adsl modeemin ja puh.pistorasian välisen johdon pituus kuinka paljon latausnopeuteen? Vaihdoin tänään 1,5m piuhan -> 5m kun vaihdoimme koneen toiselle puolelle huonetta. Tämän jälkeen latausnopeus pieneni todella paljon. Mietinkin että onko tuo piuhan pituus syynä tähän vai syyttääkö jotain muuta?
Latausnopeus ja piuhan pituus
4
1854
Vastaukset
Ei pitäisi vaikuttaa, mutta piuha voi olla myös viallinen. Tuonhan selvittää parhaiten itse vaihtelemalla kaapelia ja katsomalla modeemin hallintaohjelmalla toteutuneita yhteysnopeuksia ja signaalin laatua & voimakkuutta.
- on 10m:n piuha
toisesta huoneesta enkä ole huomannut mitään mainittavaa. voi olla johdossa vika.
- tw501v3
Mulla oli hyvinkin suuri ero 8 metrin puhelinkaapelin ja telewellin mukana tulleen lyhyen kaapelin välillä.Useimmiten modeemin hallintaohjelmassa on kohta josta näkee millä nopeudella modeemi "keskustelee" puhelinjakamon laitteen kanssa eli kuinka suureen nopeuteen linja pystyy.Telewellin sivullakin sanotaan "*Jos käytössä on jatkojohto, tarkista, että jatkojohto on kuparinen. Jatkojohto ei saa olla alumiinia.". Puhelinjatkojohdot taitaapi useimmiten olla alumiinia.Testaamallahan se selviää onko vaikutusta,ei tarvitse arvailla ja mutuilla.
Ethernet-kaapelin pituudella ei ole merkitystä,näin olen antanut itseni ymmärtää. - olet kädetön jos yhtään väh...
Revi siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038