Moi!!
Mitenkä hamsterille voi itse tehdä riipumaton??
voiko siihen käyttää esim. tyynyliinoja?
Mitenkä itse olette tehneet??
Miten teddä?
3
281
Vastaukset
- Sanmira
En tiedä, miten paljon hamsut riippareista välittävät noin niinkuin yleisesti. Omalle kokeilin huvikseni aikanaan pienen tehdä, kyllä se sitä välillä käytti, mutta lähinnä kivutakseen jonnekin muualle. Ei siis lepinyt siinä, niinkuin esim. rotat tekevät.
Mutta, mikäpä estäisi kokeilemasta. Tee se jostain luonnonkuitukankaasta, eli esim. juuri puuvillaisesta tyynyliinan palasesta. Pistä kiinni häkin kattoon hakaneuloilla, rautalangalla tai ompele kulmiin kiinnitysnarut. Katso vain tarkkaan, että hakaneulat pysyvät varmasti kiinni tai ettei rautalangan terävät päät sojota häkkiin. Mitenkä hamsterille voi itse tehdä riipumaton?
- Ensin sinulla pitäisi olla kangasta. Kangas saa olla mitä tahansa, kunhan se ei ole helposti purkaantuvaa ja siinä ei ole käytetty paksua lankaa. Vanha villapaita ei siis esimerkiksi käy. Itse olen tehnyt riippumattoja paljon trikookankaasta. Hamsterit ovat pitäneet niistä enemmän kuin joustamattomista riippumatoista ja niissä hamsteri saa lisäksi lihastreeniä, kun pystyssä pysyminen vaatii lihastyötä. :)
- Kun olet valinnut mieleisesi kankaan, mittaile ja leikkaa siitä sopivankokoinen pala. Isompi on aina parempi kuin pienempi.
- Kiinnityksen voi tehdä monella erilaisella tavalla. Helpoin on varmaankin jättää leikkausvaiheessa kankaan jokaiseen kulmaan noin 5 sentin suikale, jotka sitten solmitaan lujasti häkkiin tai terraarioon. Voit myös ommella kulmiin lenkit tai narut tai ketjuttamalla pari hakaneulaa tai klemmaria. Tärkeää on, että kiinnitys on luja, ettei riippumatto yhtäkkiä romahda alas hamsterin painosta. Itse olen käyttänyt klemmareita ja suikaleita.
Riippuu hamsterista, miten paljon se pitää riippumatosta ja mihin se sitä käyttää. Minulla on ollut hamsteri, joka vain tuhosi riippumattoja sarjatyönä, hamsteri joka käytti sitä kakkapaikkana, hamsteri joka otti siinä joskus unia ja piti sitä muutenkin oleskelupaikkanaan. Jokunen hamsteri ei taas ole oikein ymmärtänyt riippumaton tarkoitusta, vaan on käyttänyt sitä vain päästäkseen paikasta A paikkaan B.
Vanha tyynyliina on ihan ok.- mämä,ä,ää,ä,ä,ä,ä,,ämämämääm
Olen tehnyt. Se ei oli tehty vanhasta lakanasta, mutta se on tehtävä kestäväksi ja tukevaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154