Miten hyvin ajotietokoneen kulutusluvut pitävät paikkaansa? Itse en ole ehtinyt tankkaamaan kertaakaan vielä…
Nyt näytössä on 3,6 l/100 km :-). Kilometrejä on kertynyt n. 300. 2/3 ajoista on ollut maantiellä; vauhti 80-90 km/h.
Auto on 1,4 TDi ja vaihdettu alle kitkarenkaat Continental CVC 3
Ajotietokoneen paikkansapitävyys
7
716
Vastaukset
- tankillista
Kun olet ajanut vaikka viisi tankillista voit verrata jo aika luotettavasti eroa tietokoneen ja todellisten tankattujen litrojen välillä. Jos virhe on enemmän kuin 1% voit pyytää huollossa laittamaan kulutukselle korjauskertoimen sen mukaan mitä todellinen kulutus on ollut, esim 1.02.
- Uusi Polisti
Eli se on aika luotettavaa! Silloin uusi Polomme ei petä odotuksiamme :-) Ostimme auton pihiksi kakkosautoksi...
Pololla pääsee vissin helposti 800-900 yhdellä takkauksella ilman että tarvitsee pelätä, että kosteutta tiivistyy liian tyhjään tankkiin...
"Ykkösauto" on yksi kokoluokka ylempi farkkudiesel, jonka keskikulutus on ollut 4,8 l/100. Auto on ajettu nyt n. 255 tkm ja sen ajotietokone on ollut yllättävän tarkkaa!
Itse säädän ajotyylini ajotietokoneen lukeman mukaan, niinpä kohta moottori on tukossa ;-) "Ykkösauto" meni kyllä läpi ekalla "kaasutuksella" pakokaasutestistä. - on..
Uusi Polisti kirjoitti:
Eli se on aika luotettavaa! Silloin uusi Polomme ei petä odotuksiamme :-) Ostimme auton pihiksi kakkosautoksi...
Pololla pääsee vissin helposti 800-900 yhdellä takkauksella ilman että tarvitsee pelätä, että kosteutta tiivistyy liian tyhjään tankkiin...
"Ykkösauto" on yksi kokoluokka ylempi farkkudiesel, jonka keskikulutus on ollut 4,8 l/100. Auto on ajettu nyt n. 255 tkm ja sen ajotietokone on ollut yllättävän tarkkaa!
Itse säädän ajotyylini ajotietokoneen lukeman mukaan, niinpä kohta moottori on tukossa ;-) "Ykkösauto" meni kyllä läpi ekalla "kaasutuksella" pakokaasutestistä.Siinä on muovista tehty tankki mikä tarkoittaa sitä, että sinne ei tiivisty vettä samalla tavalla kuin jos se tankki olisi tehty ohuesta pellistä kuten japseissa.
- wolkaristi
Omien kokemusteni mukaan täysin luotettavia eivät ole. Itse olen aina aika-ajoin parin kuukauden jaksoissa pitänyt manuaalista kirjanpitoa kulutuksesta. Tankatessa km-ylös ja litramäärät. (tankki täyteen ja piripintaan) Esim. Passatini tietokone näyttää noin 0.5 l enemmän mitä todellinen kulutus on. Näyttää 5.6 ja "käsi"mittaus 5.1...ei paha ton kokoselle autolle.
- Uusi Polisti
Oli pakkokäydä tankaamassa...
Tulos 21,26 l ja ajettu 458 km => 4,64 l/100 km vaikka ajotietokone näytti 3,7! Täytyy seurata muutamaa tankkausta ja sitten mennä valittamaan mikäli suunta on tämä! Näytön arvo on yli -20 % väärin!
Kyllä 3,7 oli epäilyttävän vähän mutta ainakin toivoin, että alle 4,3'lla olisin päässyt... - syy siinä
Uusi Polisti kirjoitti:
Oli pakkokäydä tankaamassa...
Tulos 21,26 l ja ajettu 458 km => 4,64 l/100 km vaikka ajotietokone näytti 3,7! Täytyy seurata muutamaa tankkausta ja sitten mennä valittamaan mikäli suunta on tämä! Näytön arvo on yli -20 % väärin!
Kyllä 3,7 oli epäilyttävän vähän mutta ainakin toivoin, että alle 4,3'lla olisin päässyt...ohjauspyörän ja istumen välissä,useimmiten siinä.
- Uusi Polisti
syy siinä kirjoitti:
ohjauspyörän ja istumen välissä,useimmiten siinä.
Olenkin huomannut, että tälle palstalle ei kannata tulla sanomaan/kysymään/kirjoittamaan mitään :-(
Niinpä tämä onkin minun viimeinen viestini tälle palstalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068