oli virhe ajatelma. Ei sinne mitään viisaita ole tullut. Onko niin viisaita olemassakaan? Ei ainakaan lännessäkään ole maailman tärkeimmällä pallilla. Ja nyt on sitten koko pankkielämäkin näitten käsissä.
Tässä on semmonen vika, että poliitikoilla ei ole mitään vastuuta, vaikka kuinka menisi syteen ja saveen. Sitä varten valtaa pitää kaventaa ja palkkoja alentaa ja vähentää koko porukka puoleen. Kun kansa joutuu maksamaan laskut näköjään säännöllisin välein.
Eikä se toimi niinkään, että äänestetään sinne seuraavat höperöt tekemään mokia. Liian isoja asioita poliitikoille, joilla ei siis ole itsellä mitään menetettävää. Eikä niiden valitsemilla pomoillakaan näköjään ole mitään menetettävää.Nyt on kaikki menemässä näitten muutamien puoluejohtajien määrättäväksi. Mitäs muuta tämä on kuin diktatuuria?
Puoluediktatuuria se on, vaikka onkin monta puoluetta. Kuitenkin puolueet toimivat kimpassa, säätävät lakeja ja edistävät puolueiden asemaa. Ja ovat yksimielisiä omien etuuksiensa parantamisesta.
Konsensus takaa puoluediktatuurin. diktatuuri tilalla kirjoitti:
Nyt on kaikki menemässä näitten muutamien puoluejohtajien määrättäväksi. Mitäs muuta tämä on kuin diktatuuria?
Puoluediktatuuria se on, vaikka onkin monta puoluetta. Kuitenkin puolueet toimivat kimpassa, säätävät lakeja ja edistävät puolueiden asemaa. Ja ovat yksimielisiä omien etuuksiensa parantamisesta.
Konsensus takaa puoluediktatuurin.poliitikot harrastavat suojaustoimintaa:
Suojaa Sinä minun selusta, niin minä suojaan Sinun selustan.
Näin kännyköiden aikaan ei tarvitse istua edes saunassa.- AIKOIHIN en ole kukenut
ynnämuu* kirjoitti:
Ei se olisi ollut väärin, jos olisi ollut kansanäänestys. Kohtalaisen helppo vaaliasetelmakin; kansanedustajille palkka muun palkkakehityksen tahdissa, eläkeläisiäkään syrjimättä. Asetelmaluonnokseni ei nyt ole valmis, mutta eipä tuolla taida olla kiirekään.yhtäkään läheskään yhtä hyvää!
TEE valmiiksi se ehdotuksesi.PLiiiiiiiiiiis! - fiiuliN
Jopel kirjoitti:
poliitikot harrastavat suojaustoimintaa:
Suojaa Sinä minun selusta, niin minä suojaan Sinun selustan.
Näin kännyköiden aikaan ei tarvitse istua edes saunassa.Miksi huomioidaan vain politiikot ja muut maailman kansalaiset tässä aiheessa "kaveria ei jätetä",
Kuinka paljon tapahtuu lähiympäristössämme vääryyttä kavereita ja kanssaihmisiä kohtaan.
On monta pientä heikompaa ihmistä jotka tarvitseisivat vaikka ystävyyden osoittamaa tukea. Moni jopa kärsii siitä ettei häntä ole hyväksytty kaveri piireihin saati sitten samaan jonkunlaista tukea lähimmäisiltä .... "kavereiltaan"
Kuka huomaa muutkin unhoon jätetyt kaverit, ne joiden edesottamuksia ei lehdistä lueta.
Oletko sinä ja sina ja sinä kaverisi tukena vain ootko jo jättänyt hänet oman onnesi nojaan, - kaveripiireissä
fiiuliN kirjoitti:
Miksi huomioidaan vain politiikot ja muut maailman kansalaiset tässä aiheessa "kaveria ei jätetä",
Kuinka paljon tapahtuu lähiympäristössämme vääryyttä kavereita ja kanssaihmisiä kohtaan.
On monta pientä heikompaa ihmistä jotka tarvitseisivat vaikka ystävyyden osoittamaa tukea. Moni jopa kärsii siitä ettei häntä ole hyväksytty kaveri piireihin saati sitten samaan jonkunlaista tukea lähimmäisiltä .... "kavereiltaan"
Kuka huomaa muutkin unhoon jätetyt kaverit, ne joiden edesottamuksia ei lehdistä lueta.
Oletko sinä ja sina ja sinä kaverisi tukena vain ootko jo jättänyt hänet oman onnesi nojaan,Jotkut jäävät aina kaveripiirin ulkopuolelle ja kaveriudet ottavat vastakkain joskus.
Semmostahan tämä elämä on, ettei katsota hyvällä, jos on yksin, mutta sitten jos auttaa kaveriaan, sekään ei ole hyvä. - ei jätetä
Marquesa* kirjoitti:
Haluatko nyt, että valtio säätelee pankeille tuollaisen ehdon?
Minä olen tullut tieni päähän näiden valtion avustusten jakamisesta. Ne ovat syy kaiken kalleuteen siinä määrin, ettei ihmisiltä riitä säästöön rahaa.
Markkinatalous pitää saada eroon sosiaalisista, eli verovaroin järjestetyistä toiminnoista kokonaan.
Ei ole mitään vikaa antaa asuntolainaa 30 vuodeksi. Useimmat ihmiset eivät asunnoilla keinottele, vaan se on jokaisen perustarve ja oikeuskin mielestäni.Nyt tosiaan rikastuneitten olisi kustannettava itse omat sosiaaliset palvelunsa mieluusti. Kun raha on kasaantunut epätasaisesti 90-luvun alussa tehtyjen poliittisten linjausten ryydittämänä.
Kunnat velvoitettakoot järjestämään palvelut varattomille. Ei millään vippaskonsteilla, vaan palveluina kunnalta suoraan.
- kuuluva
Kentälle ei kaveria jätetty, vaan autettiin vaikka oman hengen uhalla.
Ei toimi nykyaikana, sinut saa hakata rauhassa katuun, kukaan ei auta. - Hintriika*
Olen nähnyt, miten kaveri jätetään, ja kaverin rinnalla myötäelänyt sen kokemuksen.
Selkääntaputtelijoiden joukko muuttuu hyeenalaumaksi, kun kaverilla ei enää menekään niin hyvin, että hänestä olisi hyötyä taputtelijoille!
Kokemus antoi melkoisen määrän nk. elämänviisautta. Silti en samaa kokemusta toivoisi edes parhaalle kaverille. - sanonnat tarvitsevan mukaan
Pullosta, tikusta ja ....
Itse ensin ja sitten kaverille oli sanonta. - Aarre
Takavuosina kantelupukki oli säälittävä ja raukkamainen.
Tilanne on nyt toisenlainen. Rattijuopon käräyttäminen ei ole enää raukkamaista.
Rattijuoppo on liikenteessä niin vaarallinen, että kehitysta on pidettävä myönteisenä. ihmiset on niin kovettuneita luonteeltaan että voi hyvinkin sanoa että,,,piukan paikan tullen, kaveri jätetään.
Jos itselle ei vielä ole käynyt niin, onhan tapauksia, joita on voinut seurata sivusta.
Vanha sanonta ei päde enään.- onko?
...jätetty,vai itse jättäytyny/erakoitunu kaikista
ja kaikesta? onko? kirjoitti:
...jätetty,vai itse jättäytyny/erakoitunu kaikista
ja kaikesta?Joskus kun oikein masentaa, niin haluaisin ruveta erakoksi.
Muuttaisin johonkin korpimajaan ja siellä eläisin.
Enkä antaisi kellekään puhelimen numeroa.
Olisin vaan ja kärvistelisin.
Sitten istun ja annan kohtauksen mennä ohitse.
Miksi minä niin tekisin?
Jospa kukaan ei tulisikaan minua anelemaan takaisin?
Ei, parempi konsti on tarttua kännykkään tai puhelimeen ja soittaa niille, joiden haluaisin soittavan minulle.
Kyllä joku varmasti antaa minun ymmärtää olevansa ilahtunut soitostani.
Hei minä voisin tulla Sinun luoksesi kahville. Minä tuon pullat tullessani, vai tuletko Sinä tänne?
Jotain tällaista minä joskus mietin.- sellane erakko;)
Jopel kirjoitti:
Joskus kun oikein masentaa, niin haluaisin ruveta erakoksi.
Muuttaisin johonkin korpimajaan ja siellä eläisin.
Enkä antaisi kellekään puhelimen numeroa.
Olisin vaan ja kärvistelisin.
Sitten istun ja annan kohtauksen mennä ohitse.
Miksi minä niin tekisin?
Jospa kukaan ei tulisikaan minua anelemaan takaisin?
Ei, parempi konsti on tarttua kännykkään tai puhelimeen ja soittaa niille, joiden haluaisin soittavan minulle.
Kyllä joku varmasti antaa minun ymmärtää olevansa ilahtunut soitostani.
Hei minä voisin tulla Sinun luoksesi kahville. Minä tuon pullat tullessani, vai tuletko Sinä tänne?
Jotain tällaista minä joskus mietin.;)))miekään ihan korpeen menny,kun on tult mieleen et, en kuiteskaan sinne haluu jäähä;)Ja vaik laitankin välil muka äkeissäni puhelimenkin kiinni,ja sit kuiteskin pitää ain kurkkia onks joku laittant viestiä;))
sellane erakko;) kirjoitti:
;)))miekään ihan korpeen menny,kun on tult mieleen et, en kuiteskaan sinne haluu jäähä;)Ja vaik laitankin välil muka äkeissäni puhelimenkin kiinni,ja sit kuiteskin pitää ain kurkkia onks joku laittant viestiä;))
Kun sitä vaan jaksaisi aina uskoa, että toinen ei sanoillaan tarkoita pahaa, mutta väärinymmärrys on vain niin helppoa.
Olen itsestäni havainut, että kun sanon jotain ja toinen (usein läheinen) suuttuu tai luokkaantuun ja kun sitten keskustelun jälkeen saan tietooni, miten toinen käsitti minun sanomani, niin itseänikin naurattaa.
Ehkä sitä vanhempana ajattelee eritavalla kuin puhuu ja sitten seuraa noita sotkuja.- niin hyvä;)
Jopel kirjoitti:
Kun sitä vaan jaksaisi aina uskoa, että toinen ei sanoillaan tarkoita pahaa, mutta väärinymmärrys on vain niin helppoa.
Olen itsestäni havainut, että kun sanon jotain ja toinen (usein läheinen) suuttuu tai luokkaantuun ja kun sitten keskustelun jälkeen saan tietooni, miten toinen käsitti minun sanomani, niin itseänikin naurattaa.
Ehkä sitä vanhempana ajattelee eritavalla kuin puhuu ja sitten seuraa noita sotkuja...uskon et kaikki jutut menisi läpi,ni eipä olisi huolia nyt, saati tullukaa.Mut kylläsen pahan sieltä löytää.Nyt ei sano miulle kukkaa,pahasti eikä varsin hyvästi;)) Eikä ole jalkoja lämmittääs et sais unenpäästä kiinni;))Kukaan;(
- Anonyymi
Ei enää Nykyään päde. Turhaa Jeesustelua. Myös työ yhteisöissä!!
- Anonyymi
Julmaa on jos noin on.
- Anonyymi
AY-liike jättää kaverit, ja vaatii 10% palkankorotuksia. Muista väliä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124