Ajotietokoneen paikkansapitävyys

Uusi Polisti

Miten hyvin ajotietokoneen kulutusluvut pitävät paikkaansa? Itse en ole ehtinyt tankkaamaan kertaakaan vielä…

Nyt näytössä on 3,6 l/100 km :-). Kilometrejä on kertynyt n. 300. 2/3 ajoista on ollut maantiellä; vauhti 80-90 km/h.

Auto on 1,4 TDi ja vaihdettu alle kitkarenkaat Continental CVC 3

7

716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tankillista

Kun olet ajanut vaikka viisi tankillista voit verrata jo aika luotettavasti eroa tietokoneen ja todellisten tankattujen litrojen välillä. Jos virhe on enemmän kuin 1% voit pyytää huollossa laittamaan kulutukselle korjauskertoimen sen mukaan mitä todellinen kulutus on ollut, esim 1.02.

• Uusi Polisti

Eli se on aika luotettavaa! Silloin uusi Polomme ei petä odotuksiamme :-) Ostimme auton pihiksi kakkosautoksi...

Pololla pääsee vissin helposti 800-900 yhdellä takkauksella ilman että tarvitsee pelätä, että kosteutta tiivistyy liian tyhjään tankkiin...

"Ykkösauto" on yksi kokoluokka ylempi farkkudiesel, jonka keskikulutus on ollut 4,8 l/100. Auto on ajettu nyt n. 255 tkm ja sen ajotietokone on ollut yllättävän tarkkaa!

Itse säädän ajotyylini ajotietokoneen lukeman mukaan, niinpä kohta moottori on tukossa ;-) "Ykkösauto" meni kyllä läpi ekalla "kaasutuksella" pakokaasutestistä.

• on..
        Uusi Polisti kirjoitti:

Eli se on aika luotettavaa! Silloin uusi Polomme ei petä odotuksiamme :-) Ostimme auton pihiksi kakkosautoksi...

Pololla pääsee vissin helposti 800-900 yhdellä takkauksella ilman että tarvitsee pelätä, että kosteutta tiivistyy liian tyhjään tankkiin...

"Ykkösauto" on yksi kokoluokka ylempi farkkudiesel, jonka keskikulutus on ollut 4,8 l/100. Auto on ajettu nyt n. 255 tkm ja sen ajotietokone on ollut yllättävän tarkkaa!

Itse säädän ajotyylini ajotietokoneen lukeman mukaan, niinpä kohta moottori on tukossa ;-) "Ykkösauto" meni kyllä läpi ekalla "kaasutuksella" pakokaasutestistä.

Siinä on muovista tehty tankki mikä tarkoittaa sitä, että sinne ei tiivisty vettä samalla tavalla kuin jos se tankki olisi tehty ohuesta pellistä kuten japseissa.

• wolkaristi

Omien kokemusteni mukaan täysin luotettavia eivät ole. Itse olen aina aika-ajoin parin kuukauden jaksoissa pitänyt manuaalista kirjanpitoa kulutuksesta. Tankatessa km-ylös ja litramäärät. (tankki täyteen ja piripintaan) Esim. Passatini tietokone näyttää noin 0.5 l enemmän mitä todellinen kulutus on. Näyttää 5.6 ja "käsi"mittaus 5.1...ei paha ton kokoselle autolle.

• Uusi Polisti

Oli pakkokäydä tankaamassa...

Tulos 21,26 l ja ajettu 458 km => 4,64 l/100 km vaikka ajotietokone näytti 3,7! Täytyy seurata muutamaa tankkausta ja sitten mennä valittamaan mikäli suunta on tämä! Näytön arvo on yli -20 % väärin!

Kyllä 3,7 oli epäilyttävän vähän mutta ainakin toivoin, että alle 4,3'lla olisin päässyt...

• syy siinä
        Uusi Polisti kirjoitti:

Oli pakkokäydä tankaamassa...

Tulos 21,26 l ja ajettu 458 km => 4,64 l/100 km vaikka ajotietokone näytti 3,7! Täytyy seurata muutamaa tankkausta ja sitten mennä valittamaan mikäli suunta on tämä! Näytön arvo on yli -20 % väärin!

Kyllä 3,7 oli epäilyttävän vähän mutta ainakin toivoin, että alle 4,3'lla olisin päässyt...

ohjauspyörän ja istumen välissä,useimmiten siinä.

• Uusi Polisti
        syy siinä kirjoitti:

ohjauspyörän ja istumen välissä,useimmiten siinä.

Olenkin huomannut, että tälle palstalle ei kannata tulla sanomaan/kysymään/kirjoittamaan mitään :-(

Niinpä tämä onkin minun viimeinen viestini tälle palstalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe