takkuamisesta.
"VR:n pääjohtaja Henri Kuitunen irtisanoutuu VR:n palveluksesta, kertoo Ilta-Sanomat.
Myös VR-konsernin hallituksen puheenjohtaja Antti Lagerroos eroaa tehtävästään".
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/VRn johtajat irtisanoutuvat/1135240412274?ref=rss
Tämän mallin toivoisi leviävän myös Arkadianmäelle !
VR:n johtajat ottavat vastuun
56
17774
Vastaukset
- hyvä näin
paljonkohan tuli kädenpuristus maksamaan.Toivotaan että ottavat oppia arkaadianmäellä,ilman kädenpuristuksia,potku perseelle riittäköön
- mikä siis syy
Mikä lie syy oikeasti, tuskin ongelmat liikenteen sujumisessa. Samaa lauluahan se on ollut ikiajat. Onko kulisseissa tapahtunut jotain suurempaa? Pistää miettimään...
- VR:n työntekijän poika
On varmasti tpitettu huollon kustannuksia. Mun äiti tunsi noita henkilöitä ilmalassa ja väkeä on ainakin vähennetty, jos ei muuta. Hyvää aikaa oli vielä 90- luvun alku. mutta nyt tuntuu ongelmia piissavan jo jopa normaalijunissa eikä vain pelkästään pendolinoissa.....
- Kaiken kokenut.
VR:n työntekijän poika kirjoitti:
On varmasti tpitettu huollon kustannuksia. Mun äiti tunsi noita henkilöitä ilmalassa ja väkeä on ainakin vähennetty, jos ei muuta. Hyvää aikaa oli vielä 90- luvun alku. mutta nyt tuntuu ongelmia piissavan jo jopa normaalijunissa eikä vain pelkästään pendolinoissa.....
Hyvä että johto vaihtuu, alamäki alkoi 2000 luvun alussa tai vähän ennenkin kun ruvettiin vähentää työntekiöitä ja pomputtaa työnjohtajia. Ihme kun ei ole tullut enemmän vahinkoja.
- HARHALUULOJA ON
KANSALAISILLA ON VÄÄRÄ LUULO SIITÄ, ETTÄ VR OY
HOITAA JUNARADAT
VÄÄRIN !!!
JOS VAIHTEET TAI KULUVALVONTA ON RIKKI, EI VIKA OLE VR:N VAAN LIIKENNEMINISTERIÖN ALAISESSA RATAHALLINTOVIRASTOSSA JOLLA LIIAN VÄHÄN TOIMINTAVAROJA !!!! - HÖRHÖT
HARHALUULOJA ON kirjoitti:
KANSALAISILLA ON VÄÄRÄ LUULO SIITÄ, ETTÄ VR OY
HOITAA JUNARADAT
VÄÄRIN !!!
JOS VAIHTEET TAI KULUVALVONTA ON RIKKI, EI VIKA OLE VR:N VAAN LIIKENNEMINISTERIÖN ALAISESSA RATAHALLINTOVIRASTOSSA JOLLA LIIAN VÄHÄN TOIMINTAVAROJA !!!!KEPULAISMINISTERIT YRITTÄVÄT PAKOTTAA VR JOHTOA TILAAMAAN VÄKISIN TARPEETTOMIA JUNANVAUNUJA KANNATTAMATTOMALTA OTANMÄEN VAUNUTEHTAALTA JOKA EI OLE SAANUT YHTÄÄN VAUNUA MYYTYÄ ULKOMAILLE....
KEPULAISTA ALUEPOLITIIKKAA ??
TÄLLAISTA TUETAAN, MUTTA MITEN KEMIJÄRVI.... - rautahepo
Kaiken kokenut. kirjoitti:
Hyvä että johto vaihtuu, alamäki alkoi 2000 luvun alussa tai vähän ennenkin kun ruvettiin vähentää työntekiöitä ja pomputtaa työnjohtajia. Ihme kun ei ole tullut enemmän vahinkoja.
VR on johdettu ammattitaitoisesti ja henkilöstö huomioiden.
HÖRHÖT kirjoitti:
KEPULAISMINISTERIT YRITTÄVÄT PAKOTTAA VR JOHTOA TILAAMAAN VÄKISIN TARPEETTOMIA JUNANVAUNUJA KANNATTAMATTOMALTA OTANMÄEN VAUNUTEHTAALTA JOKA EI OLE SAANUT YHTÄÄN VAUNUA MYYTYÄ ULKOMAILLE....
KEPULAISTA ALUEPOLITIIKKAA ??
TÄLLAISTA TUETAAN, MUTTA MITEN KEMIJÄRVI....Eihän tuossa ulkomailta tilattavissa junissa ole mitään järkeä. Kaikkein epävarmin on esimerkiksi junistamme italialainen Pendolino! Suomessa tehty kalusto on toinen. Koskee mm. vuosikymmeniä palvellutta dieselkalustoa eikä Iso Vaalee eli Dr16 oli yhtään huono veturi. Huomattavasti enemmän epävarmuutta on ollut ulkomaalaisessa kalustossa. Otanmäen kalusto on huippuluokkaa verrattuna italialaiseen sontaan, joka on aina myöhässä!
- justeri
uutistenlukija kirjoitti:
Eihän tuossa ulkomailta tilattavissa junissa ole mitään järkeä. Kaikkein epävarmin on esimerkiksi junistamme italialainen Pendolino! Suomessa tehty kalusto on toinen. Koskee mm. vuosikymmeniä palvellutta dieselkalustoa eikä Iso Vaalee eli Dr16 oli yhtään huono veturi. Huomattavasti enemmän epävarmuutta on ollut ulkomaalaisessa kalustossa. Otanmäen kalusto on huippuluokkaa verrattuna italialaiseen sontaan, joka on aina myöhässä!
PENDOLINOJEN TOIMIVUUS VERRATTUNA ESIM RUOTSALAISTEN ASEA JUNAAN ON OLLUT ERINOMAINEN
JOPA VENÄJÄLLE TILATTIIN PENDOLINO KOSKA MUUT JUNAT EIVÄT TOIMI JÄISISSÄ OLOSUHTEISSA
SITÄPAITSI SUOMESSA EI TÄLLAISIA JUNIA EDES PYSTYTÄ VALMISTAMAAN...KORKEINTAAN RESIINOJA - xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox
HARHALUULOJA ON kirjoitti:
KANSALAISILLA ON VÄÄRÄ LUULO SIITÄ, ETTÄ VR OY
HOITAA JUNARADAT
VÄÄRIN !!!
JOS VAIHTEET TAI KULUVALVONTA ON RIKKI, EI VIKA OLE VR:N VAAN LIIKENNEMINISTERIÖN ALAISESSA RATAHALLINTOVIRASTOSSA JOLLA LIIAN VÄHÄN TOIMINTAVAROJA !!!!Käytännössä Ratahallintokeskus "hoitaa" radat VR:n rahoilla.
- Uusinen
justeri kirjoitti:
PENDOLINOJEN TOIMIVUUS VERRATTUNA ESIM RUOTSALAISTEN ASEA JUNAAN ON OLLUT ERINOMAINEN
JOPA VENÄJÄLLE TILATTIIN PENDOLINO KOSKA MUUT JUNAT EIVÄT TOIMI JÄISISSÄ OLOSUHTEISSA
SITÄPAITSI SUOMESSA EI TÄLLAISIA JUNIA EDES PYSTYTÄ VALMISTAMAAN...KORKEINTAAN RESIINOJAEi Venäjälle mitään Pendolinoa tilattu Suomen ja Tshekkoslovakia kokemusten vuoksi.
http://www.innovations-report.de/html/berichte/messenachrichten/fastest_train_russia_siemens_velaro_rus_118810.html
- kantaa aina vastuunsa :))
Ehkäpä Africasta löytyy tänne johtajia kun Obama alkaa Amerikan pressaksi niin meillekin tarvitaan joku ukkeli ketä on ottanut liikaa aurinkoo :))
- johtajatkin??
Kommunisteja ja vai sosiaalidemokraatteja.hyvin sopisi olemaan.Kuin muukin VR dunarit?
- Asentaja Virtanen
Oltiin korjaamassa sähköjä radan varrella ja Ministeri soitti ja ärähti että "missä vika ??"
Sanoin että "johdossa!"
Tässä lopputulos...tarkoitin kylläkin sähköjohtoa..
Buhahahhahhahhaha !!!!- ISO-Jorkki
Gdanskin telakan sähköasentaja Lech Walesa oli korjaamassa Polski-Fiatinsa sytytysjärjestelmää. Puolueen mies käveli ohi ja kysyi mikähän se lie autossa vikana. Walesa vastasi, että puolan johdossa on vikaa. Walesa pidätettiin kuulusteluja varten välittömästi:))
- eroamisia
Ketä se hyödyttää jos johtajat eroaa? Tuskin VR:llä pyyhkii sen paremmin jos siellä ei ole johtajia ollenkaan.. Tai mitä hyötyä joistakin ministerien eroamisista olis? Mitä vastuun ottamista se on? Niinkuin se jotain menneitä tapahtumia muuttais..
- Ent .vr matkustaja
Toivotaan että että junat alkaa kulkea paremmin kun tähän asti.
- sittennii..
Siinämielessä jännä homma joo... Voihan se olla, että oikeasti johtoryhmä on tehnyt kaikkensa, jotta tilanne liikenteen sujuvuudessa paranisi, ja nyt on sitten kertakaikkiaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat tehty, joten muuta vaihtoehtoa ei jää, kuin vaihtaa tekijät...
Kuitenkin käytännössä näin tilanne on äärimmäisen harvoin. Vaihtoehtoja on... Rahapuolelta on saattanut löytyä parin miljoonan aukko, tai muuta siihen rinnastettavaa ongelmaa, josta ei ulos hiiskuta, mutta liikenteen takkuamisen takia on hyvä sauma poistua kuvioista, ennen kuin olo käy tukalaksi. Myös henkilökemia johtoporukan kesken, riittänee syyksi, samoin keskimääräistä pottumaisempi ja järkähtämättömämpi vastarannan kiiski heti eronneen porukan alapuolella organisaatiossa helposti repii porukkaa hajalle... Etenkin jos tämä vastarannan kiiski sattuu olemaan oikeassa.
Kyllähän sitä ennenkin on rotat jättäneet uppoavan laivan... Ei käy jatkajaa kateeksi...
Muistuu mieleen Karin piirros joskus 70-80 luvuilta. Silloinkin taisi rautatieyhtiössä jokin olla metsässä, ja pääjohtaja vaihtui. Pilakuvassa kaksi miestä, uusi ja vanha johtaja seisoivat hitonmoisen kiskosekamelskan edessä, jossa junilla ei ollut pienintäkään mahdollisuutta edetä. Vanha johtaja totesi uudelle: koitahan junailla...
- vaan ,,,,,,,,, erittäin
PAHOIN MYÖHÄSSÄ OLEVASTA KULUNVALVONNAN UUDISTAMISESTA JA KEHITTÄMISESTÄ !
Junat kulkevat n 80% ilman kattavaa kulunvalvontaa ja on vain ajankysymys millon kolisee ja erittäin tuhoisin seurauksin ???
VAROKAA IHMISET VR ON VAARALLINEN TAPA MATKUSTAA !- vaunuhankinnoista
Ei ne kuluntökkimisen johdosta eronnut
- ihan tosi?
Etsi ratahallintokeskuksen sivuilta dokumentti nimeltä rataverkon kuvaus ja päivitä hieman tietojasi.
- VR:än pamput
pitäisi.
Jumalauta tekivät elämänsä viisaimman päätöksen.
Kultainen puristus silti lienee tullut atutom.
Samaa liikettä vois suosittaa myös Mäntyniemen kauhistukselle, Muumimammalle.- Kirjoitus..
Kyllä mäntyniemen "kummitus" kissoineen joutas.tai jo monta vuotta sit pois julkisuudesta.hirveä kauhistus.lapsetkin taitaa jo pelätä.
- södlfgbnm
Joka menee näin:
Ei se idiootti ole joka mokailee VAAN se joka ei mokiaan myönnä ja korjaa tekemiään mokia.
Tarkoitan vaan sitä että jos ottaa vaan loparit hoitamatta asioita kuntoon ennen lähtöään, niin homma jää kesken ja mokkulat kuitenkin muitten setvittäväksi.
Niin että eipäs luikita pakoon ennenkuin hommat on hoidettu kuntoon uusien pomojen kanssa.Sen jälkeenhän sitten voi hävitä hiljalleen takavasemmalle ilman mitään ylimääräisiä "kultaisia kädenpuristuksia"nuolemaan haavojaan.- että jos itse
ei osaa hoitaa hommaansa, niin on viisautta jättää se suosiolla sellaisten hoitoon jotka osaavat sen tehdä.
Noita VR:än pamppuja ei kannata mennä kehuskelemaan juna-asemille sinä aamuna kun junat taas seisovat.
Saatat saada muutaman äkäisen työmatkalaisen kimppuusi.
- pitänyt erota
Nyt sitten tietämättömänä taivastelee???
- tuupista
Korruptio rehottaa Suomessa. Ahde se vaan jatkaa SDP:ssä
http://www.youtube.com/watch?v=rOBJcO6x3tM
- en ymmärrä
miksi vr käyttää miljoonia euroja itsensä turhanpäiväiseen mainostamiseen. Tuskin ihmiset unohtavat junien olemassaolon tai lakkaavat käyttämästä niitä jos vr ei joku vko mainosta itseään telkkarissa. sillä rahalla voitais vaikka hankkia helsingin rautatieasemalle semmoset puomit, ettei metroihin tai juniin pääse, jos ei ole maksanut lippua.
- Ymmärrettävää
Alamäki alkoi noin 2000 kun työntekiöitä alettiin vähentää. Ihme kun ei vahinkoja ole tullut enemmän.
- tomi-vm81
Juu kyllähän tuolla muualla euroopassa tätä käytetään hyväksi JO. Ranskassa et pääse edes metrotunneliin ellet maksa, koska edessä on korkea portti. Budabestissä ruuhka-aikana metrotunneliin ei pääse, ellet näytä matkalippua kaapin kokosille tarkistajille ja huom yli 65 ilmasiks. Berliinissä jos tarkastaja saa kiinni"jäniksen" paikallisjunasta, sakkoa napsahtaa 800€ !!
- asuuuuu
keravalla.
- Kaiken nähnyt
Alamäki alkoi n. 1998 kun työntekiöitä alettiin vähentää ja pomoja pomputtaa. Ihme kun ei vahinkoja ole sattunut enemmän.
- asioista perillä
Junien liikenteenohjausjärjestelmät taitavat olla enempi liikenneministeriön alaisen ratahallintokeskuksen heiniä. Kiista taitaa koskea enempi VR:n omistaman vaunukaluston hankintojen toteuttamista, jota Vehviläinen ajaa ponnekkaasti. Suunnitelmat kalustoasiossa pitää tehdä pitemmällä, kuin vaalikauden välillä.
- Joo joo
Pitäisi keskittää ensin huomio huonokuntoisen rataverkostoon kuin vaunuihin ja nopeuden nostoon.
- mermark
sillä hän jos kukaan on epäonnistunut tehtävissään,siitä varmasti ollaan yhtä mieltä.
paljonko nettosit tästä eroamisesta?
- papparainen
Jospa ne häkäaivot myisivät tämänkin norjalaisille!
- Talonväkeä
Papparaiselle tiedoksi että meneppäs katsomaan tilanetta maihin jossa rautatiet on myyty. Palvelut on mitä sattuu ja turvallisuus vähintäänkin arveluttavalla tasolla.
VR on hyvä ja varma työnantaja sellainen ei ole enään itseisarvo.
Myös egoloogisuus rautateillä on arvo jolle useat kuljetusmuodot ovat kateellisia.
Papparaiselle postari persuuksiin, menolippu ja siperian junaan mokoma höpöttelijä.
- petkus
ei niinku nappaa yhtää
- Kyl mää vallan kauhiast
Oppikaa nyt vitun pässit ! Vaikk ette opi !
- Jornaia
Kauhessti ne rouda tavaraa.mut ne osoite..
- Otan suihin
En halua tähän keskusteluun.Poistakaa mut.
- numero 91
Oisko mahdollista että VR:n johtoon pääsisi KD:N vaaliehdokkuuden kautta?? äänimäärästä riippuen?
- Tajuaako kukaan
Nyt eroaa väärät ihmiset,VR on saanut priima väkeä palvelukseensa,ei saa päästää pois.Kunnat ja valtio on hamunnut parhaan kansan osan palvelukseensa,niiden ei saa antaa valua kokoomuksen ajamiin nyrkkipajoihin..
- suurpalkkaset..
Tajuaako kukaan kirjoitti:
Nyt eroaa väärät ihmiset,VR on saanut priima väkeä palvelukseensa,ei saa päästää pois.Kunnat ja valtio on hamunnut parhaan kansan osan palvelukseensa,niiden ei saa antaa valua kokoomuksen ajamiin nyrkkipajoihin..
kitisijät!
Ei tollainen yksinkertainen toiminta tarviikaakkaan tollassii ökypalkallisia.
Laitetaan nekin fyffet tavallissiin konnareihin ja muihin. Anti mennä vaan mokomatkin sossujen elätit!
- VR+
Suuri osa vaunuista seisoo nytkin tarpeettomina varikoilla. Ja lisää pitäisi saada aivan vain sen takia, että Kainuun vaunutehdas säilyttäisi työllisyyden. Ei yhteiskunta noin toimi. Vaan se, mikä on tarpeetonta, lopetettakoon ja voimavarat siirretäköön sinne, missä niitä tarvitaan.
Kumpi on tarkeämpää, rataverkoston turvallisuus vai tarpeettomat vaunut?
Vehviläisen tulisi erota. Hänellä ei ole mitään tietoa VR:n, sen enempää kuin muittenkaan liikenneinstanssien toiminnasta.
Alkaa tuntua siltä, että nuo naisministerit saavat aikaa myöten koko Suomen sekaisin.- vastuuta Arkadianmäelle
Ei pidä yleistää kaikkiin naisministereihin ja myös miesministereissä on täysiä tolloja ollut. Vehviläinen on varsinainen siltarumpupoliitikko, jonka tulisi todella erota. Ärsyttää monet hänen ehdotuksensa, joissa ei välitetä Suomen edusta, kunhan vaan Itä-Suomeen saadaan pumpattua yhteiskunnan rahaa. Koko viestiketjun alkuunpanija voisi opetella lukemaan. Mitähän siinä uutisessa loppujen lopuksi sanottiinkaan? Eli vastuuta myös Arkadianmäelle!
- vaidemies
On mielenkiintoista huomata, kuinka kaikki tuohtuvat ja polttavat päreensä. Kukaan ei kuitenkaan pohdi, mistä kaikki todellisuudessa johtuu! TOTUUS ON SE, JOKA PITÄISI TUODA ESILLE, OLI SE MIKÄ HYVÄNSÄ!! Totuus on ihmeellinen asia-se ei pala tulessakaan! Tuomittakoon ne kierot ja valehtevat tekopyhät juonittelijat, mutta annettakoon rehellisten jatkaa elämäänsä kansakunnan hyväksi! Katsokoon jokainen itseään peiliin ja sen jälkeen ... niin mitä?
Onnea tulevaisuuteen! - Per Saukko
Onko edesvastuutonta ensin sotkea asiat ja sitten jättää helahoito muiden korjattavaksi?
Sitä ei Arkadianmäen seurakunta tee, vaikka heidän soisi tekevän niin. - aiheestako
sitä en tiedä, mutta kyllä näin pitkään valtion yrityksen johtajina olleet tietävät mitä tekevät, eläkkeetkin ovat niin mahtavat kai että sama se heille....
- Tku-Tre-Joensuu
Tämän uutisen eromisista otan ilolla vastaan tosin se tulee vuoden myöhässä vähintään.
Me, lippujen maksajat olemme saaneet kärsiä VR:n jatkuvista myöhästymisistä,henkilökunnan töykeästä käytöksestä.
Lisäksi "ns siniset vaunut" saastuttavat Turku-Tampere-Joensuu -reitillä edelleen radanvarsia wc-jätöksillään.Mitä Eu:n direktiivit tähän sanovat? VR:n ex-herroja asia ei surettanut!!! - Lamainen
Minkä vastuun he nyt enää ottavat, kun pötkivät pakoon eivätkä osta Transtechin vaunuja?
- on se
Että jos tiukan paikan tullen eroaa tehtävästään, se on kaikkea muuta kuin vastuun kantamista. sama koskee poliitikkoja, jos he möhlii, niin he eroavat ja saavat jonkun ikiviran... Sekö vastuun kantamista???
- tuo nyt on
ottaa loparit kun hommat meni reisille????
Mitä hei tarkoitetaan vastuun ottamisella? kertokaas?
eikös tuo ole enemmänkin syntipukin leiman ottamista, kuin vastuun kantamista?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144